مدل‌های پرو آیفون ۱۵ قرار است ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گران‌تر شوند

 

طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی در مورد احتمال افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ منتشر شده است. حالا به تازگی بار دیگر این احتمال تقویت شده و طبق یک گزارش جدید، اپل قصد دارد قیمت این گوشی‌ها را ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گران‌تر کند.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

ماه گذشته خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مدیران اپل افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را «در نظر گرفته‌اند» و در این گزارش به ارقام خاصی اشاره نشده است. از سوی دیگر ظاهرا مدیران اپل بر این باور هستند که حتی در صورت افزایش قیمت این گوشی‌ها، تقاضا برای آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. مدتی قبل یکی از تحلیلگران اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو احتمالا با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار و ۱۵ پرو مکس با قیمت پایه ۱۱۹۹ یا حتی ۱۲۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد. این یعنی به نظر می‌رسد قیمت آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰ دلار بیشتر از نسل قبلی خواهد بود و برای مدل پرو مکس ممکن است افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری هم داشته باشیم.

مطالب بیشتر: آیفون ۱۵ در برابر ۱۵ پرو؛ نگاهی به تفاوت‌های احتمالی

در این میان خبرگزاری Digitimes به نقل از منابع آگاه نوشته که افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری قیمت مدل‌های پرو قطعی شده ولی برخلاف گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این منابع آگاه بر این باور هستند که افزایش قیمت منجر به کاهش جزئی فروش این گوشی‌ها می‌شود.

آیفون 15 پرو

 

با توجه به افزایش تعداد این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد کاربران آیفون باید خود را برای افزایش قیمت این مدل‌های پرو آماده کنند. البته افزایش ۲۰۰ دلاری قیمت بعید به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد این افزایش قیمت در حد ۱۰۰ دلار خواهد بود. از طرف دیگر بدون شک اگر اپل چنین کاری را انجام دهد، خیلی زود قیمت پرچم‌داران اندرویدی هم با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. طبق شایعه‌های مطرح شده، ظاهرا اپل قصد دارد در تاریخ ۲۴ شهریور از جدیدترین آیفون‌های خود رونمایی کند که تا آن زمان بدون شک شایعات و گزارش‌های بیشتری در مورد این گوشی‌ها منتشر خواهد شد.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهر دیجیتال

کلیدواژه : آیفون 15اپل apple