سیستم عامل IOS 15 منتشر شد / آیفون را آپدیت کنید!

 

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

 

 

 

از تاریخ 29 شهریور 1400 (20 September) ، کمپانی اپل سیستم عامل   IOS 15را به طور رسمی و رایگان برای گوشی های آیفون عرضه کرد،  قابلیت SharePlay و امکانات جدید فیس‌تایم از جدیدترین ویژگی های آپدیت سیستم عامل آی او اس iOS 15 هستند.  در این مقاله مهم ترین آپدیت ها را با هم بررسی کرده ایم و نام برده ایم که این سیستم عامل IOS 15 برای چه گوشی هایی قابل دانلود است .

 

 

 

 

حالت تمرکز (FOCUS MODE)


این ویژگی امکان فیلترکردن  نوتیفیکیشنهای دریافتی براساس تنظیمات موردنظرکاربر را فراهم میکند.

میتوانید درساعات استراحت تنها دریافت نوتیفیکیشن از اعضای خانواده و دوستان نزدیک را فعال کنید وهشدارهای پیام های کاری را نشنیده  بگیرید.

فیس تایم


شاید بیشترین تغییرات را در فیس‌تایم شاهد باشیم. در آپدیت iOS 15 این ابزار چت ویدیویی به صدای فراگیر یا Spatial Audio مجهز خواهد شد تا صدا به شکل طبیعی‌تری به گوش کاربران برسد. افزون بر این قابلیت ایزوله کردن صدا از طریق یادگیری ماشینی نیز در این بروزرسانی به فیس‌تایم اضافه می‌شود.

اما مهمترین ویژگی که در ای او اس ۱۵ به این ابزار اضافه می‌شود امکان ساخت لینک پیوستن به گفتگوهای گروهی است، درست مثل گوگل میت و زوم. به این ترتیب حتی اگر طرف مقابل در ویندوز و اندروید باشد هم می‌تواند از طریق لینک به گفتگو بپیوندد.

و همینطور ، در15 iOS میتوانید در زمان برقراری تماس تصویری درFace Time از افکت پرتره وتارکردن پس زمینه استفاده کنید.

 

 

 

خلاصه نوتیفیکیشن ها


باقابلیت Notification Summary میتوانیدمهم ترین نوتیفیکیشن های دریافتی را به صورت طبقه بندی شده براساس نوع و محل دریافت آن ها به شکل خلاصه مشاهده کنید.

متن های زنده


به کمک ویژگی Live Text اگر در عکس هایی که ثبت کرده اید نوشته ویژه ای مانند شماره تماس یا آدرس به چشمتان خورد میتوانید آن را کپی کرده و به صورت متن قابل ویرایش به اپلیکیشنهای دیگر انتقال دهید.

 

مسیریابی با واقعیت افزوده


سیستم مسیریابی در 15 iOS به واقعیت افزوده مجهز شده تا راهنمای جهت یابی

 را به صورت زنده روی دیوارها و خیابان به شما نشان دهد.

تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی به صورت دسته جمعی


SharePlay یکی از ویژگی های ios 15 است که با کمک آن می‌توانید موسیقی، کلیپ‌ها و صفحه نمایش گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا در فیس‌تایم در حالی که مشغول گفتگو با دوستان خود هستید می‌توانید از طریق اپل موزیک یک آهنگ پخش کنید. در این حالت آهنگی که انتخاب کرده‌اید به صورت همزمان برای تمامی دوستانتان نیز پخش می‌شود.

به همین ترتیب می‌توانید با کمک این ویژگی iOS 15 در یک برنامه پخش ویدیو نیز همین کار را برای ویدیویی که در حال تماشایش هستید نیز تکرار کنید. نکته جالب این است که با کمک قابلیت تصویر در تصویر می‌توانید به طور همزمان هم از طریق فیس‌تایم تصویر دوستتان را ببینید، هم فیلمی که پخش کرده‌اید را با او تماشا کنید و هم از سایر برنامه‌های گوشی به طور جداگانه استفاده کنید و مثلا همزمان از طریق iMessage با آن‌ها چت کنید.

افزونه ها درسافاری


مرورگر سافاری در iOS از این پس از افزونه ها پشتیبانی می کند. برای دیدن افزونه هاباید به قسمت Extensions در مرورگر مراجعه کنید.

 

دریافت هشدارجاگذاشتن وسایل


اگر ازFind My و سایرگجتهای اپل استفاده می کنید درصورتی که فاصله شما با آنهاازحدی بیشترشودیک نوتیفیکیشن برای یادآوری جا گذاشتن گجت روی گوشی دریافت میکنید.

 

IOS 15 برای کدام مدل ها قابل دانلود است ؟


گوشی های آیفون 6S و مدل های بعد از آن جز مدل هایی هستند که IOS 15  را دریافت میکنند .