اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند

 

اپل لحظاتی پیش در جریان رویداد «Wonderlust» خود از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ با تمرکز بر تراشه‌ی جدید سری S و بهبود چشمگیر قدرت پردازشی رونمایی کرد. گجت‌های پوشیدنی پرچم‌دار جدید اپل در مقایسه با نسل قبلی‌شان با تغییرات اندکی روانه‌ی بازار خواهند شد که در ادامه به بررسی مشخصات این محصولات جدید خواهیم پرداخت.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری 9

 

نسل نهم ساعت هوشمند اپل واچ از رویکرد مشابه اپل واچ اولترا ۲ بهره می‌برد و این یعنی اپل تغییرات محسوسی را روی طراحی این ساعت هوشمند جدید اعمال نکرده است. گل سر سبد تغییرات اپل واچ سری ۹ به بخش پردازنده و بهره‌گیری از تراشه پیشرفته S9 بر می‌گردد و سرعت و قدرت به مراتب بیشتری را برای این ساعت‌ به همراه خواهد آورد.

مطالب بیشتر: کلید اکشن در آیفون ۱۵ پرو چگونه کار می‌کند؟

این تراشه‌ی قدرتمند اپل ۶.۵ میلیارد ترانزیستور دارد که به لطف آن قادر است انیمیشن‌ها را با سرعت بسیار بالایی برای کاربران به نمایش بگذارد و اسکرول فوق‌العاده روانی را به آن‌ها ارائه دهد. همچنین باید به بهبود حدود ۳۰ درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه جدید اشاره کنیم.

این پردازنده پیشرفته از نسخه جدیدی از تراشه فوق پهن باند اپل (U2) بهره می‌‌برد که به آن اجازه می‌دهد مکان سایر دستگاه‌های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیق‌تر تشخیص دهد. همچنین اگر ساعت‌های مجهز به این تراشه را به هوم‌پاد نزدیک کنید، قادر است به کاربران پیشنهاد پخش محتواهای مختلفی را بدهد و کلیدهای کنترل پخش را روی ساعت به آن‌ها ارائه دهد.

علاوه بر این، نباید موتور عصبی چهار هسته‌ای این تراشه را از قلم بیندازیم. به لطف این تراشه، اپل واچ سری ۹ به صورت مستقل می‌تواند صحبت‌های کاربران با دستیار صوتی سیری را مورد تجزیه‌وتحلیل و پردازش قرار دهد و نیازی نیست که آن‌ها را به فضای ابری بفرستد.

جدا از بحث تراشه، اپل ویژگی‌های نمایشگر این ساعت را دستخوش تغییرات مثبتی کرده است. نمایشگر ۱.۹۹ اینچی اپل واچ سری ۹ اکنون به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت رسیده و کاربران به راحتی می‌توانند در زیر نور شدید آفتاب از آن بهره ببرند. همچنین حداقل روشنایی این نمایشگر  به ۱ نیت قابل کاهش است تا در محیط‌های تاریک نیز مشکلی برای کار کردن با آن نداشته باشید.

 

اپل واچ سری 9

 

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که به این ساعت هوشمند اضافه شده، ویژگی «Double Tap» نام دارد. زمانی که کاربران مشت دست خود را دو بار فشار می‌دهند، اپل واچ سری ۹ قابلیت تشخیص آن را دارد و می‌تواند یک سری کارهای از پیش تنظیم شده نظیر پاسخگویی به تماس‌ها، قطع آلارم و موارد دیگر را به سادگی انجام دهد.

مطالب بیشتر: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با بدنه‌ی تیتانیومی رونمایی شدند

به لطف رابط کاربری جدید این ساعت یعنی watchOS 10، قابلیت «Name Drop» نیز در دسترس کاربران قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند صرفاً با نزدیک‌ کردن اپل واچ‌های خود به یک دیگر، شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند.

