بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ از نگاه سپهر دیجیتال

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ از نگاه سپهر دیجیتال می‌پردازیم. محصولاتی که در سال جاری رونمایی و راهی بازار شده‌اند و در زمینه‌های مختلف توانستند رضایت کاربران را جلب کنند.

 

در سالی که گذشت، شرکت‌های زیادی گوشی‌های خود را در دسته‌های مختلف، از اقتصادی گرفته تا پرچم‌دار، گوشی‌های مخصوص بازی و… راهی بازار کردند. بازاری که به خاطر شیوع ویروس کرونا و بحران جهانی تراشه اصلا وضعیت خوبی نداشت. از طرفی قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، دسترسی به گوشی‌های قدرتمند به خاطر مشکل تراشه کمتر شد و بسیاری مشکلات دیگر که هم کاربران و هم شرکت‌ها را درگیر خود کرد.

با این حال این روند متوقف نشد بلکه فقط با سرعت کمتری ادامه پیدا کرد. قرار بود در سالی که به انتهای آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم شاهد رونمایی از محصولات بیشتری باشیم اما این اتفاق به خاطر دلایلی که در بالا به آن اشاره کردیم رخ نداد. البته گفته شده سال آینده باید شاهد رونمایی از این گوشی‌ها باشیم اما نمی‌توان فراموش کرد که در سال ۲۰۲۱، اگرچه گوشی‌های جذابی را شاهد بودیم اما آن طراوتی را که انتظار داشتیم را نداشت.

با تمام این تفاسیر، امسال هم گوشی‌های خوبی راهی بازار شدند. از پرچم‌دار گرفته تا گوشی‌های اقتصادی، شرکت‌ها تلاش کردند تا محصولات خود را در راستای جلب رضایت کاربران به قابلیت‌های متنوعی مجهز کنند. به همین خاطر اکثر مواقع اگر محصولی رونمایی می‌شد می‌دیدیم که از نمونه‌ی عرضه شده در سال قبل خود قابلیت‌های جذاب‌تر و کاربردی‌تری دارد در حالی که از لحاظ قیمتی، در محدوده‌ای قرار داشت که کاربران قدرت خرید آن را داشتند.

 

  • بهترین گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ (شامل گوشی‌های مخصوص بازی، بهترین نوآوری)
  • بهترین پرچم‌دارهای اقتصادی سال ۲۰۲۱ (شامل میان‌رده‌های قدرتمند و در حد پرچم‌دار)
  • بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۲۱ (گوشی‌هایی در محدوده‌ی ۳ تا ۶ میلیون تومان)

 

۱. خانواده‌ی آیفون ۱۳


 

یکی از بهترین و شاید بتوان گفت بهترین گوشی پرچم‌دار در سال ۲۰۲۱، سری آیفون ۱۳ است که شامل ۴ گوشی با قیمت و قابلیت‌های مختلف می‌شود؛ آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس. این گوشی‌ها جدیدترین و بهترین گوشی‌هایی هستند که اپل تاکنون تولید کرده است، بنابراین طبیعی است این گوشی‌ها در لیست بهترین از نگاه سپهر دیجیتال قرار داشته باشند.

از جمله قابلیت‌های جذاب این گوشی‌ها می‌توان به دوربین بهبود یافته در تمامی مدل‌ها، کاهش اندازه‌ی ناچ و در نتیجه افزایش میزان پوشش پنل جلو توسط نمایشگر، اضافه شدن رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز به دو مدل پرو و پرو مکس برای داشتن تجربه‌ای بی‌نظیر حین انجام کارهای مختلف، پردازنده‌ی A15 فوق‌العاده قدرتمند، نداشتن افزایش قیمت به نسبت نسل گذشته و در نتیجه افزایش ارزش خرید (بازار جهانی)، پشتیبانی نرم‌افزاری حداقل ۵ ساله و بسیاری چیزهای خوب دیگر اشاره کرد.

اپل حتی از لحاظ ظرفیت و طول عمر باتری هم گوشی‌های این سری را ارتقا داد تا بدین ترتیب شاهد مجموعه‌ای از بهترین‌ها در زمینه‌ی نگه‌داری شارژ باشیم. حتی آیفون ۱۳ مینی هم به‌عنوان جانشین آیفون ۱۲ مینی توانست در این بخش درخشان ظاهر شود تا کسانی که به گوشی‌هایی با اندازه‌ی کوچک علاقه‌مند هستند دیگر نگران خالی شدن سریع شارژ باتری نباشند.

 

۲. خانواده‌ی گلکسی S21


 

می‌رسیم به یکی دیگر از بهترین سری پرچم‌دارهایی که در سال ۲۰۲۱ رونمایی و راهی بازار شدند یعنی سری گلکسی S21 سامسونگ. البته برخلاف نماینده‌های اپل که اواخر امسال رونمایی شدند، سامسونگ از گوشی‌های خود اوایل سال جاری رونمایی کرد. اما با این حال می‌توان آن‌ها را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ در نظر گرفت.

