۵ آنتی ویروس برتر که برای گیمرها بهینه شده‌اند

 

برنامه‌های آنتی ویروس به زبان ساده بدافزارها و ویروس‌های موجود در کامپیوتر را پیدا می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را حذف کنند. با این حال، گیمرها به آنتی ویروس‌هایی نیاز دارند که تأثیر منفی بر عملکرد سیستم نداشته باشند. در ادامه به ۵ آنتی ویروس می‌پردازیم که حین اجرای بازی‌ها فعالیت‌های خود را کمتر می‌کنند تا در عملکرد بازی اختلالی ایجاد نشود.

در ادامه با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

آیا سیستم گیمینگ به آنتی ویروس نیاز دارد؟


حتی اگر از سیستم فقط برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کنید، باز هم ممکن است قربانی بدافزارها و هکرها شوید. باید خاطرنشان کنیم در بسیاری از بازی‌ها، اکانت یک گیمر اهمیت زیادی دارد زیرا احتمالا وقت یا هزینه‌ی زیادی صرف آن شده است. معمولا برای حمله به گیمرها دو تاکتیک زیر بیشتر از سایر روش‌ها استفاده می‌شود؛

  • فیشینگ؛ برای این نوع حملات معمولا یک ایمیل جعلی برای کاربر ارسال می‌شود. مثلا درباره‌ی گیمرها، لینک جعلی مربوط به یکی از بازی‌ها در ایمیل آن قرار دارد و کاربر با کلیک آن و سپس وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، اکانت بازی را از دست می‌دهد.
  • بدافزار؛ بدافزارها نرم‌افزارهای پیچیده و پیشرفته‌ای هستند که برای اهداف گوناگون استفاده می‌شوند. برخی بدافزارها مانند باج‌افزارها تمام داده‌های سیستم را رمزگذاری می‌کنند و از کاربر باج می‌گیرند. برخی دیگر، مانند کی‌لاگرها، بی سروصدا تمام ضربات بر کیبورد را ذخیره می‌کنند و برای هکرها می‌فرستند. با این کار آن‌ها به رمز عبور بسیاری از اکانت‌ها و دیگر اطلاعات مهم دسترسی پیدا می‌کنند.

 

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گیمرها


اگرچه بیشتر برنامه‌های آنتی ویروس در زمینه‌ی محافظت از سیستم حرف زیادی برای گفتن دارند، اما بسیاری از آن‌ها بخش قابل توجهی از منابع سیستم را اشغال می‌کنند. خوشبختانه برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، حالت‌های مختص گیمینگ ارائه کرده‌اند تا فعالیت آن‌ها اثر منفی بر عملکرد بازی‌ها نداشته باشد.

مطالب بیشتر: چرا باید از ماوس‌پد استفاده کنیم؟

 

BitDefender


آنتی ویروس

 

شرکت BitDefender یکی از مشهورترین نام‌ها در حوزه‌ی امنیت سایبری محسوب می‌شود و BitDefender Total Security یک آنتی ویروس جامع و همه‌فن‌حریف محسوب می‌شود که برای ویندوز، مک، اندروید و iOS ارائه شده است. از بین ویژگی‌های آن می‌توانیم به VPN داخلی، ابزار مدیریت پسورد، حفاظت از فایل‌های صوتی و تصویری و جلوگیری از ردیاب‌های سایت‌ها اشاره کنیم.

در این برنامه می‌توانید پروفایل‌های سفارشی برای گیمینگ، تماشای فیلم، وای‌فای عمومی و حتی حالت مختص صرفه‌جویی در مصرف باتری ایجاد کنید. با بهره‌گیری از پروفایل گیمینگ، آپدیت‌ها و اسکن‌ها حین اجرای بازی انجام نمی‌شود و می‌توانید لیستی از بازی‌ها را مشخص کنید تا در صورت اجرای آن‌ها، این پروفایل به صورت خودکار فعال شود.

 

Kaspersky


آنتی ویروس

 

یکی دیگر از شرکت‌های معروف در این حوزه، Kaspersky است که ابزارهای متنوعی برای امنیت سایبری ارائه می‌دهد. آنتی ویروس این شرکت علاوه بر داشتن امکانات متنوع، برای گیمرها هم قابلیت‌های مفیدی ارائه می‌دهد. زمانی که حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری را فعال می‌کنید، این آنتی ویروس وظایف از پیش برنامه‌ریزی شده را انجام نمی‌دهد تا فشار کمتری به باتری وارد شود.

با فعال کردن حالت بازی، آنتی ویروس از اسکن یا آپدیت جلوگیری می‌کند و همچنین نوتیفیکیشن‌های مختلف را نمایش نمی‌دهد. در ضمن بدون نیاز به فعال کردن حالت بازی، در صورتی که درصد زیادی از حافظه‌ی سیستم و پردازنده در اختیار بازی قرار گرفته باشند، خود این آنتی ویروس به صورت خودکار روند اسکن را به زمان دیگری موکول می‌کند.

 

Malwarebytes


آنتی ویروس

 

آنتی ویروس Malwarebytes طی سال‌های گذشته توانسته توجهات زیادی را جلب کند. این برنامه از ویژگی‌های استاندارد دیگر آنتی ویروس‌ها بهره می‌برد. اگر حالت Play Mode را فعال کنید و برنامه‌های مدنظر در حال اجرا باشند، این آنتی ویروس نمایش نوتفیکیشن‌ها و روند آپدیت را متوقف می‌کند. علاوه بر این کاربران می‌توانند افزونه‌ی این آنتی ویروس برای فایرفاکس، کروم و اج نصبت کنند که کارهایی مانند مسدود کردن تبلیغات سایت‌ها، از جلوگیری سایت‌های فیشینگ و ممانعت از ردیابی سایت‌ها را انجام می‌دهد.

 

BullGuard


آنتی‌ ویروس‌

 

آنتی ویروس BullGuard هم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امکانات متنوعی را ارائه می‌دهد. در این میان باید به قابلیت Game Booster اشاره کنیم که به صورت پیش‌فرض فعال است و همچنین می‌توانید آن را برای بازی‌های مختلف شخصی‌سازی کنید. زمانی که یک بازی را اجرا می‌کنید، ویجت این آنتی ویروس ظاهر می‌شود که وضعیت مربوط به بهینه‌سازی را نمایش می‌دهد.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید

 

McAfee Gamer Security


آنتی‌ ویروس‌

 

شرکت McAfee برای اینکه خیال گیمرها را بابت امنیت سیستم راحت کند، یک برنامه‌ی اختصاصی برای آن‌ها عرضه کرده است. این برنامه روند تشخیص تهدیدهای امنیتی را به طور کامل در سرورهای خود انجام می‌دهد و با این کار اصلا به سیستم فشار نمی‌آید. البته شناسایی بدافزارها و ویروس‌های مهم درون سیستم صورت می‌گیرد تا در صورت آفلاین بودن سیستم، کاربران دچار مشکل نشوند.

در حال اجرای بازی، این آنتی ویروس مانند دیگر برنامه‌های این فهرست، انجام بسیاری از کارهای غیرضروری را متوقف می‌کند تا گیمرها با مشکلی مواجه نشوند. همچنین باید به افزونه‌ی مختص مرورگرها هم اشاره کنیم که امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

 

 

مطالب بیشتر در سایت سپهر دیجیتال