دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد!

اکنون که تا رونمایی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ یعنی سری گلکسی S23 زمان زیادی باقی مانده، اما شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود که اطلاعات خوبی در مورد این سری در اختیار ما قرار می‌دهد. در همین راستا افشاگر معروف و معتبر حوزه‌ی فناوری یعنی «Ice Universe» جزئیاتی را در مورد قدرتمندترین گوشی این سری یعنی گلکسی S23 اولترا تأیید کرده است. این پرچم‌دار در واقع از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما این سنسور هنوز معرفی نشده است. به گفته‌ی این افشاگر ظاهراً این سنسور قدرتمند می‌تواند کاربران گلکسی S23 اولترا را شگفت‌زده کند.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

غول کره‌ای فناوری در اوایل سال ۲۰۲۲ از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S22 رونمایی کرد. گل سرسبد این سری گلکسی S22 اولترا است که توانسته با قابلیت‌های بسیار خوب نظیر نمایشگر ۶.۸ اینچی سوپر امولد، پشتیبانی از قلم S-Pen، تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نظر مساعد کاربران زیادی را به خود جلب کند. انتظار می‌رود که سامسونگ برای ادامه‌ی این روند روبه‌جلوی خود در عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار، فوریه سال ۲۰۲۳ (بهمن ماه ۱۴۰۱) از سری جدید گلکسی S23 رونمایی کند که مدل S23 اولترا احتمالاً بهترین گوشی این سری خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: 5 ساندبار محبوب و پرفروش که همین‌حالا می‌توانید بخرید (تیر ۱۴۰۱)

 

 

گلکسی S22 اولترا به دلیل عملکرد دوربینش مورد ستایش کاربران و تحلیلگران بسیار زیادی قرار گرفته و سامسونگ را با وظیفه‌ی بسیار مهمی برای عرضه‌ی گوشی بهتر از آن، در سال آینده مواجه کرده است. با توجه به اطلاعات جدید، به نظر می‌رسد که گلکسی S23 اولترا نیز با سیستم دوربین بسیار قدرتمندی پا به بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بگذارد. همانطور که Ice Universe فاش کرده، گلکسی S23 اولترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در این مورد شایعات زیادی مطرح شده، اما این افشاگر در گزارش خود به نکته‌ی بسیار مهمی اشاره کرده است: گلکسی S23 اولترا در واقع مجهز به یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود، اما این سنسور دوربین هنوز معرفی نشده است. در حال حاضر تنها دو سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی هوشمند وجود دارد: ISOCELL HP1 و HP3 که هر دو توسط سامسونگ تولید شده‌اند. HP3 یک سنسور میان‌رده است و سنسور HP1 در موتورولا X30 پرو یا اج ۳۰ اولترا به کاربران عرضه خواهد شد. در واقع، این افشاکننده تایید می‌کند که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ، سنسور HP1 شایعه شده نیست.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۴ پرو مکس شاید ضخامت و عرض بیشتری از آیفون ۱۳ پرو مکس باشد

 

در حالی که پیش‌بینی مشخصات احتمالی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گلکسی S23 اولترا دشوار است، اما می‌توان انتظار داشت که این دوربین از سنسور ۱/۱.۲۲ اینچی HP1 موتورولا اج ۳۰ اولترا آینده عملکرد بهتری خواهد داشت. باید اشاره کنیم که شیائومی ۱۲S اولترا در اوایل این ماه با سنسور یک اینچی IMX989 معرفی شد و این احتمال وجود دارد که سامسونگ نیز سنسور جدید خود را در آینده‌ی نزدیک به کاربران معرفی کند.

در حالی اطلاعات چندانی از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند پرچم‌دار در دسترس نیست، اما اخیراً رندرهای مفهومی منتسب به این گوشی توسط افشاگری در فضای مجازی منتشر شده است. این تصاویر مفهومی که توسط افشاگری به نام «Technizo Concept» به اشتراک گذاشته شده است، جانشین گلکسی S22 اولترا را با طراحی چشمگیر نشان می‌دهند که یک ماژول دوربین بسیار عریض روی آن تعبیه شده و از سنسور دوربین بسیار بزرگی نیز بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که زیر دوربین اصلی یک لنز پریسکوپ قرار دارد و علاوه بر آن دو سنسور دیگر در سمت راست دوربین اصلی به چشم می‌خورد.

 

 

در پنل جلویی لبه‌های خمیده، حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر زیبایی خاصی به گلکسی S23 اولترا داده‌اند. همچنین باید به قلم S-Pen و جایگاه اختصاصی آن در زیر بدنه‌ی گوشی اشاره کنیم که از نسل قبلی خود یعنی گلکسی S22 اولترا الگوبرداری شده‌اند. گلکسی S23 اولترا گویا سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد که قادر است جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها ارائه دهد. همچنین این لنز دوربین می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری در اختیار کاربران خود قرار دهد. احتمالاً در روزهای آینده شاهد انتشار اخبار دقیق‌تری در مورد سری جدید گلکسی S23 غول فناوری کره‌ای خواهیم بود.