۴ دلیل برای برتری گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبا

 

سامسونگ سال‌هاست مقام اول بازار گوشی‌های اندرویدی را حفظ کرده است و هر سال چندین گوشی جدید به دست کاربران می‌رساند. یکی از دلایل محبوبیت سامسونگ این است که تقریبا برای هر بودجه‌ای، یک گوشی مناسب عرضه کرده است. در این مطلب ۴ دلیل محبوبیت گوشی‌های سامسونگ را نسبت به رقبا مطرح می‌کنیم که همین دلایل، نقش مهمی در موفقیت این شرکت ایفا می‌کنند.

 

نرم‌افزار عالی و آپدیت طولانی مدت


نرم‌افزار عالی و آپدیت طولانی مدت

 

سال‌ها قبل رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ مشکلات زیادی داشت و بسیاری از کاربران از سنگین بودن این رابط کاربری شاکی بودند. این شرکت برای بهبود اوضاع، رابط کاربری One UI را معرفی کرد که با استقبال گسترده کاربران روبرو شد. این رابط کاربری هم سال به سال بهتر می‌شود و امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانیم به قابلیت سامسونگ DeX اشاره کنیم که عملا گوشی سامسونگ شما را به یک کامپیوتر دسکتاپ تبدیل می‌کند. در این رابط خبری از باگ‌های مختلف نیست و تجربه پایدار و خیلی خوبی ارائه می‌دهد.

مطالب بیشتر: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ؛ کدام گلکسی واچ برای خرید بهتر است؟

یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ، آپدیت طولانی مدت آن‌ها است. بیشتر گوشی‌های جدید این شرکت، ۴ نسخه‌ی جدید اندروید را دریافت می‌کنند و ۵ سال از آپدیت‌های امنیتی بهره‌مند می‌شوند. با وجود اینکه شیائومی هم در زمینه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های متنوع و جذاب یکی از بهترین‌هاست، ولی در رابطه با انتشار آپدیت هنوز ضعف‌های زیادی در مقایسه با سامسونگ دارند.

گوشی‌های باکیفیت در محدوده‌های قیمتی مختلف


 

سامسونگ برای محدوده‌های قیمتی مختلف، گوشی‌های خیلی خوبی راهی بازار می‌کند. در نتیجه در کنار پرچم‌داران و گوشی‌های تاشو گران‌قیمت، با چندین نمونه‌ی میان‌رده و پایین‌رده‌ی باکیفیت روبرو هستیم. تعدادی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی سامسونگ همواره در لیست بهترین گوشی‌های سال قرار می‌گیرند.

این گوشی‌ها به جای تمرکز بر یک ویژگی خاص، روی تجربه کاربری مناسب تمرکز می‌کنند و با این کار، ویژگی‌های مهمی را فدای سایر قابلیت‌ها نمی‌کنند. بدون شک این گوشی‌ها قرار نیست بی‌نقص باشند اما نسبت به بسیاری از مدل‌های موجود در بازار، می‌توانند تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه دهند. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم سامسونگ حتی تبلت‌ها، ساعت‌ها و لپ‌تاپ‌های باکیفیتی هم راهی بازار می‌کند که در بخش بعدی به جذابیت همین اکوسیستم می‌پردازیم.

 

اکوسیستم جذاب محصولات سامسونگ


اکوسیستم جذاب

 

در مورد جذابیت اکوسیستم اپل لازم نیست توضیحات خاصی مطرح کنیم و اپل در این زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. به دلیل همین جذابیت هم بسیاری از کاربران آیفون، به استفاده از سایر گجت‌های این شرکت علاقه نشان می‌دهند. با وجود اینکه هیچ شرکتی در این زمینه نمی‌تواند به پای اپل برسد، اما در دنیای اندروید، سامسونگ بهترین اکوسیستم را ارائه می‌دهد. سامسونگ هم مانند اپل گجت‌های خود را طوری آماده می‌کند که بتوانند با سایر گجت‌های این شرکت بهترین هماهنگی را داشته باشند.

به عنوان مثال اگر از هدفون‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، این هدفون به سادگی و به سرعت می‌تواند بین گوشی سامسونگ و ساعت هوشمند این شرکت سوئیچ کند. همچنین همانطور که آیپد می‌تواند به عنوان نمایشگر ثانویه مک‌بوک استفاده شود، همین کار را می‌توانید با تبلت و لپ‌تاپ سامسونگ هم انجام دهید. همانطور که گفتیم سامسونگ در این زمینه هنوز به پای اپل نمی‌رسد ولی وضعیت اکوسیستم سامسونگ روز به روز بهتر می‌شود و به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک جذابیت این اکوسیستم چند برابر خواهد شد.

مطالب بیشتر: سامسونگ مشغول آماده‌سازی سنسور دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی است

 

عرضه گسترده در بازارهای مختلف


عرضه گسترده در بازارهای مختلف

 

یکی دیگر از دلایل موفقیت و محبوبیت گوشی‌های سامسونگ این است که در انواع و اقسام کشورها به طور گسترده عرضه می‌شوند. با وجود اینکه در حال حاضر در اکوسیستم اندروید شرکت‌هایی مانند اوپو، ویوو و آنر هم گوشی‌های بسیار جذابی عرضه می‌کنند، ولی بسیاری از این شرکت‌ها گوشی‌های خود را به طور گسترده در بازارهای مختلف عرضه نمی‌کنند.

در بازار ایران هم گوشی‌های سامسونگ خیلی زود و مدتی پس از معرفی، به دست کاربران می‌رسند. مثلا اگرچه در حال حاضر چندین گوشی تاشو راهی بازار شده، ولی خرید گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران بسیار راحت‌تر از گوشی‌های تاشو رقیب است. بنابراین همین گستردگی مدل‌ها در بازارهای مختلف، باعث شده کاربران خرید این گوشی را راحت‌تر به دیگران توصیه کنند زیرا می‌دانند حتی در صورت خرابی هم قطعات مختلف این گوشی‌ها به راحتی پیدا می‌شوند.

سخن پایانی


در این مطلب به فقط ۴ دلیل محبوبیت و برتری گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبای اندرویدی خود پرداختیم. بدون شک این مطلب به این معنی نیست که گوشی‌های سایر شرکت‌ها کیفیت پایینی دارند. اما در هر صورت نمی‌توانیم تجربه‌ کاربری مناسب گوشی‌های سامسونگ در محدوده‌های قیمتی مختلف را کتمان کنیم. در نهایت بار دیگر باید تاکید کنیم همین ۴ ساله شدن آپدیت اصلی بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، جذابیت آن‌ها را چندین برابر کرده است؛ زیرا کاربر می‌داند با خرید گوشی موردنظر، تا چند سال از جدیدترین نسخه‌ی اندروید بهره‌مند می‌شود و با این کار، دیگر احساس قدیمی بودن گوشی به اون دست نمی‌دهد.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال