سری شیائومی 12T با دریافت تاییدیه‌ای جدید، یک قدم به معرفی نزدیکتر شد

 

طبق شایعات گوشی‌های سری شیائومی 12T ماه آینده میلادی معرفی می‌شود و حالا این گوشی‌ها با دریافت تاییدیه در مالزی، یک قدم به رونمایی نزدیکتر شده‌اند.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

هفته گذشته شاهد آن بودیم که شیائومی 12T و 12T پرو از سازمان‌هایی نظیر FCC در آمریکا و NBTC در تایلند گواهی‌های استاندارد الکترونیکی دریافت کردند. اکنون نیز به گزارش وب‌سایت Amanz، هر دو مدل این گوشی‌ها به شکل رسمی گواهی سازمان ایمنی الکترونیک SIRIM مالزی را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: افت شدید درآمد و سود شیائومی در بحبوحه وضعیت نابسامان بازار موبایل چین

در لیست موسسه SIRIM گوشی 12T با شماره مدل 22071212AG و موبایل 12T پرو نیز با شماره مدل 22081212UG ثبت شده که از قرار معلوم هر دو موفق به دریافت گواهی شده‌اند.

با وجود این تاییدیه‌ها می‌توان چنین فرض کرد که مالزی، تایلند و احتمالا باقی کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا جزو بازارهای اصلی سری 12T خواهند بود.

 

مشخصات احتمالی سری شیائومی 12T


با استناد به گمانه‌زنی‌ها انتظار می‌رود شیائومی در مدل پایه از این سری تراشه دیمنستی 8100 اولترا را مورد استفاده قرار دهد. همینطور گمان می‌رود این مدل دارای رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی باشد.

این مدل احتمالا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود و از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در سوی دیگر اما مدل گران‌تر پرو با استناد به اطلاعات FCC از 2 سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی 5G و NFC است. مدل پرو احتمالا به نمایشگر 6.67 اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و وضوح تصویر +FHD مجهز خواهد بود و همچنین از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت احتمالی شیائومی 12T و 12T پرو پیش از رونمایی فاش شد

مدل پرو ظاهرا به جای تراشه دیمنستی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره خواهد برد که توسط رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 همراهی خواهد شد. شایعات رابط کاربری این گوشی را MIUI 13 ذکر کرده‌اند که مبتنی بر اندروید 12 است. همینطور گفته شده که 12T پرو دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی خواهد بود.