ناتینگ فون ۲ در برابر گوگل پیکسل ۷؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

 

در این مطلب به مقایسه‌ی دو گوشی ناتینگ فون ۲ و پیکسل ۷ می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

در ادامه این مقاله با سپهر دیچیتال همراه باشید.


ناتینگ فون ۲ در مقابل گوگل پیکسل ۷


جدول مشخصات فنی

نام گوشی ناتینگ فون ۲ گوگل پیکسل ۷
تاریخ رونمایی و عرضه ۱۱ جولای ۲۰۲۳ (۲۰ تیر) – ۱۷ جولای ۲۰۲۳ (۲۶ تیر) ۶ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۴ مهر) – ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۱ مهر)
ابعاد و وزن ۸٫۶ × ۷۶٫۴ × ۱۶۲٫۱ میلی‌متر – ۲۰۱٫۲ گرم ۸٫۷ × ۷۳٫۲ × ۱۵۵٫۶ میلی‌متر – ۱۹۷ گرم
کیفیت ساخت – استاندارد مقاومتی پنل پشت از شیشه گوریلا گلس و فریم از جنس آلومینیوم – IP54 مقاوم در برابر پاشش آب پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ویکتوس و فریم از جنس آلومینیوم – IP68 مقاوم در برابر پاشش آب
ابعاد و وضوح نمایشگر ۶٫۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۱۲ پیکسل ۶٫۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
رفرش‌ریت و سایر فناوری‌های صفحه ۱۲۰ هرتزی با تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل بر هر اینچ – نسبت صفحه به پنل جلو، ۸۷٫۲٪ ۹۰ هرتزی با تراکم پیکسلی ۴۱۶ پیکسل بر هر اینچ – نسبت صفحه به پنل جلو، ۸۴٫۹٪
سیستم‌عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ /  Nothing OS 2 – سه سال آپدیت نرم‌افزاری اندروید ۱۳ – سه سال آپدیت نرم‌افزاری
پردازنده و گرافیک اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ (لیتوگرافی ۵ نانومتری) با هشت هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ – هست‌ی نخست از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، سه هسته‌ی دوم از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی آخر از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۷۳۰ گوگل تنسور G2 (لیتوگرافی ۵ نانومتری) با هشت هسته با ترتیب ۲ + ۲ + ۴ – دو هسته‌ی نخست از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز، دو هسته‌ی دوم از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی آخر از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G710 MP7
ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت – حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ گیگابایت – حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال – لنز ۲۴ میلی‌متری ۱/۱٫۵۶ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال – لنز ۲۵ میلی‌متری ۱/۱٫۳۱ اینچی – فوکوس خودکار چندجهته – فوکوس خودکار لیزری
دوربین دوم ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۴ درجه و لنز ۱/۲٫۷۶ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۴ درجه و لنز ۱/۲٫۹ اینچی
دوربین سوم ندارد ندارد
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30/60 – 1080P@30/60 ۴K@30/60 – 1080P@30/60/120/240
دوربین سلفی ۱۰٫۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز ۱/۳٫۱ اینچی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 و لنز ۱/۲٫۷۴ اینچی
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30/60 – 1080P@30/60 ۱۰۸۰P@30
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد
بلندگوی استریو دارد دارد
باتری و شارژر ۴۷۰۰ میلی‌متری / ۴۵ وات ۴۳۵۵ میلی‌متری / ۲۰ وات
شارژر درون جعبه ندارد ندارد
سایر قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر – شارژر بی‌سیم ۱۵ واتی – فناوری شارژ معکوس حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر – شارژر بی‌سیم ۲۰ واتی – فناوری شارژ معکوس
رنگ‌بندی سفید، خاکستری تیره مشکی، سفید، لیمویی
قیمت تقریبا ۷۰۰ دلار تقریبا ۵۰۰ دلار


محتویان درون جعبه


درون جعبه‌ی گوگل پیکسل ۷ و ناتینگ فون ۲ هیچ شارژری دیده نمی‌شود. شما با خرید این دو گوشی مجبور خواهید شد برای شارژر هم به صور جداگانه هزینه کنید اما کار خوبی که گوگل در مقایسه با ناتینگ انجام داده این بوده که با علم بر نبوپد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در پیکسل ۷، یک تبدیل USB-C به ورودی هدفون هم درون بسته‌بندی قرار داده تا کسانی که هندزفری سیمی با رابط ۳.۵ میلی‌متری دارند، با مشکل خاصی مواجه نشوند. در کنار این تبدیل یک کابل دو سر Type-C هم دیده می‌شود.

 

درون بسته‌بندی ناتینگ فون ۲ جز گوشی، یک کابل دو سر Type-C دیده می‌شود که آن هم مثل گوشی در قسمت سری‌های شارژر، کاملا شفاف طراحی شده و کاربر می‌تواند کاملا آن بخش را ببیند. هرچند خود کابل دیگر شفاف نیست.

 


طراحی و کیفیت ساخت

در بخش طراحی، کار را با پیکسل ۷ آغاز می‌کنیم. نماینده‌ی گوگل یک گوشی ۶٫۳ اینچی تقریبا ۱۵۶ میلی‌متری است که همین موضوع سبب شده کار کردن با آن برای افرادی که دست کوچکی هم دارند اصلا کار سختی نباشد. اگرچه در قسمتی که دوربین از پنل بیرون زده، ضخامت زیادی را شاهد هستیم اما ضخامت سراسری گوشی آنقدرها زیاد نیست که نگه داشتن گوشی را سخت کند. همچنین به خاطر وزن ۱۹۷ گرمی این محصول، احساس سنگینی زیادی هم حین کار با آن نخواهید داشت.

 

 

در طرف مقابل ناتینگ فون ۲ یک گوشی ۶٫۶۷ اینچی ۱۶۲ میلی‌متری است که بیشتر برای افرادی با دست متوسط یا بزرگ‌تر طراحی شده است. این گوشی از لحاظ وزن و ضخامت تفاوت چشمگیری با رقیب ندارد اما به شکل قابل توجهی عریض‌تر است که این موضوع سبب شده کمی کار کردن با آن با یک دست راحت‌تر شود. این گوشی هم به واسطه‌ی طراحی خوبی که دارد، فشار زیادی به دست وارد نکرده و حس و حال خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

از لحاظ کیفیت ساخت، با دو مدل از بهترین گوشی‌های بازار طرف هستیم. هم ناتینگ و هم گوگل در ساخت این گوشی‌ها از ترکیب شیشه و فلز برای پنل پشت و فریم‌ها استفاده کرده‌اند و نتیجه هم محصولاتی فوق‌العاده جذاب و باکیفیت از آب در‌آمده است. پنل پشتی هر دو گوشی واقعا زیباست! ناتینگ نمایی از طراحی داخلی گوشی را به شما نشان می‌دهد و گوگل هم اگرچه این نما را مسدود کرده اما آنقدر در طراحی پنل پشتی ظرافت به خرج داده که پیکسل ۷ به یکی از خاص‌ترین و زیباترین میان‌رده‌های موجود در بازار تبدیل شده است.

روی پنل پشتی گوشی ناتینگ فون ۲ شما دقیقا همان چیزهایی را می‌بینید که در ناتینگ فون ۱ شاهد بودید. دو دوربین در بالاترین قسمت سمت چپ پنل با نوار LED اطراف آن، پنل مربوط به شارژ بی‌سیم و LED دور آن و قسمت پایین پنل که با یک نوار LED عمودی کوچک، مزین شده است.

 

 

پیکسل ۷ اندکی خلوت‌تر و سنگین‌تر طراحی شده است. شما روی پنل پشتی این گوشی یک بدنه‌ی یک‌دست سفید را شاهد هستید که یک نوار افقی نسبتا بزرگ به زیباترین شکل ممکن قسمت بالای آن را قطع کرده و به عنوان ماژول، دو دوربین و یک فلش LED را در خود جای داده است. در مرکز پنل هم لوگوی برند گوگل مشاهده می‌شود.

 

 

پنل جلوی دو گوشی هم جز حواشی اطراف نمایشگر با هم یکسان است. پیکسل ۷ از دوربین سلفی در مرکز نمایشگر بهره می‌برد و ناتینگ هم ترجیح داده دوربین سلفی را در همین منطقه تعبیه کند. اما حواشی اطراف نمایشگر هم در گوشی گوگل اندکی بیشتر از رقیب است تا بدین ترتیب شما فضای کار بیشتری هنگام کار با گوشی ناتینگ فون ۲ داشته باشید.

 

 

روی فریم هم یک سری تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در حالی که گوگل ترجیح داده درگاه سیم‌کارت را روی فریم سمت چپ تعبیه کند، در ناتینگ فون این درگاه در فریم پایینی دیده می‌شود. از آن طرف روی فریم پایینی گوگل پیکسل ۷ شما در کنار پورت شارژر که در وسط قرار گرفته، دو بلندگو در طرفین آن مشاهده می‌کنید تا بدین ترتیب خبری از حفره‌ی بلندگو در فریم بالایی نباشد.

صحبت از فریم بالایی که شد باید به یک حفره‌ی کوچک روی آن اشاره کنیم که مربوط به میکروفون است. روی فریم سمت راست این گوی هم کلید پاور و کنترل صدا را مشاهده می‌کنید که برخلاف بسیاری از گوشی‌ها، کلید پاور در بالا و کنترل صدا در پایین قرار دارد.

 

 

در ناتینگ فون ۲ اما اینطور نیست. این گوشی روی فریم سمت راست خود، کلید پاور و در فریم سمت چپ خود هم کلیدهای کنترل صدا را دارد. روی پنل بالا دقیقا مثل پیکسل ۷، یک حفره مربوط به میکروفون دیده می‌شود و در پایین هم در کنار پورت شارژر،‌ بلندگو، درگاه سیم‌کارت و یک حفره‌ی دوم مربوط به میکروفون را شاهد هستیم.

به صورت کلی دو گوشی از لحاظ طراحی واقعا عالی هستند و اصلا به شما احساس بدی را منتقل نمی‌کنند. یک سری تفاوت‌هایی در آن‌ها دیده می‌شود که به سلیقه‌ی دو شرکت گوگل و ناتینگ مربوط می‌شود اما کار کردن با هر دو محصول لذت‌بخش خواهد بود. البته توجه کنید پیکسل ۷ برای دست‌های کوچک مناسب‌تر است.


نمایشگر

در بخش نمایشگر، هر دو گوشی اگرچه پنلی با وضوح +FHD دارند اما تراکم پیکسلی در نمایشگر پیکسل ۷ و از آن طرف وضوح تصویر و رفرش‌ریت ناتینگ فون ۲ بیشتر است. به جز رفرش‌ریت و اندازه که در همان نگاه نخست هم بزرگی ناتینگ فون ۲ کاملا پیداست (۶٫۶۷ در مقابل ۶٫۳ اینچ)، دو گوشی روی کاغذ مشخصات مشابهی دارند. بیشینه‌ی روشنایی آن‌ها هم تقریبا یکسان به نظر می‌رسد اما برای ناتینگ فون ۲ این عدد اندکی بیشتر است که در عمل تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند.

 

نام گوشی ناتینگ فون ۲ پیکسل ۷
بیشینه‌ی روشنایی در حالت دستی ۴۹۸ ۴۶۰
بیشینه‌ی روشنایی در حالت خودکار ۹۹۸ ۹۷۴

 

در رابطه با تطبیق‌پذیری رفرش‌ریت هم باید بگوییم ناتینگ فون ۲ یک گوشی ایدئال از این حیق نیست. فقط گاهی اوقات هنگام وب‌گردی، گشت و گذار در یوتیوب و… رفرش‌ریت را به ۹۰ هرتز کاهش می‌دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. پیکسل ۷ اما یک گوشی با رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی است که آن را بین ۶۰ و ۹۰ با توجه به نوع محتوا تغییر می‌دهد. به صورت کلی در بخش نمایشگر به خاطر رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی، یناتینگ فون ۲ گزینه‌ی جذاب‌تری است.

 

باتری و شارژر

در بخش باتری، هر دو گوشی عملکرد تقریبا یکسانی دارند. امتیازی که ناتینگ فون ۲ کسب کرده ۱۰۳ ساعت و امتیاز پیکسل ۷ هم ۹۶ ساعت است که این یعنی شما در نهایت، شاید دو الی سه ساعت بین شارژدهی دو گوشی تفاوت را شاهد باشید. در زیر می‌توانید عملکرد این دو گوشی را به تفکیک وب‌گردی، مکالمه و تماشای ویدیو مشاهده کنید.

مطالب بیشتر: چگونه پرینتر HP را به وای‌فای متصل کنیم؟

 

نام گوشی ناتینگ فون ۲ پیکسل ۷
ظرفیت باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۴٫۳۵۵ میلی‌آمپر ساعت
مکالمه ۲۵:۱۹ دقیقه ۲۵:۳۴ دقیقه
وب‌گردی ۱۷:۴۸ دقیقه ۱۴:۲۳ دقیقه
تماشای ویدیو ۲۳:۰۸ دقیقه ۱۹:۴۹ دقیقه

 

از لحاظ سرعت شارژ هم پیکسل ۷ خیلی حرفی برای گفتن ندارد چون از یک شارژر ۲۰ واتی بهره می‌برد که آن هم درون جعبه نیست. اگرچه شارژر ناتینگ فون ۲ هم درون جعبه وجود ندارد اما حداقل می‌دانیم ۴۵ واتی است و می‌تواند گوشی را با سرعت به مراتب بیشتری شارژ کند. سرعت شارژ دو گوشی به شرح زیر است:

 

نام گوشی ناتینگ فون ۲ پیکسل ۷
سرعت شارژر ۴۵ وات ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد ندارد
میزان شارژ در نیم‌ساعت نخست ٪۶۲ ٪۴۸
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۶۴ دقیقه ۱۰۰ دقیقه

ناتینگ فون ۲ در مقابل گوگل پیکسل ۷؛ بلندگو


 

از لحاظ کیفیت بلندگو، پیکسل ۷ عملکرد خوبی داشت و توانست از تست‌های GSMArena با امتیاز «خوب» خارج شود. اما ناتینگ فون ۲ بهتر ظاهر شد و با کسب امتیاز «خیلی خوب»، جذاب‌تر بودن خود را بیشتر به رخ رقیب کشید. این در حالی است که ناتینگ فون ۲ به عنوان بلندگوی دوم، فقط به بلندگوی مکالمه متکی است که بیس و شدت کمی هم دارد اما اصلا عدم هماهنگی و تعادل بین آن‌ها دیده نشد. شما می‌توانید تست بلندگوی این دو گوشی را در زیر گوش دهید. (اولی مربوط به ناتینگ فون ۲ و دومی مربوط به پیکسل ۷ است).

Loaded: 1.40%

Remaining Time 5:16

Loaded: 1.50%

Remaining Time 5:16

سخت‌افزار و نرم‌افزار


Nothing OS 2.0 رابط کاربری خوب و سبکی است و تجربه‌ی نزدیک به اندروید پیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما باز هم به نرمی و روانی که در پیکسل می‌بینید نیست چرا که گوگل هم سازنده‌ی نرم‌افزار است و هم سخت‌افزار و خوب می‌داند چطور باید بین آن‌ها هماهنگی ایجاد کند.

 

 

به صورت کلی تجربه‌ی اولیه‌ی کار با این دو گوشی کاملا برابر به نظر می‌رسد، حتی از لحاظ اپ‌های از پیش‌نصب شده. اما وجود یک سری قابلیت‌ها نظیر ویجت‌های سفارشی، نوع نمایش ساعت، فونت، منوی تنظیمات سریع و… باعث شده ناتینگ فون ۲ از رقیب متمایز شود.

 

گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2

پیکسل ۷ ظاهر کاملا روشن‌تری دارد. یک سری قابلیت‌ها هم به صورت پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده که متأسفانه در همه‌ی مناطق در دسترس قرار ندارد؛ مثلا امکان تشخیص متن از تصاویر، امکان تشخیص تصاویر، گفتار به نوشتار لحظه‌ای، حذف محو شدگی تصاویر و بسیاری موارد دیگر که از حوصله‌ی متن خارج است. شما می‌توانید به صورت کلی محیط کاربری دو گوشی را با هم مقایسه کنید.

ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2
گوشی ناتینگ فون 2

 

از لحاظ سخت‌افزار، ناتینگ فون ۲ به شکل محسوسی روی کاغذ برتر است. این گوشی از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که توسط TSMC و با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید شده در حالی که تنسور G2 توسط سامسونگ و با لیتوگرافی قدیمی‌تر ۵ نانومتری تولید شده است.

اگرچه در تست‌های پایداری، تنسور G2 عملکرد بهتری ارائه کرد اما به صورت کلی توان پردازشی اسنپدراگون به مراتب بیشتر است و قطعا تجربه‌ی جذاب‌تری از انجام بازی‌های مختلف و کار با اپ‌های سنگین خواهید داشت. هرچند پیکسل ۷ هم اصلا شما را ناامید نخواهد کرد.

همچنین به لطف وجود مدل‌هایی با ۱۲ گیگابایت رم در ناتینگ فون ۲، شما عملا در انجام کارهای مولتی تسکینگ با مشکل مواجه نخواهید شد و این موضوع، نماینده‌ی چینی‌ها را به یک گوشی با دوام بیشتری تبدیل می‌کند که می‌توانید حتی تا چند سال بعد هم روی کیفیت آن برای انجام سنگین‌ترین کارها حساب ویژه‌ای باز کنید.

 

نام گوشی ناتینگ فون ۲ پیکسل ۷
پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ گوگل تنسور G2
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۱۲۴۰ / ۳۹۵۷ ۱۰۵۱ / ۳۲۸۸ 
AnTuTu ۸۹۵۴۳۴ ۸۱۳۱۱۴
GFX Car Chase ES 3.1 ۶۰ ۵۹
GFX Aztek Vulkan High ۵۵ ۴۶
GFX Aztek ES 3.1 ۵۹ ۳۱
۳DMark Wild Life Extreme ۲۴۴۹ ۱۸۴۸
۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 ۸۸۰۹ ۶۵۶۹

 

از لحاظ پایداری اما وضعیت پیکسل ۷ اندکی بهتر است که در تصاویر زیر هم می‌توانید به خوبی این موضوع را هم در پایداری پردازنده و هم گرافیک مشاهده کنید.

 

ناتینگ فون ۲ در مقابل گوگل پیکسل ۷؛ دوربین


 

در بخش دوربین، به نظر می‌رسد گوگل یک گوشی واقعا بی‌رقیب در حد و اندازه‌های خود باشد. این گوشی که حداقل ۱۰۰ دلار هم ارزان‌تر است، تصاویری ثبت می‌کند که گاهی اوقات گوشی‌های پرچم‌دار هم توانایی ثبت آن را ندارند. اگرچه ناتینگ فون ۲ هم در این زمینه واقعا عمکلرد خوبی دارد اما به نظر می‌رسد پیکسل ۷ برنده‌ی نهایی این مقایسه باشد. هرچند مقایسه را به شما واگذار می‌کنیم تا برنده را با توجه به سلیقه‌ی خودتان انتخاب کنید.

در رابطه با دوربین فوق عریض این دو گوشی هم باید بگوییم فقط می‌توانید ۱۱۴ درجه را تحت پوشش داشته باشید که زاویه‌ی نسبتا محدودی محسوب می‌شود اما چون هر دو گوشی از چنین دوربینی بهره می‌برند، نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

 

دوربین اصلی


ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2

 

دوربین فوق عریض


ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2

 

پرتره


ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2

دوربین سلفی

ناتینگ فون 2
ناتینگ فون 2

 

مطالب بیشتر: راهنمای خرید اس‌اس‌دی مناسب PS5؛ فضای ذخیره‌ی کنسول خود را افزایش دهید

 

فیلم‌برداری در شب ۴K (اولی پیکسل ۷ و دومی ناتینگ فون ۲)


 

فیلم‌برداری در روز ۴K (اولی پیکسل ۷ و دومی ناتینگ فون ۲)



ناتینگ فون ۲ در مقابل گوگل پیکسل ۷؛ سخن پایانی

گوگل پیکسل ۷

نکات مثبت
  • طراحی زیبا و چشم‌نواز
  • کیفیت ساخت بالا
  • خوش‌دست و سبک
  • ضد آب و گرد و غبار
  • نمایشگر با دقت نمایش رنگ بالا
  • طول عمر باتری مناسب
  • اندروید خام با قابلیت‌های انحصاری فراوان
  • تجربه‌ی روان و جذاب از کار با اندروید
  • قدرت پردازشی مطلوب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ۳ ساله
  • کیفیت عالی دوربین‌ها در تمام شرایط (غیر از فوق عریض در نور شب)
نکات منفی
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • شارژر کند با توجه به استاندارد کنونی
  • در دسترس نبودن یک سری از قابلیت‌های سخت‌افزاری و حتی هوش مصنوعی در یک سری از مناطق
  • بلندگوهای استریوی کم‌نظیر
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • دوربین فوق عریض در نور شب عملکرد خوبی ندارد
  • تصاویر سلفی خیلی ثبات کیفیتی ندارند

ناتینگ فون ۲

نکات مثبت
  • طراحی خاص و منحصر بفرد و زیبا
  • نمایشگر Fluid AMOLED با رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر و حواشی کم
  • طول عمر بالای باتری
  • شارژر سریع
  • بلندگوهای خوب
  • عملکرد پردازشی عالی
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیوها در تمام شرایط نوری
  • رابط کاربری دوست‌داشتنی با قول ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری
نکات منفی
  • عدم بهره‌مندی از رفرش‌ریت بالا در بازی‌ها به خاطر گلوگاه گرافیک
  • عدم بهره‌مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه

 

مطالب بیشتر در سایت سپهر دیجیتال