گورمن: اپل واچ پرو با طراحی تکامل‌یافته و نمایشگر بزرگ‌تر روانه‌ی بازار می‌شود

تقریباً دو ماه دیگر، اپل از سه اپل واچ جدید که بخش زیادی از شایعات این روزهای خبرهای تکنولوژی را تشکیل می‌دهند، رونمایی خواهد کرد. یکی از این مدل‌ها، اپل واچ پرو است. این ساعت هوشمند جدید که از آن به‌عنوان مدل جان‌سخت نیز یاد می‌شود و برای انجام دادن ورزش‌های با شرایط سخت طراحی شده، محصول جدید این شرکت برای قشر خاصی از کاربران خواهد بود. «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ در جدیدترین نسخه از خبرنامه «Power On» خود، اطلاعات بیشتری درباره این ساعت هوشمند جدید ارائه می‌دهد.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

پیش‌تر وب‌سایت ۹to5Mac گزارش داده بود که اپل واچ پرو مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری بیشتر و سنسور جدید دمای بدن خواهد بود. علاوه بر این‌ها، گورمن معتقد است که این ساعت هوشمند می‌تواند با یک بار شارژ، شارژدهی چند روزه را به کاربران ارائه دهد و این قابلیت به لطف حالت low-power mode خواهد بود که اپل هنوز در مورد آن صحبتی نکرده است.

 

بیشتر بخوانید: چرا کارت گرافیک‌ها نسل به نسل بزرگ‌تر می‌شوند؟

 

به گفته‌ی این افشاگر، اپل واچ پرو شکل تکامل‌یافته از طراحی مستطیلی شکل اپل واچ فعلی است و خبری از انقلاب در طراحی ساعت‌های هوشمند اپل نخواهد بود. این به این معنی است که اپل واچ پرو با طراحی ساعت‌‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ اپل روانه‌ی بازار خواهد شد و نمایشگر مسطحی که برای اپل واچ سری ۷ پیش‌بینی شده بود را نخواهد داشت.

شنیده می‌شود که WatchOS 9 روی این ساعت هوشمند اجرا خواهد شد. این سیستم‌عامل با یک اپلیکیشن بهینه‌سازی‌شده Workout، به طور کلی داده‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد و در عین حال ظاهری تازه به واچ‌فیس‌های قدیمی‌ خواهد داد که هنوز برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ‌تر به‌روزرسانی نشده‌اند. در حالی که سنسور دمای بدن احتمالاً با اپل واچ سری ۸ و اپل واچ پرو در دسترس خواهد بود، مارک گورمن گفت که هیچ تغییری در مورد سایر سنسورها ایجاد نشده است. او همچنین در مورد این موضوع اعلام کرده که حسگر فشار خون تا قبل از سال ۲۰۲۵ و حسگر اندازه‌گیری قند خون تا اواخر دهه‌ی ۲۰۲۰ به اپل واچ اضافه نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: حداکثر طول کابل USB چقدر می‌تواند باشد؟

این روزنامه‌نگار بلومبرگ بر این باور است که قابلیت‌های حرفه‌ای این اپل واچ جدید، نمایشگر بزرگ‌تر و مقاوم‌تر در برابر شکستگی، ردیابی پیشرفته‌تر حالت‌های ورزشی نظیر پیاده‌روی و شنا، عمر باتری طولانی‌تر و قاب قدرتمند ساخته شده از مواد فلزی درجه یک و غیر آلومینیومی خواهد بود. وی در ادامه توضیح می‌دهد: «این ساعت هوشمند به گونه‌ای طراحی خواهد شد که ورزشکاران ورزش‌های سخت و هر کسی که به طور کلی ممکن است ساعت‌های ورزشی گران‌قیمت گارمین را برای تمرین‌های سخت ترجیح دهد، مجذوب آن خواهند شد. همچنین فکر می‌کنم صفحه‌نمایش‌ بزرگ‌تر، باتری با ظرفیت بیشتر و طراحی فلزی، این ساعت هوشمند را برای هر کسی که پیشرفته‌ترین ساعت اپل را می‌خواهد، جذاب خواهد کرد.»

طبق شایعات اپل واچ پرو از تراشه‌ی S8، مشابه مدل‌های اپل واچ سری ۷ و سری ۶ و سنسور دمای بدن بهره خواهد برد. در مورد قیمت این ساعت هوشمند، گورمن فکر می‌کند اپل به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر، سنسورهای جدید و مواد با کیفیت‌تر، می‌تواند این محصول را با قیمت پایه ۹۰۰ یا ۹۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار دهد. جدا از این مدل و به نقل از منابع موثق، اپل ظاهراً از نمایشگر تخت همراه با محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای برای نسل جدید اپل واچ خود بهره می‌برد. همچنین احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اپل واچ سری ۸ با محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای در اختیار کاربران قرار بگیرد.

 

 

شنیده‌ها می‌گویند که اپل نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با سنسورهای جدیدی معرفی خواهد کرد. در این راستا، تحلیلگر مشهور و باسابقه‌ی محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» اعلام کرد که سری جدید ساعت‌ هوشمند اپل سنسور اندازه‌گیری دمای بدن را تحت یک شرایط خاص دارا خواهد بود.

از آن‌ جایی‌ که مچ دست معمولاً مکانی نیست که افراد دمای بدن خود را اندازه گیری کنند، بنابراین غول فناوری آمریکایی باید از الگوریتم دقیقی در این مقوله بهره ببرد. همچنین طبق تأکید آقای کو سنسور اندازه‌گیری قند خون تا حداقل سال ۲۰۲۴ به ویژگی‌های سلامتی ساعت‌های هوشمند اپل اضافه نخواهد شد. باید دید در روزهای آینده چه خبرهای دیگری در مورد ساعت‌های هوشمند جدید اپل منتشر خواهد شد.