مشخصات سری ردمی نوت ۱۲ فاش شد

 

پس از عرضه‌ی طیف وسیعی از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ در هند و سایر بازارها، به نظر می‌رسد ردمی آماده معرفی سری ردمی نوت ۱۲ است. اما طبق معمول، محصولات این شرکت ابتدا در چین عرضه خواهند شد و سپس به تدریج به بازارهای دیگر از جمله هند گسترش خواهند یافت. در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی در مورد سری جدید ردمی نوت ۱۲ منتشر شد و اکنون نیز در همین راستا، یک پلتفرم تجارت الکترونیک اطلاعات بیشتری از مدل‌های این سری جدید ارائه کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

طبق اطلاعاتی که یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی «Mukul Sharma» از یک پلتفرم تجارت الکترونیک به دست آورده، سری ردمی نوت ۱۲ متشکل از سه گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲، ردمی نوت ۱۲ پرو و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس خواهد بود. همچنین هر سه مدل ذکر شده از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) پشتیبانی می‌کنند. به جز این، این افشاگر هیچ اطلاعات دیگری را در مورد مشخصات فنی این سه مدل ذکر ارائه نکرده است.

 

سری ردمی نوت 12

 

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که سری ردمی نوت ۱۲ ممکن است در اوایل ماه آینده عرضه شود، اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی به این شایعات دامن زد. طبق سیاست جدیدی که شیائومی از ابتدای سال در پیش‌ گرفته، قرار شد که هر سال این شرکت بزرگ فناوری از دو سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار رونمایی کند. این شرکت سری ردمی نوت ۱۱T به عنوان اولین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار کرد و اکنون نیز قصد دارد با عرضه‌ی سری ردمی نوت ۱۲ به عنوان دیگر پرچم‌دار سال ۲۰۲۲، به سیاست جدیدش عمل کند.

مطالب بیشتر: شیائومی ۱۲T پرو با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در کنسول گوگل‌پلی دیده شد

اخیراً گوشی‌های هوشمند این سری با شماره مدل‌های ۲۲۱۰۱۳۱۶C ،۲۲۱۰۱۳۱۶UCP و ۲۲۱۰۱۳۱۶UC در وب‌سایت صدور گواهینامه ۳C چین قرار گرفته که بر این اساس یکی از این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از سرعت شارژ فوق‌العاده ۲۱۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. احتمالاً این گوشی هوشمند قدرتمند ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس خواهد بود. به جز این، مدل استاندارد این سری احتمالاً از سرعت شارژ ۶۷ وات بهره می‌برد و مدل پروی آن نیز با شارژر ۱۲۰ واتی انرژی مجدد خود را تأمین خواهد کرد.

در این میان ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس که قدرتمندترین گوشی هوشمند پرچم‌دار این سری خواهد بود، طبق شنیده‌ها مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نسبت تصویر ۲۰:۹، HDR+، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi بهره می‌برد. ظاهراً حفره نمایشگر برای پذیرایی از دوربین سلفی روی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد و گوریلا گلس ویکتوس ۵ که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات از خود نشان داده، وظیفه مراقبت از نمایشگر این گوشی را بر عهده خواهد داشت.

آن طور که به نظر می‌رسد، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از یک سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشتی بهره می‌برد که دوربین اصلی آن سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. به نقل از برخی خبرگزاری‌ها، این دوربین قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد. در کنار این دوربین، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی به انجام وظیفه می‌پردازد. سنسور سلفی این سری نیز احتمالاً دقتی ۱۶ مگاپیکسلی دارد که کاربران با استفاده از آن‌ می‌توانند تماس‌های تصویری برقرار کنند و عکس‌های سلفی بگیرند.

 

سری ردمی نوت 12

 

در مورد پردازنده‌ی این گوشی هوشمند اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که این گوشی از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. در این تراشه، چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز به فعالیت می‌پردازند. در کنار این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی Mali G610 MC6 آرم نیز قرار دارد. در نهایت باید به باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره کنیم که با شارژر ۲۱۰ واتی در کمترین زمان ممکن شارژ خواهد شد.

مطالب بیشتر: افت شدید درآمد و سود شیائومی در بحبوحه وضعیت نابسامان بازار موبایل چین