اپل رسما سری آیفون مینی را بازنشسته کرد

 

اپل یک سال بعد از توقف تولید رسمی آیفون ۱۲ مینی حالا آیفون ۱۳ مینی را هم از خط تولید خارج کرده تا سری مینی رسما بازنشسته شود.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

اپل بعد از عرضه‌ی آیفون SE 2 و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، به این نتیجه رسید که طرفدارانش شاید همچنان به گوشی‌های کوچک علاقه داشته باشند. در نتیجه تصمیم گرفت دو سال پیاپی یعنی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، همزمان با پرچم‌داران سری آیفون ۱۲ و ۱۳ از دو مدل کوچک‌تر هم رونمایی کند. محصولاتی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی که برخلاف انتظارات اپل، هر سال کمترین فروش را به خود اختصاص می‌دادند. همین موضوع سبب شد اپل در سال ۲۰۲۲ و حالا هم ۲۰۲۳، از یک آیفون با نمایشگر ۶٫۷ اینچی به جای مدل مینی رونمایی کند.

سال گذشته و همزمان با عرضه‌ی سری آیفون ۱۴، اپل تصمیم گرفت تولید آیفون ۱۲ مینی را تقریبا ۷۰٪ کاهش دهد که البته بعد از مدتی،‌ دیگر رسما تولید این گوشی متوقف شد تا فقط آیفون ۱۳ مینی برای عاشقان گوشی‌های کوچک در دسترس قرار داشته باشد. حالا بعد از گذشت یک سال و با رونمایی از سری آیفون ۱۵، این شرکت تصمیم گرفته تولید آیفون ۱۳ مینی را هم رسما متوقف کند تا بدین ترتیب عملا خانواده‌ی مینی از خطوط تولید اپل خارج شده و بازنشسته شوند.

البته اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که همچنان به آیفون‌های کوچک علاقه‌مند هستند، شانس این را دارید که آیفون ۱۳ و حتی ۱۲ مینی را از فروشگاه‌های شخص ثالث مختلف در سراسر جهان خریداری کنید اما فروشگاه‌های رسمی اپل دیگر این گوشی‌ها را برای فروش موجود نمی‌کنند.

البته گفته می‌شود سال آینده قرار است از آیفون SE 4 با نمایشگر بزرگ‌تر و امکانات جذاب‌تر رونمایی شود که در این صورت، باز هم کاربران و علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک می‌توانند گزینه‌ی جذابی برای خرید داشته باشند چون ظاهرا این گوشی قرار است امکانات جذابی از جمله حسگر تشخیص چهره، پردازنده‌ی قدرتمند، رم بیشتر، نمایشگر بدون حاشیه و از همه مهم‌تر، باتری بهتر داشته باشد.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال