اولین رندرهای سامسونگ گلکسی A04s را ببینید

 

در حال حاضر گلکسی A33 و A53 را می‌توانیم به عنوان جذاب‌ترین میان‌رده‌های جدید سامسونگ در نظر بگیریم. اما سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که هر ساله از تعداد زیادی گوشی میان‌رده و پایین‌رده رونمایی می‌کند. یکی از این گوشی‌ها، گلکسی A04s است که حالا به لطف رندرهای منتشر شده از آن، می‌توانیم به ویژگی‌های ظاهری این گوشی بپردازیم.

با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

این گوشی از یک بدنه‌ی یکپارچه‌ی جذاب بهره می‌برد. این یعنی به جای اینکه یک فریم فلزی بین نمایشگر و پنل پشتی قرار بگیرد، حالا پنل پشتی با لبه‌های خمیده دیده می‌شود. در پنل پشتی هم شاهد سه دوربین هستیم و به جای بهره‌گیری از یک ماژول دوربین، هر سه دوربین به طور جداگانه بر روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد سامسونگ برای گوشی‌های جدید خود می‌خواهد از این زبان طراحی بهره ببرد.

 

 

در پنل پایینی این گوشی مطابق همیشه شاهد استفاده از پورت USB-C هستیم و همچنین در کنار آن هم خوشبختانه یک جک هدفون قرار دارد. این روزها بسیاری از گوشی‌ها فاقد جک هدفون هستند و به همین خاطر قرارگیری آن در بدنه‌ی این گوشی خبر خوبی به حساب می‌آید. البته باید خاطرنشان کنیم اگرچه این رندرها از طرف افشاگر مشهوری منتشر شده، ولی ممکن است در طرح نهایی با تغییرات محدودی روبرو شویم.

در همین زمینه می‌توانیم به رندرهای منتشر شده برای گلکسی S22 اولترا اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها در زمینه‌ی طراحی ماژول دوربین اطلاعات ضد و نقیضی ارائه می‌کردند. البته از آنجایی که معمولا برای گوشی‌های پایین‌رده اطلاعات فاش شده تا حد زیادی درست هستند، به احتمال زیاد همین طراحی برای گلکسی A04s عملی خواهد شد.

این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p بهره می‌برد. گوشی‌های پایین‌رده از نظر رفرش ریت حرف زیادی برای گفتن ندارند و این گوشی هم از این قاعده مستثنا نیست. به همین خاطر کاربران برای خرید این گوشی با رفرش ریت ۶۰ هرتز روبرو می‌شوند. قلب تپنده‌ی آن هم یکی از چیپست‌های مدیاتک است که البته هنوز نام این چیپست فاش نشده است. همچنین انرژی آن از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی تامین می‌شود که در نتیجه کاربران از عمر باتری بالا بهره‌مند خواهند شد.

 

 

هنوز در رابطه با دیگر مشخصات این گوشی نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی بر اساس اطلاعات فاش شده، این گوشی هم تا حد زیادی توسط شرکای چینی سامسونگ طراحی و ساخته شده است. این یعنی سامسونگ برای توسعه‌ی آن نقش مهمی ایفا نکرده که سامسونگ برای پایین آوردن هزینه‌های تولید برای برخی از گوشی‌های خود از این روش بهره می‌برد.

در همین رابطه می‌توانیم به مشخصات نسل قبلی این گوشی یعنی A03s بپردازیم که از نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰ بهره می‌برد. این گوشی با چیپست ۱۲ نانومتری هلیو P35 راهی بازار شد. در پنل پشتی آن دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد که دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می‌کنند. همچنین نباید بهره‌گیری از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۵ وات را از قلم بیندازیم. با توجه به اینکه گوشی‌های سری A0X قیمت بسیار مناسبی دارند، باید ببینیم سامسونگ برای جدیدترین مدل این خانواده چه قیمتی را در نظر گرفته است.