واتساپ iOS به‌زودی اجازه می‌دهد با هر ایموجی به پیام‌ها واکنش نشان دهید

 

چند هفته قبل بود که واتساپ، امکان واکنش سریع به یک پیام از طریق ایموجی را برای کاربران منتشر کرد. این قابلیت در حال حاضر فقط اجازه می‌دهد با شش ایموجی به یک پیام پاسخ دهید؛ اما به نظر می‌رسد به‌زودی قابلیتی به نسخه‌ی iOS واتساپ اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد با هر ایموجی به یک پیام واکنش نشان دهد.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

امکان واکنش سریع به یک پیام، مدت زمان زیادی در لیست انتظارات کاربران واتساپ قرار داشت که خوشبختانه شرکت به این درخواست کاربران پاسخ داد و قابلیت یادشده را برای آن‌ها عرضه کرد. اما ظاهرا قرار است طی هفته‌ها یا شاید هم ماه‌های آتی، شاهد اضافه شدن تغییراتی به آن باشیم. تغییراتی که در راستای بهبودی این قابلیت در سیستم‌عامل iOS صورت گرفته و به کاربر اجازه می‌دهد با هر ایموجی که می‌خواهد به پیام یک شخص واکنش نشان دهد.

البته اینکه می‌گوییم iOS به این خاطر است که چند روز قبل، واتساپ این قابلیت را در نسخه‌ی بتای اپلیکیشن اندرویدی خود عرضه کرده بود و حالا می‌بینیم که این اتفاق برای سیستم‌عامل اپل افتاده است. هنگامی که ویژگی جدید رسما به واتساپ اضافه شود، کاربران قادر خواهند بود با نگه داشتن روی یک پیام، لیستی از ۶ ایموجی را مشاهده کنند که در کنار آن، یک آیکن + نیز وجود دارد.

این شش ایموجی شامل «لایک»، «قلب قرمز»، «خنده»، «تعجب»، «ناراحتی» و «دو دست چسبیده به هم» می‌شوند. اما با لمس آیکن + که در کنار آن‌ها قرار دارد، کاربر می‌تواند با هر ایموجی که می‌خواهد به پیام دریافتی پاسخ بدهد. همانطور که در اسکرین‌شات پایین مشاهده می‌کنید، یک بخش خاص با نام «Recent Reactions» به معنای «واکنش‌های اخیر» هم وجود دارد که نشان می‌دهد برای پاسخ به پیام‌های قبلی از چه ایموجی استفاده کردید. این امکان باعث می‌شود برای واکنش به پیام‌های مختلف، خیلی دنبال ایموجی مد نظر نگردید و این عالی است.

 

بیشتر بخوانید:نوتیفیکیشن‌های اندروید همچنان بسیار بهتر از آیفون هستند

 

 

 

نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که کاربر می‌تواند هر ایموجی را که می‌خواهد گرفته و به ایموجی‌های خود اضافه کند. همچنین امکان جست‌و‌جوی ایموجی‌ها هم فراهم خواهد بود تا در زمان صرفه‌جویی شود. متأسفانه این قابلیت فعلا در دست توسعه قرار دارد و نمی‌دانیم چه زمانی رسما به واتساپ گوشی‌های اندرویدی و iOS اضافه خواهد شد. اما با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با این قابلیت در اختیار داریم و همچنین عرضه‌ی آن در نسخه‌ی بتا، به نظر می‌رسد باید به‌زودی شاهد عرضه‌ی رسمی آن برای عموم کاربران باشیم.