این سری از پرچم‌داران سامسونگ شامل ۳ مدل استاندارد، پلاس و اولترا می‌شوند که مدل اولترا از لحاظ ظاهر و مشخصات سخت‌افزاری متفاوت از دو مدل دیگر است. البته هر سه گوشی از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸ در بازارهای آمریکا و چین و اگزینوس ۲۱۰۰ در بازارهای بین‌المللی بهره می‌برند، بنابراین از لحاظ قدرت پردازشی در یک سطح قرار می‌گیرند اما یک سری قابلیت‌های دیگر نظیر دوربین، باتری، کیفیت ساخت، قابلیت‌های نمایشگر و چیزهایی از این دست بین سه مدل متفاوت است.

دو مدل استاندارد و پلاس از قابلیت‌های کمتری به نسبت مدل اولترا برخوردار هستند. برای مثال از لحاظ تعداد و کیفیت دوربین‌ها، مدل اولترا با اختلاف زیادی در صدر قرار می‌گیرد. از لحاظ ظرفیت باتری و وضوح تصویر نمایشگر هم گلکسی S21 اولترا بر دو مدل دیگر برتری دارد.

بهترین گوشی در این سری همان‌طور که از نامش پیداست گلکسی S21 اولترا است که می‌تواند تا ۱۰ برابر به صورت اپتیکال زوم کند. امکان زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال هم با این گوشی فراهم است اما از آن جایی که تصاویر در این میزان زوم بی‌کیفیت ثبت می‌شوند، بیشتر به زوم اپتیکال ۱۰ برابری این گوشی توجه می‌شود که در نوع خود می‌توان گفت که بی‌نظیر است.

 

۳. خانواده‌ی وان‌پلاس ۹


 

می‌رسیم به پرچم‌داران چینی، یعنی نماینده‌های وان‌پلاس سری ۹ که امسال در دو مدل استاندارد و پرو رونمایی و راهی بازار شدند. این دو گوشی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ دانست چرا که مشخصات سخت‌افزاری بسیار عالی دارند و وان‌پلاس هم اعلام کرد که سه سال از آن‌ها به طور کامل پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند. بنابراین با پرچم‌دارانی روبه‌رو هستیم که از همه لحاظ می‌توانند گزینه‌ی جذابی برای کاربران باشند.

قابلیت‌های سخت‌افزاری به کنار، وان‌پلاس در طراحی دوربین اصلی این دو گوشی با شرکت هسل‌بلاد وارد همکاری شد تا بدین ترتیب شاهد یک پیشرفت محسوس در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری باشیم تا جایی که حتی در مقایسه‌ی دوربین مدل پرو با گوشی‌هایی نظیر گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس، ضعف خاصی را از آن ندیدیم.

از لحاظ طول عمر باتری و سرعت شارژ هم این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند. البته نمی‌توان آن‌ها را با پرچم‌داران مطرح بازار یعنی سری گلکسی S21 و آیفون ۱۳ یا حتی آیفون ۱۲ مقایسه کرد اما با این حال عملکرد آن‌ها به‌عنوان یک پرچم‌دار رضایت‌بخش است. به‌خصوص اینکه برخلاف دو شرکت دیگر، وان‌پلاس شارژر سریع ۶۵ واتی را هم درون جعبه‌ی دو گوشی قرار داده است تا بدین ترتیب کاربران بتوانند آن‌ها را در مدت زمان کمتر از ۳۵ دقیقه به صورت کامل شارژ کنند. بنابراین این دو گوشی هم قطعا در لیست بهترین‌های ما جای خواهند داشت.

لازم به ذکر است شرکت چینی به همراه این دو گوشی، دو مدل وان‌پلاس ۹R و ۹RT 5G را هم رونمایی و راهی بازار کرد که این دو در دسته‌ی پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند اما در عین حال قابلیت‌های بسیار جذابی دارند. البته مدل ۹RT 5G از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد و باید آن را به نوعی همان مدل استاندارد از پرچم‌داران این سری به حساب آورد اما مدل ۹R با بهره‌مندی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰، بیشتر شبیه به یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه است و قیمت مناسب‌تری هم دارد.

 

۴. اوپو فایند X3 پرو


 

چهارمین گوشی لیست اما دیگر از یک سری خاص نیست، بلکه خود به تنهایی یک گوشی پرچم‌دار و شایسته‌ی رقابت با بهترین‌های بازار است. اوپو فایند X3 پرو، محصولی که شاید در بازار ایران نتوانیم به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشیم اما یکی از بهترین گوشی‌هایی است که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد و توانست نظر مثبت کاربران را هم جلب کند.

اوپو یکی از برندهای معروف و بسیار خوب چینی است که گوشی‌های خود را با قابلیت‌های مناسب و قیمت معقول راهی بازار می‌کند. اوپو فایند X3 پرو هم جدیدترین پرچم‌دار این شرکت به حساب می‌آید که در ماه مارس امسال رونمایی و راهی بازار شد. این گوشی از قابلیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد که از جمله می‌توان به دوربین‌های بسیار قدرتمند، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، شارژر ۶۵ واتی سریع، نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED با فناوری LTPO و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی گویا به وان‌پلاس ۹ پرو نگاه می‌کنیم که اصلا هم جای تعجبی ندارد چرا که این دو شرکت گوشی‌های کاملا مشابهی را تولید می‌کنند. البته یک سری تفاوت بین این دو گوشی وجود دارد که از جمله می‌توان به دوربین فوق عریض بهبود یافته و پشتیبانی نکردن از فیلم‌برداری ۸K در نماینده‌ی اوپو اشاره کرد. سوا از این‌ها، باقی مشخصات تقریبا با هم برابر هستند.

 

۵. موتورولا موتو Edge X30


 

موتورولا موتو Edge X30 اگرچه در سال جاری به‌عنوان یک پرچم‌دار رونمایی و راهی بازار شد، اما قابلیتی دارد که سایر پرچم‌دارهای این لیست از آن بی‌بهره هستند. آنچه موتو Edge X30 را از سایر گوشی‌های پرچم‌دار کنونی متمایز می‌کند، قلب تپنده‌ی آن است؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که به‌تازگی توسط کوالکام رونمایی شد. پردازنده‌ای که از ۸ هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ بهره می‌برد و از فناوری نسل ۹ ARM در آن استفاده شده است. بدین ترتیب باید گفت پرچم‌دار موتورولا از لحاظ قدرت پردازشی فعلا در بین گوشی‌های اندرویدی بی‌نظیر است. هرچند به نظر می‌رسد نماینده‌ی جدید این شرکت نتواند در رقابت با بهترین‌های شیائومی و سامسونگ که به‌زودی هم رونمایی می‌شوند سربلند بیرون بیاید. با این حال این محصولی است که فعلا باید آن را قدرتمندترین گوشی سال بدانیم.

موتورولا این گوشی را تنها ۴۷۰ دلار قیمت‌گذاری کرد که به نظر می‌رسد باید آن را ارزان‌قیمت‌ترین پرچم‌دار موجود با تراشه‌ی یاد شده بدانیم. این در حالی است که این تراشه ۳۵ درصد سریع‌تر و ۲۵ درصد بهینه‌تر از پردازنده‌ی نسل گذشته است تا بدین ترتیب پرچم‌دار ۴۷۰ دلاری موتورولا بتواند با فاصله‌ی زیادی، گوشی‌های بیشتر از هزار دلاری کنونی رقبا را از لحاظ قدرت و سرعت پشت سر بگذارد. از قابلیت‌های خوب این گوشی می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچی با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز، دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۸ واتی اشاره کرد.

 

۷. شیائومی می ۱۱ اولترا


شیائومی می ۱۱ اولترا یکی از منحصربه‌فردترین پرچم‌دارهای سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید. دلیل اصلی اینکه چنین لقبی را به این محصول می‌دهیم، بهره‌مندی آن از نمایشگر ثانویه در کنار ماژول دوربین روی پنل پشتی است که کاربر می‌تواند به کمک آن کارهای مختلفی انجام دهد. شیائومی می ۱۱ اولترا از نمایشگر +QHD با اندازه‌ی ۶٫۸۱ اینچ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین پردازنده‌ی به‌کار رفته در آن هم مشابه پردازنده‌ی مدل پرو از این سری یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است.

بدنه‌ی گوشی ساختاری از جنس فلز و شیشه دارد و شیشه‌ی به‌کار رفته هم گوریلا گلس Victus است. همچنین پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 هم در این محصول وجود دارد که آن را به اولین گوشی شیائومی با این استاندارد بدل می‌کند. اما بهترین بخش ماجرا، دوربین این گوشی است. دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور GN2 سامسونگ بهره می‌برد که سنسوری به بزرگی ۴۸ مگاپیکسل دارد. دوربین فوق عریض گوشی هم ۴۸ مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین‌ها، یک لنز پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده که می‌تواند تا ۵ برابر به صورت اپتیکال و ۱۲۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کاربران می‌توانند آن را به وسیله‌ی شارژر ۷۶۸ واتی درون جعبه با سرعت بسیار بالایی شارژ کنند (۳۶ دقیقه).

لازم به ذکر است مدل پرو از همین سری هم به خاطر بهره‌مندی از قابلیت‌های جذاب، قدرت سخت‌افزاری مشابه و قیمت مناسب، می‌تواند یک گزینه‌ی ارزشمند به حساب بیاید. البته از لحاظ کیفیت دوربین و نمایشگر، مدل اولترا گزینه‌ی بهتری است.

 


گوشی‌های گیمینگ


اگرچه گوشی‌های پرچم‌دار برای انجام بازی هم مناسب هستند و می‌توانند نیاز کاربران را در این زمینه برطرف کنند، اما برای انجام بازی، گوشی‌های مخصوصی طراحی شده است که قصد داریم در این مطلب به ۳ مدل از آن‌ها اشاره کنیم. نماینده‌های ایسوس، بلک‌شارک و لنوو.

 

۱. لنوو لیجن دوئل ۲


 

لنوو لیجن دوئل ۲ یکی از جذاب‌ترین، زیباترین و البته قدرتمندترین گوشی‌هایی است که به طور اختصاصی برای انجام بازی طراحی و در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد. از جمله قابلیت‌هایی که این محصول را به یک شاهکار در زمینه‌ی بازی تبدیل می‌کند، سیستم خنک‌کننده‌ی این گوشی مبتنی بر یک محفظه‌ی بخار و دو فن است که می‌توانند حرارت اسنپدراگون ۸۸۸ را حین اجرای بازی‌های سنگین طی ساعات متمادی کنترل کنند.

لنوو لیجن دوئل ۲ از نمایشگر ۶٫۹۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. سرعت نمونه‌برداری لمسی هم به ۷۲۰ هرتز رسیده که این یعنی با سرعت بسیار زیاد به لمس کاربران واکنش نشان می‌دهد. همچنین می‌توانیم به حداکثر ۱۸ گیگابایت حافظه رم، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سلفی پاپ‌آپ ۴۴ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. در پنل پشتی این گوشی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود. همچنین نباید دو پورت USB-C و پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ واتی را از قلم بیندازیم.

البته این گوشی در تست مقاومت نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به‌سادگی با یک فشار کم، شکست و از کار افتاد. اما اگر کاربران گوشی را در شرایط سختی قرار ندهند، قطعا می‌توانند یکی از بهترین تجربه‌ها را با لنوو لیجن دوئل ۲ داشته باشند.

 

۲. خانواده‌ی راگ‌فون ۵


 

راگ فون ۵ جدیدترین و بهترین گوشی گیمینگ ایسوس به حساب می‌آید که امسال در سه مدل استاندارد، پرو و آلتیمیت رونمایی شد که هر یک از قابلیت‌های خاصی بهره برده و گیمرهایی با بودجه‌های مختلف را هدف قرار داده‌اند. این گوشی‌ها از لحاظ قدرت سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار به حساب می‌آید.

اولین مشخصه‌ای که در هر سه مدل از گوشی‌های سری راگ فون ۵ توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند، قابلیت نورپردازی RGB بسیار زیبا و چشم‌نواز روی پنل پشتی است که در گوشی‌های معمولی شاهد چنین چیزی نیستیم. البته از آنجایی که امسال سه مدل استاندارد، پرو و Ultimate از راگ فون ۵ معرفی شده‌اند، الگوی نورپردازی تا حدودی بین آن‌ها متفاوت است.

ایسوس برای هر سه مدل از این گوشی‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده که پردازنده‌ی بسیار قدرتمندی در امور پردازشی و گرافیکی است. ایسوس برای این گوشی‌ها از یک باتری پرظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که به دو سلول تقسیم می‌شود. این ترفند باعث شده ایسوس بتواند برد اصلی گوشی را بیشتر به مرکز آن نزدیک کند که این کار دو نتیجه‌ی خوب در پی دارد. اول اینکه خنک‌کننده‌ی AeroActive Cooler 5 در نزدیک‌ترین فاصله با چیپ‌ست اصلی قرار بگیرد و فرایند خنک‌سازی به مؤثرترین شکل ممکن انجام شود و دوم اینکه گرمای تولید شده حین انجام بازی انگشت دست کاربر را آزار ندهد. تفاوت این سه گوشی در مدل و ترکیب حافظه است که در زیر می‌توانید به صورت کاملا خلاصه متوجه آن شوید.

 

  • راگ فون ۵ مدل A – بهره‌مندی از ۱۲/۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • راگ فون ۵ مدل B – بهره‌مندی از ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • راگ فون ۵ مدل C – بهره‌مندی از ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • راگ فون ۵ پرو – بهره‌مندی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • راگ فون ۵ Ultimate – بهره‌مندی از ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی

لازم به ذکر است هر سه مدل از نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و وضوح +FHD بهره می‌برند که برای یک گوشی گیمینگ مناسب ارزیابی می‌شود. از نکته‌های مثبت هر سه گوشی این است که در صورت خرید، یک شارژر ۶۵ واتی هم درون جعبه دریافت خواهید کرد که می‌تواند باتری پرظرفیت آن‌ها را ظرف مدت ۵۲ دقیقه کاملا شارژ کند و این عالی است.

در رابطه با دوربین این گوشی هم چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد چرا که معمولا در گوشی‌های گیمینگ، تمرکز روی دوربین منعطف نمی‌شود. اما ایسوس برای این گوشی از سه دوربین استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۸K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. همچنین یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی مخصوص عکاسی ماکرو هم این سنسور قدرتمند را همراهی می‌کنند. قیمت این محصولات هم به شرح زیر است.

  • راگ فون ۵ (۸/۱۲۸ گیگابایت) – ۹۵۱ دلار
  • راگ فون ۵ (۱۲/۲۵۶ گیگابایت) – ۱۰۷۰ دلار
  • راگ فون ۵ (۱۶/۲۵۶ گیگابایت) – ۱۱۸۹ دلار
  • رگ فون ۵ پرو (۱۶/۵۱۲ گیگابایت) – ۱۴۲۷ دلار
  • راگ فون ۵ Ultimate (آلتیمیت – ۱۸/۵۱۲ گیگابایت) – ۱۵۴۶ دلار

 

۳. بلک شارک ۴S و ۴S پرو


 

بلک شارک ۴S و ۴S پرو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آیند. قدرتمندترین گوشی این مدل مطابق انتظار و همان‌طور که از نامش پیداست، بلک شارک ۴S پرو نام دارد که از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌گیرد و سریع‌ترین شارژر را در بین گوشی‌های گیمینگ دیگر خواهد داشت (۱۲۰ واتی) که می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را در مدت تنها ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

در بخش دوربین شاهد سه سنسور هستیم که شامل ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۶۴ مگاپیکسلی اصلی برای مدل پرو هستیم. برای مدل استاندارد هم دقیقا همین سنسورها استفاده شده است با این تفاوت که اندازه‌ی سنسور اصلی به ۴۸ مگاپیکسلی کاهش پیدا می‌کند. دوربین سلفی هر دو گوشی هم ۲۰ مگاپیکسلی است. البته از یک گوشی گیمینگ اصلا انتظار عملکرد خارق‌العاده در عکاسی و فیلم‌برداری نداریم و به همین خاطر ۴۸ یا ۶۴ خیلی تفاوتی ندارد.

در مقایسه با دو گوشی گیمینگ دیگر، نماینده‌ی بلک شارک هم قیمت بسیار مناسب‌تری دارد و هم از لحاظ کیفیت ساخت، در تست‌ها بسیار بهتر ظاهر شد. بنابراین باید آن را شایسته‌ترین گوشی گیمینگ این لیست به حساب بیاوریم. این دو گوشی برخلاف دو مدل دیگر یعنی ایسوس و لنوو، در تست مقاومت بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و توانستند تمام تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. در نتیجه باید آن‌ها را از لحاظ کیفیت ساخت، بهترین گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۱ بدانیم.

 


بهترین نوآوری


 

در این بخش از مقاله می‌پردازیم به گوشی‌هایی که در نوآوری، بهترین عملکرد را در سال جاری داشتند. منظور از نوآوری می‌تواند هم طراحی و هم قابلیت‌های خاص را شامل شود. این گوشی‌ها هم از آن جایی که در دسته گوشی‌های پرچم‌دار قرار می‌گیرند، در این بخش بررسی می‌گیرند.

 

۱. گلکسی زد فولد ۳


 

یکی از جذاب‌ترین و شاید بتوان گفت جذاب‌ترین گوشی‌هایی که حتما باید در این لیست قرار می‌گرفت، گلکسی زد فولد ۳ است. این گوشی نه تنها به خاطر فرم خاصی که دارد باید یکی از بهترین نوآوری‌های سال شناخته شود بلکه سامسونگ در طراحی آن از دوربین سلفی زیر نمایشگر هم استفاده کرد. دو فناوری جذابی که بسیاری از شرکت‌ها حتی در گوشی‌های معمولی خود هم از آن استفاده نکردند اما سامسونگ در یکی از گوشی‌هایی که در مسیر پیشرفت و شناخته شدن قرار دارد، تا جایی که امکان داشت ریسک کرد.

بنابراین گلکسی زد فولد ۳ یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان یک گوشی لوکس، دوکاره (گوشی و تبلت)، قدرتمند و زیبا داشته باشید. البته قابلیت‌های این گوشی بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تصورش را کنید. برای مثال پشتیبانی از قلم در گلکسی زد فولد ۳ دیده می‌شود، اگرچه محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم در این گوشی وجود ندارد اما با این حال همینکه شرکت کره‌ای روی نمایشگر ظریفی مثل این، امکان نوشتن با قلم را فراهم کرده بسیار عالی است و به خودی خود یک نوآوری محسوب می‌شود.

مهم‌ترین قابلیت این گوشی اما بهره‌مندی از لولاهای بهبود یافته است که باعث می‌شود گوشی مقاومت بالاتری در باز و بسته شدن مداوم داشته باشد و دیگر مشکلات قدیمی که در گلکسی فولد اوریجینال شاهد بودیم، در این مدل دیده نمی‌شود. همچنین از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در این گوشی استفاده شده تا بدین ترتیب از لحاظ قدرت پردازشی هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

 

۲. گلکسی زد فلیپ ۳


 

محصول دیگری که هم محبوبیت بسیار زیادی در بازار دارد و هم از لحاظ نوآوری یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، مجددا محصولی تاشو با برند سامسونگ است که در کنار گلکسی زد فولد ۳ رونمایی شد. این گوشی هم از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی عملکردی مشابه با مدل فولد دارد با این تفاوت که برای این گوشی از ۸ گیگابایت رم استفاده شده است. البته این گوشی بسیار کوچک‌تر از مدل زد فولد است چرا که از نمایشگری ۶٫۷ اینچی تاشو بهره می‌برد و نمایشگر ثانویه‌ی آن هم تنها ۱٫۹ اینچی است.

باتری که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که طبیعتا مناسب برای چنین محصولی نیست اما از آن جایی که این فناوری تازه در ابتدای مسیر قرار دارد، می‌توان از آن گذشت. هرچند برای یک روز می‌توان روی توانایی‌های این باتری حساب کرد. خصوصا اینکه کاربرد چنین گوشی هنوز خیلی برای کاربران مشخص نشده است.

گلکسی زد فلیپ ۳ به‌عنوان یک گوشی تاشوی ۱۰۰۰ دلاری، تجربه‌ی بسیار خوبی از کار با این فناوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال تنوع هستند و در عین حال یک گوشی قدرتمند و باکیفیت می‌خواهند، گزینه‌ی مناسبی باشد.

 

۳. سری گوگل پیکسل ۶


سری گوگل پیکسل ۶ را از این جهت در بهترین گوشی‌های سال از لحاظ نوآوری دسته‌بندی کردیم که از لحاظ طراحی کاملا متفاوت با گوشی‌های دیگر طراحی شده‌اند. در واقع در دوره‌ای که شرکت‌ها در تلاشند گوشی‌های خود را با ماژول دوربین به شکل‌های مختلف طراحی کنند، گوگل یک ماژول افقی خاص را برای این محصول در نظر گرفت که باعث شده نتیجه‌ی بسیار جذابی را شاهد باشیم.

