چطور گلس بزنیم؟

همین حالا که این متن را می‌خوانید احتمالا چندین حباب زیر گلس یا در اطراف گوشی‌تان می‌بینید. هوا گرفتن زیر گلس یا اطراف آن مشکلی است که تقریبا اکثر ما با آن مواجه بوده‌ایم. این حباب‌ها باعث می‌شوند که کیفیت صفحه نمایش افت کند و ظاهر بدی هم به گوشی می‌دهد. به وجود آمدن حباب زیر گلس دلایل مختلفی دارد. در این مقاله از سپهردیجیتال به شما چند مرحله ساده خواهیم گفت چرا گلس گوشی هوا می‌گیرد و چطور حباب‌های زیر گلس گوشی را از بین ببریم.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

 

 

در پاسخ به این سوال که چرا گلس گوشی هوا می گیرد باید بگوییم که دلایل زیادی دارد

  • استفاده از گلس بی‌کیفیت یکی از دلایل ایجاد حباب زیر گلس محافط صفحه است. چون گلس‌های بی‌کیفیت متناسب با ابعاد گوشی طراحی نشده‌اند یا پستی و بلندی‌هایی دارند که باعث می‌شود گلس به درستی به سطح صفحه نچسبد. برخی گلس‌ها هم چسب بی‌کیفیت دارند.
  • این روزها خرید گلس گوشی موبایل اکثرا آنلاین انجام می‌شود. اگر خودتان قبلا تجربه‌ای در زمینه نصب گلس نداشته‌اید احتمالا بعد از نصب متوجه می‌شوید که چندین حباب ریز و جزئی زیر گلس باقی مانده‌اند. نصب اشتباه گلس یکی دیگر از عواملی است که باعث هوا گرفتن اطراف گلس یا زیر آن می‌شود.
  • استفاده از قاب‌های 360 درجه هم باعث هوا گرفتن دور گلس می‌شود. چون لبه‌ی قاب ممکن است به لبه‌ی گلس فشار وارد کند و گلس از سطح صفحه نمایش جدا شود.
  • ممکن است فشار یا ضربه هم باعث به وجود آمدن حباب زیر یا اطراف گلس گوشی شود.

اما روشی برای از بین بردن حباب و هوای اطراف یا زیر محافظ صفحه گوشی وجود دارد؟

 

چند روش برای از بین بردن حباب اطراف و زیر گلس گوشی

1.گلس را از سطح صفحه نمایش جدا کنید.


 

با یک تیغه به آرامی و با کمترین فشار گلس را از سطح صفحه جدا کنید.

 وقتی حباب‌ها زیاد باشند نمی‌توانید با روش‌های معمولی این حباب‌ها را خارج کنید. هواگیری گلس مخصوصا برای برچسب‌های نرم و نازک بسیار سخت است. حتی برخی گلس‌های شیشه‌ای هم در برخی قسمت‌ها حباب می‌گیرند و بهترین راه‌حل این است که گلس را کاملا جدا کنید و مجددا بچسبانید. برای جدا کردن گلس از دو گوشه سمت پایین شروع کنید و با یک تیغه کم کم جلو بروید و هر بار بخشی از گلس را جدا کنید تا زمانی که گلس محافظ به طور کامل از سطح صفحه نمایش جدا شود.

 

2. سطح صفحه نمایش را به طور کامل تمیز کنید.


 

حالا باید سطح صفحه را به طور کامل پاک کنید. می‌توانید با یک پد الکلی مرطوب یا یک پارچه کتانی نرم آغشته به الکل تمام قسمت‌ها را به خوبی پاک کنید. لبه‌ها را با دقت بیشتر پاک کنید و تا زمانی که مطمئن نشده‌اید تمام قسمت‌ها به طور کامل پاک شده‌اند ادامه دهید.

 

3. گلس را مجددا نصب کنید.


 

 

وقتی که مطمئن شدید تمام قسمت‌های صفحه نمایش و گلس به طور کامل تمیز شده‌اند می‌توانید گلس را مجددا نصب کنید. لبه‌ها را تنظیم کنید. به صورت دقیق روی سطح صفحه نمایش قرار دهید و آرام فشار دهید. سعی کنید گلس را از مرکز به سمت طرفین فشار دهید. البته هر گلسی روش خاص خودش را دارد. در اینجا آموزش نصب گلس خم فول چسب و نصب گلس خم دور چسب را ببینید و مطابق با این دستورالعمل‌ها جلو بروید. وقتی که مطمئن شدید تمام قسمت‌های صفحه نمایش و گلس به طور کامل تمیز شده‌اند می‌توانید گلس را مجددا نصب کنید. لبه‌ها را تنظیم کنید. به صورت دقیق روی سطح صفحه نمایش قرار دهید و آرام فشار دهید. سعی کنید گلس را از مرکز به سمت طرفین فشار دهید. البته هر گلسی روش خاص خودش را دارد.

 

چند نکته و روش دیگر برای هواگیری گلس

  • اگر قصد ندارید گلس را از گوشی خارج کنید. می‌توانید از یک کاردک پلاستیکی نرم استفاده کنید.
  • کاردک را روی مرکز گلس قرار دهید و به سمت طرفین بکشید و فشار دهید.

 

 

  • قسمت‌های حباب‌دار را با کف انگشتان دست‌تان به سمت طرفین بکشید تا حباب‌ها کم کم از طرفین خارج شوند.
  • برای حباب‌های دور گلس می‌توانید از روغن گلس گوشی استفاده کنید. روغن گلس یا روغن نانو تمام خلاهای بین گلس و صفحه را پوشش می‌دهد و هیچ هوا یا حبابی در این قسمت‌ها باقی نمی‌ماند. دقت کنید که این روغن نانو را باید حتما با براش مخصوص آن و یا یک گوش‌پاک‌کن نرم استفاده کنید.

 

 

گرفتن گلس موبایل این به این نکات هم توجه داشته باشید.


  • دقت کنید که قاب هیچ فشاری روی گلس نیاورد. چون برخی قاب‌ها در قسمت لبه‌ها به گلس فشار می‌آورند و باعث کنده شدن لبه‌های گلس از سطح صفحه می‌شوند.
  • اگر صفحه نمایش گوشی‌تان داغ می‌کند بهتر است قبل از اینکه به دمای بالا برسد با روش‌هایی آن را خنک کنید. داغ شدن صفحه نمایش باعث می‌شود تا چسب گلس تغییر حالت بدهد و حباب ایجاد شود.
  • اجازه ندهید هیچ فشار یا ضربه‌ای به گلس و صفحه نمایش وارد شود.
  • اگر گوشی را داخل جیب‌تان قرار می‌دهید مراقب باشید که حین قرار دادن یا درآوردن گوشی فشاری به لبه‌ها نرسد. می‌توانید از کیف گوشی هم استفاده کنید تا گلس هیچ گاه تحت فشار نباشد.