سامسونگ لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک ۲ پرو و پرو ۳۶۰ را معرفی کرد

همانطور که انتظار داشتیم، سامسونگ یک روز پیش از آغاز به کار نمایشگاه MWC از لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کرد. این ۴ لپ‌تاپ همگی از نمایشگر AMOLED 1080p، پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل، پشتیبانی از قلم S Pen و وزن پایین بهره می‌برند. گلکسی بوک ۲ پرو و پرو ۳۶۰ هرکدام در دو اندازه‌ی ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی راهی بازار می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت مدل ۳۶۰ با مدل معمولی این است که نمایشگر آن می‌چرخد و به همین خاطر به عنوان تبلت هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در ابتدا به مشخصات گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ می‌پردازیم. مدل ۱۳.۳ اینچی آن ۱.۰۴ کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل ۱۵.۶ اینچی هم به ۱.۴۱ کیلوگرم می‌رسد. هر دو نمایشگر از نوع AMOLED هستند و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهند. سامسونگ می‌گوید حداکثر روشنایی آن‌ها به ۴۰۰ نیت می‌رسد و در صورت نمایش محتوای HDR، کاربران می‌توانند از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره ببرند.

 

 

اگرچه این لپ‌تاپ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، ولی قلم موردنظر از بلوتوث بهره نمی‌برد. سامسونگ اعلام کرده که میزان تاخیر این قلم نسبت به نسل قبلی گلکسی بوک پرو کاهش پیدا کرده تا کاربران هنگام استفاده از آن، تجربه‌ی بهتری داشته باشند. کاربران برای خرید این لپ‌تاپ می‌توانند از پردازنده‌ی i5 یا i7 نسل ۱۲ اینتل استفاده کنند و همچنین باید به ظرفیت ۸ تا ۳۲ گیگابایتی رم هم اشاره کنیم.

مدل ۱۳.۳ اینچی گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ دارای باتری ۶۳ وات ساعتی است ولی مدل ۱۵.۶ اینچی از باتری ۶۸ وات ساعتی استفاده می‌کند. در بدنه‌ی هر دو مدل ۱ پورت تاندربولت ۴ و دو پورت USB-C تعبیه شده است. سامسونگ وعده داده که عمر باتری گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ به ۲۱ ساعت می‌رسد که عمر بسیار بالایی محسوب می‌شود.

 

 

در رابطه با مدل‌های استاندارد هم به غیر از معمولی بودن نمایشگر، از پورت‌های متفاوتی بهره می‌برند. به طور مشخص، در مدل ۱۳.۳ اینچی گلکسی بوک ۲ پرو یک پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-C و یک پورت USB 3.2 دیده می‌شود. از سوی دیگر، مدل ۱۵.۶ اینچی دارای پورت HDMI و درگاه سیم‌کارت است زیرا این لپ‌تاپ از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین مدل گلکسی ۲ پرو که از نمایشگر ۱۳.۳ اینچی، پردازنده i5، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، ۱۱۹۹ یورو قیمت دارد. مدل ۱۵.۶ اینچی با پردازنده Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم با قیمت ۱۵۹۹ یورو راهی بازار می‌رسد و در صورتی که خواهان بهره‌گیری از اینترنت ۵G باشید، باید ۱۷۴۹ یورو بپردازید.

 

 

در رابطه با مدل ۳۶۰ هم نسخه‌ی پایه مجهز به پردازنده Core i5، رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۲۹۹ یورو قیمت دارد. بهترین مدل آن با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، ۱۶ گیگابایت رم، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده Core i7 با قیمت ۱۸۹۹ یورو فروخته می‌شود.