سرعت USB-C آیفون ۱۵ مشابه همان لایتنینگ است!

 

اپل طی یک اقدام عجیب تصمیم گرفته پورتی را برای آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس در نظر بگیرد که سرعت آن علی‌رغم USB-C بودن، به اندازه‌ی لایتنینگ است.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

زمانی که شنیدیم اپل می‌خواهد آیفون ۱۵ را با پورت USB-C راهی بازار کند بسیار خوشحال شدیم چرا که این پورت سرعت به مراتب بیشتری از لایتنینگ دارد. در واقع بهتر است بگوییم پتانسیل این را دارد که سرعتش بسیار بیشتر از لایتنینگ باشد. برای دو مدل پرو و پرو مکس از این سری، پورتی که به کار گرفته شده سرعت بیشتری دارد اما آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از پورت USB 2.0 بهره می‌برد که سرعتشان به ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و این یعنی تقریبا مشابه همان پورت لایتنینگ.

اطلاعات مربوط به این موضوع در وب‌سایت رسمی خود اپل به اشتراک گذاشته شده و کاملا رسمی است. راجع به پورت USB-C به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس هم باید بگوییم از نوع USB 3 است و سرعت انتقال آن به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. برخلاف آیپدها که پورت USB-C بسیار سریعی دارند، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با این سرعت، از فناوری تاندربولت پشتیبانی نمی‌کنند اما سرعت آن‌ها به شکل قابل توجهی بیشتر از مدل به کار رفته در دو مدل استاندارد و پلاس است. اگر این پورت تاندربولت بود، سرعتش به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسید.

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس برای اینکه روی پورت USB 3 بتوانند به سرعت بالایی دست پیدا کنند باید حتما از کابل یک متری تاندربولت ۴ پرو یا کابل‌های پشتیبانی شده و تأیید شده توسط اپل استفاده کنند.

تمام آیفون‌های جدید قرار است از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) رسما برای خرید در دسترس قرار بگیرند.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال

کلیدواژه : آیفون 15اپل apple