البته سری پیکسل ۶ به خاطر بهره‌مندی از تراشه‌ی تنسور که به صورت اختصاصی برای این گوشی‌ها طراحی شده است، خیلی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری نمی‌توانند در مقابل بهترین‌های بازار نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا یا حتی مدل‌های جایگزین این گوشی‌ها خوب عمل کنند اما گوگل به واسطه‌ی همین تراشه توانست کیفیت دوربین‌های این گوشی‌ها را دگرگون کند به گونه‌ای که عملکرد آن‌ها بسیار عالی است. همچنین این اولین بار است که در یکی از مدل‌های پیکسل شاهد بهره‌مندی از دوربین تله‌فوتوی واقعی هستیم که می‌تواند به میزان قابل قبولی زوم اپتیکال انجام دهد. البته این قابلیت در مدل استاندارد در دسترس نیست ولی قیمتی که این گوشی دارد باعث شده شاهد یکی از ارزشمندترین سری محصولاتی باشیم که تاکنون راهی بازار شده‌اند.

 

۴. ایسوس ذن‌فون فلیپ ۸


 

آخرین گوشی در لیست پرچم‌داران با نوآوری خاص، ایسوس ذن‌فون ۸ فلیپ است. محصولی که از قابلیت‌های خیلی خاصی بهره نمی‌برد اما به خاطر نوآوری که ایسوس در طراحی دوربین سلفی آن استفاده کرد، در لیست ما جای می‌گیرد. این گوشی مانند هر پرچم‌دار دیگری که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به‌عنوان قلب تپنده بهره می‌برد، باتری قدرتمندی دارد (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) که خوشبختانه شارژر ۳۰ واتی برای شارژ آن هم درون جعبه وجود دارد، کیفیت ساخت آن بالاست و بسیاری چیزهای دیگر که باعث می‌شوند آن را در حد و اندازه‌های پرچم‌دارهای امروزی بدانیم.

اما مهم‌ترین بخش ماجرا دوربین سلفی این گوشی است. البته بهتر است بگوییم این گوشی اصلا دوربین سلفی ندارد چرا که ایسوس از همان دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو و فوق عریض که روی پنل پشتی قرار دارند به‌عنوان دوربین سلفی این گوشی استفاده کرده. در واقع انجام این کار با بهره‌مندی از مکانیزم چرخشی ممکن شد، به این صورت که بخشی از پنل پشتی که دوربین در آن تعبیه شده است با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای و امکان توقف حین چرخش، برای عکاسی از زوایای مختلف آماده می‌شود.

این فناوری جالب باعث شد هم تصاویر سلفی کیفیت بی‌نظیری داشته باشند و هم تجربه‌ی کار با گوشی تمام صفحه به معنای واقعی کلمه به حقیقت تبدیل شود. از بابت کیفیت موتور چرخشی هم باید خیالمان راحت باشد چون تا زمانی که به گوشی بعدی نیاز داشته باشید قطعا می‌تواند شما را همراهی کند.

 


بهترین پرچم‌دارهای اقتصادی ۲۰۲۱ از نگاه سپهردیجیتال


در این بخش اما می‌پردازیم به معرفی گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی که با قیمت مناسب و قابلیت‌های فراوانی که دارند می‌توانند کاربران را از خرید پرچم‌دارهای گران‌قیمت بی‌نیاز کنند. همچنین در این بخش به گوشی‌های میان‌رده‌ی باکیفیت هم اشاره‌ای خواهیم داشت چرا که آن‌ها هم این روزها عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف دارند.

 

۱. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس


 

سری ردمی نوت ۱۱ درست مانند نسل‌های گذشته با قابلیت‌های فراوان و قیمت مناسب راهی بازار شدند. گوشی‌های این سری متنوع هستند اما ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس آن محصولی است که با بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان می‌تواند نیاز کاربران را تا حدودی در انجام کارهای سنگین برطرف کند.

از قابلیت‌های خوب این گوشی می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتز، پردازنده‌ی نسبتا قدرتمند، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژر ۱۲۰ واتی اشاره کرد که می‌تواند گوشی را در مدت زمان ۱۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. این گوشی شاید از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، نتواند با پرچم‌دارهای قدرتمند بازار مقایسه شود اما قیمتی که ردمی برای آن در نظر گرفت آنقدری خوب هست که کاربران به سختی‌ می‌توانند در این محدوده، محصولی با چنین قدرت پردازشی پیدا کنند.

 

۲. وان‌پلاس نورد ۲ ۵G


 

بار دیگر می‌رسیم به نماینده‌ای از وان‌پلاس که هم نسل گذشته‌اش حسابی کاربران را به خود جذب کرده بود و هم مدل جدید آن. در واقع این گوشی نشان داد که کار وان‌پلاس در تولید میان‌رده‌های قدرتمند بسیار خوب است و می‌توان آن‌ها را در حد و اندازه‌های گوشی‌های پرچم‌دار به حساب آورد.

