اپل از آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با جزیره‌ی پویا رونمایی کرد

 

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس بالاخره رونمایی شدند؛ دو گوشی مدل استاندارد پرچم‌داران اپل که مثل دو مدل پرو به جزیره‌ی پویا و USB-C مجهز شده‌اند.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دو مدل استاندارد از پرچم‌داران سال ۲۰۲۳ اپل محسوب می‌شوند که اپل آن‌ها را با قابلیت‌های بسیار خوبی رونمایی کرده است. در ابتدا باید بگوییم این دو گوشی جز اندازه (۶٫۱ در مقابل ۶٫۷) و ظرفیت باتری، هیچ تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. بنابراین در ادامه به هر مشخصات فنی که اشاره کردیم، در واقع به هر دوی آن‌ها مربوط می‌شود.

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس روی نمایشگر خود به جای ناچ، از جزیره پویا (Dynamic Island) بهره می‌برند تا از این حیث، کاملا شبیه به مدل‌های پرو باشند. همچنین این تغییر ظاهر سبب شده این دو گوشی زیباتر و مدرن‌تر هم به نظر برسند چون از سال ۲۰۱۷ تاکنون، تغییر خاصی را از این حیث در آیفون‌ها شاهد نبودیم. یکی دیگر از بخش‌هایی که اپل از ابتدا تا سال ۲۰۲۲ تغییری در آن ایجاد نکرد، پورت شارژر بود که از لایتنینگ به USB-C ارتقا پیدا کرده است.

آیفون 15

 

صحبت از نمایشگر که شد باید بگوییم این دو محصول از پنل OLED از نوع سوپر رتینا با پشتیبانی از دالبی ویژن و بیشینه‌ی روشنایی ۲۰۰۰ نیت بهره می‌برند تا بدین ترتیب شدیدترین نور خورشید هم کوچک‌ترین تأثیری روی کیفیت نمایشگر این دو گوشی نگذارد. البته در حالت دالبی ویژن، بیشینه‌ی روشنایی به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد.

مطالب بیشتر: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با بدنه‌ی تیتانیومی رونمایی شدند

روی پنل پشتی این دو گوشی از دو دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری برای بهبود تجربه‌ی عکاسی از راه دور و همچنین ثبت تصاویر پرتره استفاده شده که سنسور اصلی، کیفیت به مراتب بیشتری را در مقایسه با قبل ارائه می‌کند و دوربین تله‌فوتو هم نخستین بار است که در آیفون‌های مدل استاندارد دیده می‌شود.

آیفون 15

دوربین اصلی این گوشی قادر است خروجی‌های ۲۴ مگاپیکسلی با کیفیت فوق‌العاده بالا و جزئیات استثنائی ثبت و ضبط کند. این دوربین‌ها همچنین در ثبت تصاویر در شب هم بهبود فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. همچنین دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسلی است که حالا از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد و در ثبت تصاویر پرتره هم بهتر شده است.

این دو گوشی از پردازنده‌ی A16 بهره می‌برند که در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس شاهد استفاده از آن بودیم. پردازنده‌ای که اگرچه در مقایسه با A17 عملکرد ضعیف‌تری دارد اما آنقدر خوب و قدرتمند هست که بتواند خیلی راحت، تمام نیازهای کاربران، حتی حرفه‌ای‌ها را برطرف کند. اپل اعلام نکرده این دو گوشی از باتری با چه ظرفیتی بهره می‌برند اما تضمین کرده تا یک روز بدون مشکل می‌توانید با گوشی‌ها کار کنید.

آیفون ۱۵ با قیمت ۷۹۹ دلار در مدل ۱۲۸/۶ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس هم در همین مدل با قیمت ۸۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها از ۱۰ روز دیگر رسما برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال