سامسونگ امسال شاید از سه گوشی تاشو رونمایی کند

 

 

ظاهرا سامسونگ می‌خواهد امسال از دو گوشی تاشو با نام رمز B4 و Q4 و یک محصول دیگر با نام رمز N4 که احتمالا آن هم تاشو است رونمایی کند تا بدین ترتیب جمع آن‌ها در نهایت به سه برسد.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

سامسونگ سال گذشته تصمیم گرفت سری گلکسی نوت را رسما از سبد محصولاتش خارج کند تا بدین ترتیب فضا برای ورود گوشی‌هایش تاشو هموارتر شود. مثل سری نوت، سامسونگ گوشی‌های تاشوی خود را هم طی این دو سال در دو مدل راهی بازار کرد اما اینطور که به نظر می‌رسد، امسال قرار است در رویداد آنپکد احتمالا ماه آگوست، شاهد رونمایی از سه گوشی تاشوی جدید باشیم تا شرکت کره‌ای جایگاه خود را در این بخش مستحکم‌تر از سال گذشته کند.

با توجه به اطلاعات جدیدی که در این رابطه بدست آمده (در واقع به نقل از وب‌سایت معتبر گلکسی‌کلابز)، سامسونگ در حال حاضر روی تولید دو گوشی تاشو قطعا مشغول کار است که با نام رمز B4 و Q4 شناخته می‌شوند. این دو گوشی طبق اطلاعاتی که داریم واقعا تاشو هستند و شکی در آن نیست اما به نظر می‌رسد یک مدل سوم با نام رمز N4 هم وجود دارد که با توجه به شباهت نام‌گذاری، انتظار می‌رود یک گوشی تاشو باشد.

می‌توان اینطور در نظر گرفت که B4 در واقع همان گلکسی زد فلیپ ۴ و B هم درون آن حرف اول کلمه‌ی Bloom به معنای شکوفه است. Q4 اما باید گلکسی زد فولد ۴ باشد چرا که زد فولد ۳ با نام رمز Q3 شناخته می‌شد. تنها چیزی که باقی می‌ماند، N4 است که اصلا نمی‌دانیم نشان‌دهنده‌ی چه محصولی و با چه قابلیت‌هایی است.

متأسفانه حجم اطلاعاتی که در رابطه با محصول یادشده داریم بسیار کم است. به‌گونه‌ای که نمی‌توانیم با استناد به چیزی در رابطه با آن حرف بزنیم. این احتمال وجود دارد که N4 اصلا یک جفت ایربادز، ساعت هوشمند یا واقعا گوشی تاشو باشد. هرچند خبرنگاران وب‌سایت گلکسی‌کلابز بیشتر روی مورد آخر اتفاق نظر دارند و فکر می‌کنند N4 چیزی نیست جز یک گوشی تاشو که به عنوان سومین نماینده‌ی شرکت کره‌ای امسال در کنار دو مدل دیگر رونمایی خواهد شد.

فعلا تنها چیزی که می‌دانیم این است که N4 به عنوان یک محصول هوشمند، در کنار Q4 و B4 در دست ساخت قرار دارد. حال چه گوشی تاشو باشد چه نه، مراحل ساخت آن در حال طی شدن است. اما باید این نکته را هم یادآور شویم که اگر این محصول واقعا یک گوشی تاشو باشد، انتظار می‌رود طراحی جدیدترین به نسبت دو مدل دیگر داشته باشد. یعنی یک گوشی تاشوی میان‌رده نباشد.

بارها در خبرگزاری‌های مختلف و پتنت‌های متعدد دیده بودیم که سامسونگ روی محصولی با طراحی متفاوت‌تر از آنچه که در گوشی‌های تاشوی کنونی شاهد هستیم کار می‌کند. از آن‌جایی هم که شرکت در ساخت دو مدل فلیپ و فولد، به بلوغ نسبتا قابل قبولی رسیده، وقت آن است که روی ساخت یک محصول با طراحی جدیدتر تمرکز کند و چه زمانی بهتر از الان که فضا کاملا برای مانور فراهم است؟

سامسونگ تاکنون پتنت‌های بسیار زیادی را به ثبت رسانده که در آن، گوشی‌های تاشو با ظاهری عجیب و غریب را شاهد بودیم. شرکت حتی چند وقت پیش انواع و اقسام طراحی‌های مربوط به گوشی‌های تاشو را با کاربران به اشتراک گذاشت که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ می‌خواهد از یک گوشی با قابلیت رول شدن و یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو رونمایی کند.