این گوشی از پردازنده‌ی بسیار قدرتمند Dimensity 1200 بهره می‌برد، دوربین اصلی بسیار باکیفیتی دارد، شارژر ۶۵ واتی سریع آن با امکان شارژ گوشی از ۰ تا ۱۰۰ در مدت کمتر از ۴۰ دقیقه هم درون جعبه در دسترس قرار دارد و بسیاری قابلیت‌های خوب دیگر که این گوشی را به یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های ۲۰۲۱ تبدیل کرده است. مدل اولیه‌ی این گوشی یعنی وان‌پلاس نورد هم در سال گذشته توانست یکی از بهترین میان‌رده‌های سال لقب بگیرد اما این‌بار وان‌پلاس سعی کرد کاملا متفاوت ظاهر شود و از تراشه‌ای برای گوشی میان‌رده‌ی خود استفاده کند که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در حد و اندازه‌های گوشی‌های پرچم‌دار است.

 

۳. پوکو F3


 

یکی از بهترین گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد، پوکو F3 است. به صورت کلی پوکو گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت اما قدرتمند و باکیفیتی تولید می‌کند که طرفداران بسیار زیادی را هم به خود جذب می‌کنند. پوکو F3 هم یکی از همین گوشی‌های ارزشمند به حساب می‌آید. محصولی که به جرئت می‌توان گفت از لحاظ قدرت پردازشی و عملکرد کلی، به‌راحتی می‌تواند در حد و اندازه‌های پرچم‌دارهای خوب بازار باشد و نیاز کاربران را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد که آن را از لحاظ قدرت پردازشی، اندکی بالاتر از پرچم‌دارهایی نظیر گلکسی S20 قرار می‌دهد. همچنین امکاناتی نظیر باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژر ۳۳ واتی، نمایشگر باکیفیت ۱۲۰ هرتزی و… را هم می‌توان به‌عنوان قابلیت‌های خوب این محصول به حساب آورد. قیمتی هم که برای این گوشی در نظر گرفته شده است باعث شده پوکو F3 یکی از ارزشمندترین گوشی‌های این لیست باشد.

 

۴. شیائومی می ۱۱ لایت ۵G


 

شیائومی در ماه مارس سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های سری می ۱۱ رونمایی کرد. البته این گوشی پرچم‌دار شرکت به حساب نمی‌آید و همان‌طور که از نامش پیداست، یک پرچم‌دار اقتصادی محسوب می‌شود. اما با این حال قدرت سخت‌افزاری بالا، قیمت مناسب و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌هایی است که باعث شده شیائومی می ۱۱ لایت را به‌عنوان یک انتخاب عالی در بین گوشی‌هایی در نظر بگیریم که می‌توانند به‌عنوان یک گوشی بسیار قدرتمند، نیازمان را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G بهره می‌برد که هسته‌های جدیدی دارد و می‌تواند فعالیت‌های سنگین را با سرعت بالایی پردازش کند. نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۳۳ واتی از دیگر مشخصاتی هستند که با خرید این گوشی دریافت خواهید کرد در حالی که باید برای آن حدودا ۳۵۰ دلار هزینه کنید.

 

۵. گلکسی A52s


 

یکی از بهترین میان‌رده‌ها یا بهتر است بگوییم گوشی‌هایی که واقعا می‌توانند جای خالی یک پرچم‌دار را برای شما پر کند، گلکسی A52s است. با وجود این گوشی، خرید گوشی‌هایی نظیر گلکسی A52 5G یا گلکسی A72 هیچ توجیه منطقی نخواهد داشت چرا که این محصول به هرآنچه که می‌خواهید مجهز شده است. البته جز دوربین تله‌فوتو که خیلی هم نمی‌تواند عامل مهمی باشد.

این گوشی تمام قابلیت‌های گلکسی A72 و A52 را در اختیار دارد اما به لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی بسیار قدرتمندتر اسنپدراگون ۷۸۸G، کارهای مختلف را با قدرت و سرعت بیشتری به نسبت آن‌ها انجام می‌دهد. همان‌طور که گفته شد فقط دوربین تله‌فوتو در این گوشی وجود ندارد که آن هم به لطف بهره‌مندی از دوربین قدرتمند ۶۴ مگاپیکسلی خیلی اهمیت زیادی ندارد. خصوصا اینکه اکنون میان‌رده‌های سامسونگ از جمله همین گوشی از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برند.

 

۶. شیائومی پوکو X3 پرو


 

می‌رسیم به محصولی با برند پوکو که یکی از بهترین زیرمجموعه‌های شیائومی به حساب می‌آید و عملکرد فوق‌العاده خوبی در تولید گوشی هوشمند دارد. شاید حتی بتوان گفت این گوشی ارزشمندترین محصول این لیست باشد چرا که فقط ۲۰۰ یورو قیمت دارد ولی به اندازه‌ی پرچم‌دارهای سال گذشته قدرتمند، سریع و باکیفیت است.

پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ در این گوشی به‌عنوان قلب تپنده ایفای نقش می‌کند و در کنار آن از ۶/۸ گیگابایت حافظه‌ی رم هم استفاده شده تا کاربران انواع و اقسام بازی‌های موجود در پلی‌استور اندروید را بدون مشکل خاصی اجرا و روی نمایشگر بزرگ و ۱۲۰ هرتزی این گوشی تجربه کنند و لذت ببرند. همچنین حافظه‌ی داخلی این گوشی هم از نوع UFS 3.1 است به این معنا که در اجرای برنامه‌های سنگین هم با کوچک‌ترین کندی مواجه نخواهید شد.

از سایر قابلیت‌های خوب این محصول می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باکیفیت، بلندگوهای استریو با شفافیت بالای صدا، دوربین‌های نسبتا خوب با قابلیت فیلم‌برداری ۴K، باتری پرظرفیت و بسیاری چیزهای دیگر اشاره کرد که در مجموع پوکو X3 پرو را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار اما مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار تبدیل کرده‌اند.

 


بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۲۱


 

اما می‌پردازیم به بخش نهایی مطلب، یعنی معرفی بهترین گوشی‌های اقتصادی که در سال جاری راهی بازار شدند. گوشی‌هایی که قیمت مناسبی داشته اما در عین حال توانستند با بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان، نظر مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

 

۱. ردمی نوت ۱۰


 

ردمی نوت ۱۰ یکی از گوشی‌های اقتصادی جذاب بازار است که ردمی در ماه مارس سال ۲۰۲۱ آن را رونمایی و راهی بازار کرد. نمی‌توان انتظار داشت این گوشی مانند میان‌رده‌ها یا پرچم‌دارها از پس تمام کارهای شما بر بیاید. اگر انتظارات را به اندازه‌ی قیمت ۲۵۰ دلاری این محصول محدود کنیم می‌بینیم که با یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار طرف هستیم.

ردمی نوت ۱۰ قابلیت‌های خوبی دارد که از جمله می‌توان به قیمت بسیار مناسب، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بلندگوهای استریو، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و امکاناتی مثل این اشاره کرد. به صورت کلی در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار، این گوشی می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار باشد.

 

۲. گلکسی A03s


 

سامسونگ در ماه آگوست امسال از گوشی گلکسی A03s به‌عنوان گوشی اقتصادی خود رونمایی کرد. این گوشی از آن جایی که قیمت بسیار مناسبی دارد و از لحاظ نرم‌افزاری هم به لطف سامسونگ تا دو سال آپدیت می‌شود، در بین بهترین گوشی‌های اقتصادی امسال جای می‌گیرد.

جالب است بدانید این گوشی تنها ۱۷۰ دلار قیمت دارد اما با همین قیمت از باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۱۵ واتی هم بهره می‌برد که می‌تواند کاربران را حتی تا دو روز هم همراهی کند. سایر مشخصات فنی این گوشی اگرچه ضعیف به نظر می‌رسند اما برای یک گوشی ۱۷۰ دلاری کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

 

۳. نوکیا G20


 

نوکیا G20 اواسط امسال رونمایی شد و از لحاظ قدرت سخت‌افزاری تا حد زیادی شبیه به نماینده‌ی سامسونگ است. این گوشی هم به لطف باتری توانست یکی از بهترین اقتصادی‌های سال لقب بگیرد چرا که باتری آن با ظرفیت ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت، گوشی را تا دو روز روشن نگه دارد. بنابراین برای رسیدگی به کارهای تحصیلی یا تماشای فیلم و سریال می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

 

۴. ردمی ۱۰


 

ردمی ۱۰ یکی از محدود گوشی‌های اقتصادی است که اگرچه کمتر از ۲۵۰ دلار قیمت دارد اما دوربین اصلی آن سنسوری به بزرگی ۵۰ مگاپیکسل دارد تا بدین ترتیب این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در زمینه‌ی عکاسی باشد. همچنین تراشه‌ی به‌کار رفته در این گوشی، هلیو G88 ساخت مدیاتک است که می‌تواند در امور پردازشی عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به بلندگوهای استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۹۰ هرتزی اشاره کرد که باعث شده ردمی ۱۰ یکی از محدود گوشی‌های ارزان قیمتی باشد که از رفرش‌ریتی بیشتر از ۶۰ هرتز بهره می‌برد.

 

۵. اینفینیکس نوت ۱۰


 

این برند شاید خیلی به گوش شما نخورده باشد اما جالب است بدانید محصولی که تولید کرده در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده، کیفیت بسیار خوبی دارد. یکی از گوشی‌های خوب این شرکت که در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد، اینفینیکس نوت ۱۰ است. از لحاظ قدرت پردازشی این گوشی در حد و اندازه‌های همان ردمی ۱۰ است اما از برتری‌های آن به نسبت رقیبش، قابلیت فیلم‌برداری در وضوح ۱۴۴۰P است در حالی که بسیاری از اقتصادی‌های بازار تنها قادر به ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰P هستند. سایر قابلیت‌های این گوشی نظیر بلندگوی دوگانه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۱۸ واتی چیزی نیست که در گوشی‌های دیگر هم شاهد نباشیم. البته با قیمت ۱۵۰ دلاری که این محصول دارد، چنین قابلیت‌هایی بسیار ارزشمند هستند.

 

۶. پوکو M3 پرو


 

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو یکی از اقتصادی‌های محبوب بازار است که از قابلیت‌های بسیار خوبی هم بهره می‌برد. شیائومی این گوشی را با قیمت ۲۰۰ دلار راهی بازار کرد اما کاربران با پرداخت این مبلغ به محصولی دسترسی خواهند داشت که از قابلیت‌های متنوع نظیر نمایشگر ۹۰ هرتزی، پردازنده‌ی Dimensity 700 5G، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژر ۱۸ واتی و … بهره می‌برد. در این سطح قیمت، این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ به حساب می‌آید که می‌تواند نیاز کاربران را در سطوح مختلف برطرف کند.