۵ اپلیکیشن برتر برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا

 

در حال حاضر که همه چیز در گوشی‌های موبایل پیشرفت می‌کند، حجم تصاویر و حتی اپلیکیشن‌ها نیز بیشتر از گذشته شده است. در حقیقیت یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران در حال حاضر این است که چگونه و از چه راه‌هایی اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا را انجام دهند. از طرفی همه افراد دوست دارند که برای این کار کمترین زمان ممکن را صرف کنند و در سریع‌ترین حالت ممکن اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و یا از یک گوشی موبایل به یک گوشی موبایل دیگر منتقل کنند. در این مقاله با سپهردیجیتال همراه باشید.

 

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا

 

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف است. حال برای پیدا کردن بهترین اپلیکیشن‌ها در این حوزه باید به چندین فاکتور بسیار مهم دقت کنیم. به عنوان مثال رایگان بودن و یا ارزان قیمت بودن استفاده از این برنامه‌ها اهمیت بالایی دارد. همچنین قابل استفاده بودن برای هر دو دستگاه آیفون و اندروید مهم است. در ادامه به سراغ نقد و بررسی پنج اپلیکیشن برتر برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا می‌رویم.

مطالب بیشتر: ۱۶ قابلیت iOS 16 که باید همین حالا امتحان کنید

۱) اپلیکیشن معروف SHAREit

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا

 

اپلیکیشن SHAREit جزو اپلیکیشن‌های محبوبی است که اکثر ایرانیان تاکنون از آن استفاده کرده‌اند. روش کار این برنامه اتصال به وای‌فای و سپس انتقال فایل‌ها بین دو و یا چندین دستگاه مختلف است. در واقع تمام دستگاه‌ها باید به یک وای‌فای خاص وصل شوند و سپس اشتراک‌گذاری را آغاز کنند. این اپلیکیشن ادعا می‌کند که سرعت انتقال فایل‌ها را نسبت به بلوتوث، ۲۰۰ برابر افزایش داده است. به عنوان مثال شما می‌توانید یک فایل ۱ گیگابایتی را در کمتر از ۳۰ ثانیه به اشتراک بگذارید.

از مزایای این برنامه می‌توان به این مورد اشاره کرد که از اکثر فرمت‌های فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. در عین حال این برنامه علاوه بر آیفون و اندروید، روی ویندوز و مک نیز قابل استفاده است. برای بهره‌گیری از آن تنها کافیست که این اپلیکیشن را با کمک دکمه‌های زیر دانلود کنید و به یک وای‌فای مشترک برای انتقال فایل‌ها وصل شوید. به همین راحتی!

 

۲) اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا با کمک Send Anywhere

نقد و بررسی اپلیکیشن

 

اپلیکیشن Send Anywhere برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر، برای استفاده به هیچ حساب کاربری نیاز ندارد. شما با کمک این برنامه به راحتی می‌توانید اطلاعات را از راه دور با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. در عین حال این برنامه از اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کمک وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند. جالب است که همانند اپلیکیشن SHAREit شما می‌توانید اطلاعات مورد نظر را به صورت همزمان با چند دستگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: گوشی‌های سامسونگ شاید در آینده به ارتباط ماهواره‌ای مجهز شوند

همچنین تمامی اطلاعات شما به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌شوند تا ریسک لو رفتن اطلاعات در حین انتقال به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند. این برنامه کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ پولی ندارید. با این وجود برنامه‌ی Send Anywhere یک نسخه پرمیوم دارد که شما با پرداخت پول می‌توانید حدود یک ترابایت فضای ابری در این برنامه داشته باشید.

۳) اپلیکیشن خاص Xender

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا

 

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل‌های سنگین و بزرگ است. این برنامه علاوه بر نسخه اندروید و آیفون، در ویندوز و مک نیز قابل دانلود و استفاده است. همچنین از اکثر فرمت‌های معروف برای انتقال فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. دقت کنید که سرعت انتقال داده‌ها از طریق این اپلیکیشن به صورت تقریبی با اپلیکیشن SHAREit برابر است. اکثر افراد در ابتدا فایل‌ها را به صورت زیپ در می‌آورند و سپس با کمک این برنامه آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

دلیل انتخاب این برنامه در این لیست چند ویژگی خاص آن است. به عنوان مثال شما می‌توانید فایل موزیک یک ویدیو را به راحتی با آپلود کردن آن در این برنامه استخراج کنید. همچنین امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های موجود در این برنامه در واتساپ و فیسبوک و اینستاگرام نیز فراهم شده است. در نهایت به این نکته دقت کنید که اپلیکیشن Xender هیچ محدودیتی در انتقال فایل‌ها و یا حجم آن‌ها ندارد.

