ریلمی GT5 با شارژ ۲۴۰ واتی و رم ۲۴ گیگابایتی معرفی شد

 

ریلمی GT5 جدیدترین گوشی این شرکت است که از بین مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ ۲۴۰ واتی و بهره‌گیری از رم ۲۴ گیگابایتی اشاره کنیم. البته باید خاطرنشان کنیم مدل ۱۵۰ واتی این گوشی هم راهی بازار می‌شود. در کل ریلمی به عرضه‌ی برخی از گوشی‌های خود با دو سرعت شارژ متفاوت علاقه‌ی زیادی دارد.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

ابتدا باید به مدل ۲۴۰ واتی بپردازیم. برای اینکه این سرعت شارژ حیرت‌انگیز را بهتر درک کنید، باید بگوییم که در عرض فقط ۸۰ ثانیه میزان شارژ باتری از ۰ به ۲۰ درصد می‌رسد. از سوی دیگر در عرض ۷ دقیقه، شارژ باتری مدل ۱۵۰ واتی از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد. هر دو مدل دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستند و برای خنک کردن بدنه هم یک سیستم‌ خنک‌کننده‌ی ۹ لایه استفاده شده که به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهد.

 

ریلمی GT5

 

ریلمی در پنل جلویی یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی AMOLED قرار داده که از رزولوشن ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ بهره می‌برد. این یک نمایشگر ۱۰ بیتی است و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۴۰۰ نیت است و بنابراین زیر نور خورشید هم به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. رفرش‌ریت نمایشگر به ۱۴۴ هرتز می‌رسد و بنابراین ریلمی GT5 یک گزینه‌ی عالی برای گیمرها محسوب می‌شود. در ضمن باید به بهره‌گیری از چیپ گرافیکی اختصاصی X7 برای نمایشگر اشاره کنیم و به لطف همین مشخصه، فریم‌ریت بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مطالب بیشتر: 4 دلیل برای برتری گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبا

در پنل پشتی، طراحی خاص ماژول دوربین توجه را جلب می‌کند. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور IMX890 سونی است که رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد و در ضمن از سیستم لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد. در کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. برای طرفداران عکس‌های سلفی هم باید بگوییم که می‌توانند از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کنند.

 

 

ریلمی GT5 از دو سیم‌کارت ۵G پشتیبانی می‌کند و همچنین در بدنه ۴ آنتن برای وای‌فای تعبیه شده است. اگر از جمله کاربران حرفه‌ای هدفون‌های بلوتوثی هستید، پس بدون شک با کدک‌های صوتی مختلف آشنایی دارید و این گوشی از کدک‌های aptX HD، LHDC، LDAC و LC3 پشتیبانی می‌کند.

مطالب بیشتر: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ؛ کدام گلکسی واچ برای خرید بهتر است؟

مدل ۱۵۰ واتی از باتری ۵۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که بر اساس ادعای ریلمی، کل فرایند شارژ در عرض ۱۸ دقیقه انجام می‌شود. در طرف مقابل مدل ۲۴۰ واتی از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و برای شارژ کامل باید فقط ۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه منتظر بمانید.

 

 

نسخه‌ی ۱۵۰ واتی در دو مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد که به ترتیب ۴۱۰ و ۴۵۰ دلار قیمت دارند. اما مدل ۲۴۰ واتی فقط از ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که با قیمت ۵۲۰ دلار راهی بازار چین می‌شود.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال