با تمام تغییرات دوربین گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ آشنا شوید

 

با وجود اینکه به غیر از افزایش زاویه دید دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ ۵، این دوربین‌ها هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند، اما در این میان سامسونگ بهبودهای نرم‌افزاری مختلفی را برای این دوربین‌ها عملی کرده است. سامسونگ مدتی قبل در یکی از انجمن‌های رسمی این شرکت، به تمام بهبودهای نرم‌افزاری دوربین های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ پرداخته که در ادامه این موارد را مرور می‌کنیم.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

بهبود‌ در ثبت رنگ پوست


دوربین گلکسی زد فولد 5

 

سامسونگ با استفاده از الگوریتم‌های بهتر در زمینه‌ی پردازش تصویر، موفق شده بافت پوست را بهتر ثبت کند. علاوه بر این، یکی از قابلیت‌هایی که صرفا در گلکسی زد فلیپ ۵ قرار دارد این است که کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی می‌توانند بین دو حالت رنگ‌های طبیعی و گرم دست به انتخاب بزنند. در این دو حالت، رنگ‌ و جزئیات پوست‌ها کمی تغییر پیدا می‌کنند و کاربران با توجه به سلیقه‌ی خود، می‌توانند یکی از این دو مورد را انتخاب کنند.

 

تشخیص هوشمند بخش‌های مختلف چهره


دوربین گلکسی زد فولد 5

 

در صورتی که با گلکسی زد فلیپ ۵ یا زد فولد ۵ سلفی بگیرید، الگوریتم‌ها به صورت هوشمند بخش‌های مختلف چهره را شناسایی می‌کنند و برای هرکدام از آن‌ها تغییراتی را عملی می‌کنند. این الگوریتم می‌تواند مثلا فقط چهره را روشن‌تر کند و جزئیات بخش‌هایی مانند مو، ابرو و چشم‌ها را افزایش دهد.

مطالب بیشتر: آیا قلم S Pen جذابیت گلکسی زد فولد ۵ را دوچندان می‌کند؟

 

بهبود کیفیت زوم دیجیتال


دوربین گلکسی زد فولد 5

 

همانطور که می‌دانید، هر چقدر مقدار بزرگ‌نمایی زوم دیجیتال بیشتر باشد، کیفیت عکس کاهش پیدا می‌کند. سامسونگ برای بهبود کیفیت زوم در این دو گوشی، مدل هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده که با ترکیب فریم‌های متعدد، نویز تصویر را کاهش و کیفیت آن را افزایش می‌دهد. سامسونگ وعده داده به‌زودی این مدل هوش مصنوعی را برای گوشی‌های سری S23 هم ارائه خواهد داد.

 

افزایش کیفیت عکس‌های محیط‌های کم‌نور


دوربین گلکسی زد فولد 5

 

برای بهبود کیفیت عکس‌های ثبت شده در محیط‌های کم‌نور، اگرچه سنسور استفاده شده اهمیت زیادی دارد، اما از سوی دیگر نباید قدرت پردازش‌های نرم‌افزاری را دست کم بگیریم. در این زمینه سامسونگ توضیح داده که ابتدا با بررسی پیکسل‌های مجاور و ترکیب چندین فریم، عکس‌های ثبت شده در این محیط‌ها بهبود پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، دوربین گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند نویز تصاویر را کاهش دهد.

 

طبیعی‌تر شدن حالت پرتره


 

جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ و همچنین گوشی‌های سری S23، حالت بوکه را طبیعی‌تر ارائه می‌دهند. این یعنی در زمینه‌ی تشخیص سوژه‌ی اصلی با دقت بیشتری عمل می‌کنند و در نتیجه برای حالت پرتره دیگر با یک افکت مصنوعی روبرو نمی‌شویم.

 

بهبود کیفیت دوربین زیر نمایشگر زد فولد ۵


 

با وجود اینکه سامسونگ برای دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۵ از همان سنسور قدیمی استفاده کرده، اما این شرکت با استفاده از الگوریتم‌های بهتر، کیفیت‌ عکس‌های ثبت شده با آن را بهتر کرده است. این الگوریتم‌ها می‌توانند غلظت بیش از حد برخی از قسمت‌های عکس، نویز‌ها و مات بودن تصویر را کاهش دهند.

مطالب بیشتر: سامسونگ مشغول آماده‌سازی سنسور دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی است

 

بهبود کیفیت اسکن مدارک


 

از دیگر بهبود‌های صورت گرفته برای دوربین گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵، باید به شفاف شدن متن موجود در مدارک در صورت لرزش دست و مات شدن عکس اشاره کنیم. از سوی دیگر اگر حین عکس گرفتن از مدارک انگشت شما در عکس حضور داشته باشد، به طور خودکار می‌توانید چنین مواردی را حذف کنید.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهر دیجیتال