 

۴) اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا با اپلیکیشن File mail

معرفی اپلیکیشن

 

احتمالا با خواندن نام این برنامه تعجب کرده‌اید و تصور می‌کنید که این اپلیکیشن قابلیتی خاصی ندارد و تنها یک اپلیکیشن خاص برای ایمیل کردن اطلاعات است. با این وجود دقت داشته باشید که برنامه‌ی File mail تلاش می‌کند تا اصلا شبیه به برنامه‌های ایمیلی دیگر نباشد. فرآیند کار این برنامه به شکل زیر خواهد بود:

۱) در ابتدا فرستنده و گیرنده‌ی فایل‌ها باید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده باشند.

۲) حال فرستنده فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی دکمه send ضربه می‌زند.

۳) در این وضعیت گیرنده یک ایمیل دریافت می‌کند.

۴) در ایمیل دریافت شده یک لینک وجود دارد.

۵) با کلیک کردن بر روی این لینک تمامی اطلاعات ارسال شده توسط فرستنده، دانلود می‌شوند.

۶) همچنین فرستنده یک ایمیل مبنی بر کامل دریافت شدن فایل توسط گیرنده، دریافت خواهد کرد.

فرآیند کار این اپلیکیشن بسیار ساده است و همچنین هیچ محدودتی در تعداد فایل و یا ایمیل ارسالی وجود ندارد.

۵) اپلیکیشن EasyShare

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا

 

برنامه‌ی EasyShare که توسط Vivo ساخته شده، به جرئت جزو بهترین برنامه‌های انتقال فایل‌های سنگین، بدون اینترنت است. این اپلیکیشن از بلوتوث برای انتقال این فایل‌ها استفاده می‌کند، اما سرعت انتقال آن واقعا خارق‌العاده محسوب می‌شود. بنابراین اگر به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید که فایل‌های سنگین را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارید، قطعا این اپلیکیشن بهترین گزینه موجود برای شماست.

EasyShare به شما امکان می‌دهد تا عکس و فیلم و موزیک و خلاصه هر فایلی که دوست دارید را به راحتی با افراد مختلف به اشتراک بگذارید. روش اصلی کار این برنامه استفاده از کد QR برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است. این برنامه تنها مختص به اندروید و ios محسوب می‌شود و هیچ نسخه‌ای مختص به ویندوز و مک ندارد. دقت کنید که دستگاه‌های شما برای انتقال فایل‌ها باید نزدیک به هم باشند و در صورتی که از هم دور باشند، انجام این کار امکان‌پذیر نیست. پس همین حالا با کمک دکمه‌های زیر این اپلیکیشن را به راحتی دانلود و نصب کنید.

اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا اصلا سخت نیست

خرید گوشی هوشمند

 

با استفاده از پنج اپلیکیشن برتر این مقاله که آن‌ها را نقد و بررسی کردیم، دیگر مثل گذشته نگران انتقال فایل‌ها نیستیم و انجام این کار بسیار ساده و سریع خواهد بود. همه برنامه‌های این لیست رایگان هستند و هیچ محدودتی برای انتقال فایل‌ها در آن‌ها وجود ندارد.

دقت کنید که استفاده از آن‌ها به نوعی بهتر از اشتراک گذاری فایل‌ها در اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ و تلگرام است. احتمال دارد که در حال حاضر به آن‌ها نیاز نداشته باشید، اما دانلود کردن یکی از آن‌ها هیچ ضرری ندارد زیرا قطعا در آینده از آن استفاده خواهید کرد. پس بهتر است که همین حالا با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را دانلود و تست کنید.

آیا شما اپلیکیشن خاص و رایگان دیگری را برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با حجم بالا می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.