اپل اعلام کرده که در فرآیند ساخت اپل واچ سری ۹، توانسته تولید و انتشار کربن را با استفاده مجدد از آلومینیوم، استفاده از انرژی پاک و ارسال دریایی به جای ارسال هوایی به طور چشمگیری کاهش دهد. آن طور که انتظار می‌رود، باتری اپل واچ سری ۹ تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و قادر است با یک بار شارژ تا ۱۸ ساعت دوام بیاورد.

اگرچه این ساعت هوشمند به هیچ ویژگی سلامتی و تناسب اندام جدیدی مجهز نشده، اما نتایج سنسور ضربان قلب آن نسبت به سنسور سری ۸ دقیق‌تر و قابل اعتمادتر خواهد بود.

 

اپل واچ سری 9

 

نسل نهم ساعت هوشمند اپل با بدنه‌ای آلومینیومی در رنگ‌های صورتی، ستاره‌ای، نقره‌ای، مشکی و قرمز روانه‌ی بازار خواهد شد و نسخه‌های از جنس فلز ضدزنگ آن نیز در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و گرافیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. پیش‌فروش این محصول از امروز آغاز شده و در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری از ۳۱ شهریور ماه به فروش می‌رسند.

 

اپل واچ اولترا ۲

نسل دوم ساعت هوشمند جان سخت اپل موسوم به اپل واچ اولترا ۲ از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با اپل واچ اولترا ندارد و این موضوع یعنی باز هم در این ساعت هوشمند شاهد حضور بدنه‌ی ۴۹ میلی‌متری با فرم‌فکتور بسیار ارگونومیک و نمایشگر تخت هستیم که از تمام مدل‌های اپل واچ تاکنون بزرگ‌تر است.

نمایشگر بزرگ ۲ اینچی این ساعت هوشمند نیز اکنون با حداکثر روشنایی فوق‌العاده ۳۰۰۰ نیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا امکان استفاده از آن را در هر شرایط آب‌وهوایی برای افراد فراهم کند. غول کوپرتینویی در تولید این محصول از ۹۵ درصد تیتانیوم بازیافت شده استفاده کرده تا بار دیگر بر سازگاری محصولاتش با محیط‌زیست تأکید کند.

 

 

طبق ادعای این شرکت، اپل واچ اولترا ۲ بدون تغییر نسبت به نسل قبلی‌اش عمر باتری ۳۶ ساعته دارد و این مقدار شارژدهی برای گشت و گذار و حضور چند روزه در طبیعت می‌تواند به ۷۲ ساعت نیز برسد.

مطالب بیشتر: اپل از آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با جزیره‌ی پویا رونمایی کرد

بارزترین تفاوت اپل واچ اولترا ۲ با نسل قبلی‌اش در بخش سخت‌افزار و قدرت پردازشی‌اش است؛ جایی که اکنون اپل از تراشه‌ی قدرتمند S9 به عنوان قلب تپنده نسل دوم اپل واچ اولترا استفاده کرده که مبتنی بر چیپ A15 Bionic است و قدرت سری آیفون ۱۳ و مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ را تأمین می‌کند.

 

 

به لطف بهره‌گیری از این تراشه، اپل واچ اولترا ۲ پیشرفت محسوسی را در زمینه‌های مختلف پردازشی و بهره‌وری انرژی تجربه می‌کند. اپل برای این ساعت‌های هوشمند خود، بندهای جدیدی را با نام «FineWoven» در نظر گرفته که به عنوان جایگزین بندهای چرمی وارد بازار خواهند شد و از آنجا که تا ۶۸ درصد از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند، آسیب کمتری به محیط‌‌زیست وارد می‌کنند.

 

 

پیش‌فروش نسل دوم ساعت هوشمند جان سخت اپل از امروز آغاز می‌شود و از ۳۱ شهریور ماه نیز با قیمت ۷۹۹ دلار در بازار گجت‌های پوشیدنی به فروش می‌رسد.

 

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال