آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با بدنه‌ی تیتانیومی رونمایی شدند

 

هر ساله میلیون‌ها نفر از طرفداران آیفون در سرتاسر جهان، بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آیفون‌های جدید هستند و دقایقی قبل این شرکت بالاخره از جدیدترین گوشی‌های خود موسوم به سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد که در این مطلب به ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس می‌پردازیم.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

اپل طبیعتا توجه بیشتری به مدل‌های پرو نشان می‌دهد ولی امسال حجم تغییرات این دو مدل تا حدی بیشتر از سال‌های اخیر است. البته طراحی و حتی اندازه‌ی نمایشگر این دو گوشی با تغییر کلیدی روبرو نشده و همچنان شاهد استفاده از همان نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستیم. گفتنی است ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش پیدا کرده و بنابراین با وجود اینکه اندازه‌ی نمایشگرها ثابت مانده، اما در حقیقت ابعاد این دو گوشی تا حدی کمتر از نسل قبلی است.

آیفون 15 پرو

یکی از تغییرات کلیدی سری آیفون ۱۵، بهره‌گیری هر ۴ مدل از پورت USB-C است و بنابراین بعد از سال‌ها و به لطف فشارهای اتحادیه اروپا، کاربران دیگر لازم نیست با محدودیت‌های پورت لایتنینگ روبرو شوند. البته تفاوت این پورت در مدل‌های پرو نسبت به مدل‌های استاندارد این است که از انتقال داده با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه بهره می‌برد که این یعنی انواع فایل‌ها را با سرعت بسیار بالاتری می‌توانید انتقال دهید.  آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از چیپست ۳ نانومتری A17 Pro بهره می‌برند که بر اساس ادعای اپل، از تمام چیپست‌های موبایل سریع‌تر است و حتی می‌تواند برخی کامپیوترهای بالا رده را هم به چالش بکشد. به طور مشخص، اپل مدعی شده که پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

مطالب بیشتر: کلید اکشن در آیفون ۱۵ پرو چگونه کار می‌کند؟

اما در این میان باید به مواردی مانند استفاده از بدنه‌ی تیتانیومی اشاره کنیم که در کنار افزایش مقاومت این دو گوشی در برابر ضربات، منجر به کاهش وزن آن‌ها هم شده است و بنابراین مدل‌های پرو آیفون ۱۵، خوش‌دست‌تر از نسل قبلی محسوب می‌شوند. اپل می‌گوید برای ساخت این بدنه تیتانیومی فرایند بسیار پیچیده‌ای را پشت سر گذاشته تا بهترین کیفیت ممکن برای کاربران ارائه شود.

 

آیفون 15 پرو

 

همانطور که انتظار داشتیم، اپل سوئیچ میوت را از این گوشی‌ها حذف کرده و در عوض حالا با دکمه‌ی اکشن روبرو هستیم که کارکرد مشابه دکمه‌ی اکشن موجود در اپل واچ اولترا را ارائه می‌دهد. این یعنی می‌توانید آن را برای انجام کارهای مختلف شخصی‌سازی کنید تا مثلا با فشار دادن آن اپ دوربین باز شود یا فلش روشن شود و دیگر موارد اینچنینی. البته به طور پیش‌فرض، این دکمه همچنان کار میوت کردن گوشی را انجام می‌دهد اما طبیعتا کاربران ترغیب می‌شوند برای آن امکانات مختلفی را تعریف کنند.

دوربین اصلی این دو گوشی همچنان ۴۸ مگاپیکسلی است ولی اپل حالا از لنز بهتری برای این دوربین استفاده کرده که به لطف تغییرات صورت گرفته، می‌تواند عکس‌های بهتری در محیط‌های تاریک ثبت کند. همچنین برای عکاسی با دوربین اصلی، قادر به انتخاب سه فاصله کانونی ۲۴، ۲۸ و ۳۵ میلی‌متری هستید. در مورد دوربین زوم آیفون ۱۵ پرو مکس هم باید بگوییم که مطابق انتظار، این گوشی از دوربین پریسکوپی بهره می‌برد که می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری ارائه کند.

مطالب بیشتر:iOS 17 و iPad OS 17 از ۲۷ شهریور

 

آیفون 15 پرو

 

اگر به حالت پرتره برای عکاسی علاقه دارید، حالا بدون این که نیاز باشد به صورت دستی این قابلیت را فعال کنید، خود گوشی به طور خودکار می‌تواند این مشخصه را فعال کند. علاوه بر این حتی بعد از ثبت عکس هم امکان فعال کردن حالت پرتره وجود دارد.

کاربران برای خرید این دو گوشی می‌توانند بین ۴ رنگ مشکی، سفید، آبی و رنگ طبیعی تیتانیوم دست به انتخاب بزنند. قیمت آیفون ۱۵ پرو نسبت به نسل قبلی تفاوتی نداشته و مدل پایه با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار قیمت دارد. اما آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی است و در مدل پایه این گوشی که حالا از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، با قیمت ۱۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. فروش این دو گوشی از ۱۰ روز دیگر یعنی ۳۱ شهریور رسما آغار می‌شود.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال

کلیدواژه : آیفون 15اپلاپل apple