گلکسی A04s وارد فاز تولید انبوه در کارخانه سامسونگ شد

 

در حالی که بیشتر خبرهای سامسونگ حول برگزاری مراسم گلکسی آنپکد ۱۹ مرداد و رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ مطرح می‌شود، اما این شرکت هم‌زمان در حال کار روی توسعه‌ی گوشی هوشمند جدید و اقتصادی گلکسی A04s نیز است. پیش‌تر برخی مشخصات این گوشی هوشمند با شماره مدل SM-A045F/DS در وب‌سایت‌های صدور گواهینامه‌ متعددی نظیر FCC ،NBTC و BIS مشاهده شد. اکنون اما گزارش جدید، وضعیت این گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ را برای کاربران مشخص کرده است.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

سامسونگ در کنار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند قدرتمند و پرچم‌دار، همواره توجه‌ی ویژه‌ای به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود داشته و سعی دارد تا آنجا که ممکن است گوشی‌های باکیفیتی را متناسب با بازه‌ی قیمتیشان در اختیار کاربران قرار دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گوشی‌های بسیاری از سری A و M نظیر A33، A53، M33 و M13 اشاره کرد. گلکسی A04s نیز جزو همین دسته از گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید که بیشتر اطلاعات و مشخصات فنی آن توسط وب‌سایت‌های مختلف فاش شده است.

بیشتر بخوانید: آیفون‌ها روی دست اپل مانده‌اند؛ کاهش قیمت بی‌سابقه‌ی آیفون‌ها در چند سال اخیر!

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ خطوط تولید خود را راه‌اندازی و تولید انبوه گلکسی A04s را در کارخانه شهر Noida آغاز کرده است. باید اشاره کنیم که کارخانه Noida در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و به بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است. در حقیقت، گلکسی A04s اکنون وارد فاز تولید انبوه در کارخانه Noida هند شده است. شایعات مختلف حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد این گوشی هوشمند را اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر قبل از جشن سال نو میلادی در اختیار کاربران قرار دهد.

این گوشی هوشمند در دسته‌بندی سامسونگ، بین گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده قرار می‌گیرد. همچنین شایعاتی در مورد عرضه‌ی هر دو نسخه‌ی ۵G و ۴G این گوشی مطرح شده که در صورت صحت می‌تواند گزینه‌ی خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کاربران باشد. پیش‌تر برخی مشخصات گلکسی A04s در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که بر اساس آن‌ها، گوشی هوشمند جدید سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p استفاده خواهد کرد.

 

 

بدیهی است که گوشی‌های اقتصادی از نظر رفرش ریت و رزولوشن قدرت مانور زیادی ندارد و گلکسی A04s نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین احتمالاً نمایشگر این گوشی هوشمند از رفرش ریت ۶۰ پشیتبانی می‌کند. سامسونگ ظاهراً قرار است از پردازنده‌ی اگزینوس ۸۵۰ به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره ببرد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که این تراشه‌ی سامسونگ، در واقع یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای است که با فناوری ساخت ۸ نانومتری LPP تولید شده است. همچنین اگزینوس ۸۵۰ در بخش پردازنده مرکزی از هشت هسته پردازشی نه چندان پیشرفته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: جزئیات دوربین سری گوگل پیکسل ۷ فاش شد

رندرهای اولیه این گوشی هوشمند، برخی از مشخصات نظیر سیستم دوربین سه‌گانه، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری،  پنل پشتی با لبه‌های خمیده و حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی را تأیید کرده‌اند. همچنین طبق شنیده‌ها، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و احتمالاً جدیدترین رابط کاربری OneUI سامسونگ را اجرا خواهد کرد. منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند نیز احتمالاً یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

باید دید گلکسی A04s سامسونگ، به عنوان یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه با چه قیمتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.