میانگین قیمت‌های سری آیفون ۱۴ و اپل واچ‌های ۲۰۲۲ احتمالاً افزایش می‌یابد

برخلاف بازار نه چندان داغ فروش گوشی‌های هوشمند، فروش آیفون در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته، اما این موضوع در مورد سایر محصولات هوشمند مانند مک، آیپد و گجت‌های پوشیدنی صدق نمی‌کند. «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ در نسخه‌ی جدید خبرنامه‌ی Power On خود اشاره می‌کند که ممکن است اپل از افزایش قیمت محصولات آینده خود مانند سری آیفون ۱۴ جلوگیری کند، اما میانگین قیمت این محصولات احتمالاً افزایش خواهد یافت.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

 

 

در اوایل این ماه، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه قیمت سری آیفون ۱۴ ممکن است ۱۰۰ دلار افزایش یابد. در مقایسه باید گفت که آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی است و قیمت آن از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود، اما انتظار نمی‌رود امسال جانشینی داشته باشد. نسخه‌ی پایه آیفون ۱۳ نیز که نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد، با قیمت ۷۹۹ دلار در حال فروش است.

ناگفته نماند که آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی که به جای مدل مینی معرفی می‌شود، گران‌تر از مدل استاندارد ۶.۱ اینچی خواهد بود. با وجود این شایعات افزایش قیمت، شنیده می‌شود که مدل‌های غیر پرو نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو حیرت‌انگیز خواهد بود

به طور کلی باید اشاره کنیم که سری آیفون ۱۴ شامل دو آیفون ۶.۱ اینچی (آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو) به همراه دو آیفون ۶.۷ اینچی (آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس) خواهد بود. پیش‌نیز یک افشاگر قیمت‌های اولیه‌ی سری آیفون ۱۴ اپل را به اشتراک گذاشت که طبق آن کاربران باید ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۴، ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ مکس (آیفون ۱۴ پلاس)، ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازند. علاوه بر این گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که اپل به دنبال جبران هزینه‌های زنجیره‌ی تامین با افزایش قیمت سری آیفون ۱۴ خواهد بود.

همچنین اگر قیمت آیفون ۱۴ پرو اپل از ۱۰۹۹ دلار شروع شود و آیفون ۱۴ پرو مکس قیمت پایه ۱۲۹۹ دلاری داشته باشد، نسخه‌ی شایعه شده دو ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس در واقع می‌تواند از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کند. بازرترین تغییرات سری آیفون ۱۴ مربوط به مدل‌های پرو خواهد بود؛ جایی که سیستم دوربین مدل‌های پرو بیرون‌زدگی نسبتاً زیادی دارد. همچنین اندازه‌ی سنسور دوربین اصلی مدل‌‌های پرو به دلیل اینکه قرار است با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شوند، با افزایش روبرو شده است.

 

بیشتر بخوانید: پرچم‌داران مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اواخر پاییز از راه می‌رسند

اپل ظاهراً سه مدل ساعت هوشمند شامل اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE و اپل واچ پرو را در پاییز به کاربران معرفی خواهد کرد. در حالی که اپل واچ سری ۸ و SE احتمالاً قیمتی مشابه مدل‌های قبلی خود خواهند داشت، مدل پروی اپل واچ که محصول جدیدی خواهد بود و انتظار می‌رود صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، باتری قوی، بدنه‌ی فلزی و طراحی جدید داشته باشد، می‌تواند بین با قیمتی بین ۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد.