فروش گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو در آلمان ممنوع شد

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، شرکت اوپو که یکی از معروف‌ترین برندهای چینی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، رسماً از فروش گوشی‌های هوشمند خود در آلمان انصراف داد. در ادامه، ظاهراً شرکت وان‌پلاس نیز دقیقاً همین کار را انجام داده و تمام گوشی‌های هوشمند خود را از وب‌سایتش در این کشور خارج کرده است. البته کاربران آلمانی  همچنان شاهد دریافت پشتیبانی از این شرکت‌ها خواهند بود.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

در نیمه‌ی اول جولای، یک پرونده قضایی بین شرکت چینی اوپو و نوکیا تشکیل شد. این روزها، نوکیا به جهت تأمین تجهیزات فناوری ۵G به خوبی شناخته شده و نقش مهمی در توزیع تجهیزات این فناوری، به ویژه در اروپا ایفا می‌کند. در این پرونده‌ مشخص شد که اوپو و وان‌پلاس از تجهیزات فناوری ۵G در گوشی‌های هوشمند خود بدون پرداخت حق اختراع این شرکت بهره می‌بردند و اساساً از نوکیا سرقت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: سامسونگ بتای One UI 5.0 را برای سری گلکسی S22 منتشر کرد

پس از صدور حکم، اوپو به دنبال راهی بود که در این درخواست تجدید نظری صورت بگیرد و در واقع تلاش کرد تا خود را از ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمندش نجات دهد. اما متأسفانه، به نظر می‌رسد که تلاش‌های این شرکت خیلی موثر واقع نشده و اوپو دیگر نمی‌تواند گوشی‌های خود در آلمان به فروش برساند. در همین راستا، ظاهراً اوپو حکم دادگاه را محترم شمرده و به طور رسمی فروش گوشی‌های هوشمند خود را در آلمان متوقف کرده است. وب‌سایت اوپوی آلمان در حال حاضر مانند یک شهر ارواح به نظر می‌رسد و تنها چند صفحه برای جست‌وجو در آن وجود دارد که یک صفحه‌ی آن درباره اطلاعات سیستم‌عامل ColorOS و صفحه‌های بعدی بخش پشتیبانی این وب‌سایت است.

 

 

علاوه بر این‌ها، اوپو یک اطلاعیه‌ی بزرگی را در وب‌سایت آلمان خود قرار داده تا کاربران گوشی‌های این شرکت در آلمان نگرانی بابت دریافت پشتیبانی‌های مستمر و همچنین به‌روزرسانی‌های مداوم برای تلفن‌های هوشمندشان نداشته باشند. اگر اکنون وارد وب‌سایت آلمان این شرکت شوید، برای خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت با خطای ۴۰۴ مواجه خواهید شد و نمی‌توانید به خریدتان ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: فروش پایین گوشی‌ها منجر به کاهش تولید گوشی‌های سامسونگ شده است

برخلاف وب‌سایت اوپو، به نظر می‌رسد که شرکت وان‌پلاس هنوز این تغییر را تایید نکرده و این واقعیت که فروش گوشی‌های هوشمندش تا اطلاع ثانوی در آلمان ممنوع است، را پنهان می‌کند. در مورد آینده‌ی این دو شرکت چینی فعال حوزه‌ی فناوری در آلمان و اروپا هیچ اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. این قضیه تنها به کشور آلمان محدود نشده و می‌تواند به سایر کشورها نیز کشانده شود. باید دید که این دو شرکت در آینده می‌توانند رضایت نوکیا را برای ادامه‌ی فعالیتشان در آلمان و حتی شاید اروپا جلب کنند یا نه.