آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس دقیقا چقدر سبک‌تر شده‌اند؟

 

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس که به تازگی معرفی شده‌اند، از فریم تیتانیومی بهره می‌برند و به لطف همین تغییر، در کنار افزایش دوام بدنه حالا نسبت به نسل قبلی وزن کمتری هم دارند. اما احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده که دقیقا این گوشی‌ها چقدر سبک‌تر شده‌اند.

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

 

اپل در مراسم رونمایی از این گوشی‌ها اعلام کرد که برای ساخت فریم تیتانیومی هر دو مدل پرو، فرایند بسیار پیچیده‌ای را پشت سر گذاشته تا تیتانیوم استفاده شده برای بدنه، بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد. در کنار این موضوع باید به کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر هم اشاره کنیم که باعث شده این دو گوشی از نظر ظاهر نمایشگر، جذابیت بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشند.

 

آیفون 15 پرو

 

سال گذشته آیفون ۱۴ پرو با وزن ۲۰۶ راهی بازار شد ولی حالا آیفون ۱۵ پرو ۱۸۷ گرم وزن دارد که این یعنی با کاهش ۹ درصدی وزن روبرو شده است. در طرف مقابل کاهش وزن آیفون ۱۵ پرو مکس بسیار محسوس‌تر است زیرا وزن آن از ۲۴۰ گرم نسل قبلی، به ۲۲۱ گرم رسیده است. بنابراین هر دو گوشی حالا از بدنه‌های خوش‌دست‌تری بهره می‌برند و در این میان به‌خصوص باید به شکایت کاربران مدل پرو مکس بابت وزن بسیار بالای آن اشاره کنیم که حالا این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

البته کنار این موضوع، باید بگوییم که هر دو گوشی به طور اندکی ضخیم‌تر از نسل قبلی هستند. نسل قبلی این دو گوشی با ضخامت ۷.۸۵ میلی‌متر راهی بازار شدند ولی حالا ضخامت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به ۸.۲۵ میلی‌متر رسیده است. البته به لطف کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر، طول و عرض هر دو گوشی هم کمی کمتر از نسل قبلی است.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال

کلیدواژه : آیفون 15اپلاپل apple