آشنایی با خرید اقساطی، مزایای خرید قسطی(الان بخر بعدا بپرداز)

الان بخر بعدا پولش بده

در ادامه این مقاله با سپهر دیجیتال همراه باشید.

دست دست نکنید، قسطی بخرید

  • خرید اقساطی یک راه حل هوشمندانه برای خرید سریع و فوری کالا، بدون پرداخت مبلغ اولیه آن است.
  • تا حالا شده قصد خرید کالایی را داشته‌باشید اما پول کافی برای خرید آن را نداشته باشید؟ یا مایل نباشید چند ماه پس اندازتان را یک جا برای خرید کالا پرداخت کنید؟ یا خرید نقدی و یک جای یک محصولی با برنامه ریزی مالی‌تان هماهنگی نداشته‌باشد؟؟
  • حتما برایتان اتفاق افتاده‌است … خرید اقساطی یک راه‌حل هوشمندانه برای خرید هر چیزی است که بودجه شما کفاف خرید نقدی آن را نمی‌دهد. با خرید قسطی می‌توانید خیلی سریع محصول موردنیازتان را داشته‌باشید. با ادامه مقاله قسطی مارکت همراه باشید.

امروزه انواع لوازم الکترونیکی مانند گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و … نیاز ضروری هر فرد محسوب می‌شود. این لوازم به حدی ضروری هستند که نمیتوان برای خرید آن‌ها صبر کرد و به عبارتی بخشی از مایحتاج ضروری زندگی محسوب می‌شوند. علاوه بر ضرورت نیاز، قیمت سرسام‌آور نوسانات ارز و کاهش روزافزون ارزش پول ملی، خرید این لوازم را بسیار دشوار کرده‌است. بنابراین نمیتوان برای خرید گوشی موبایل، لپ تاپ و باقی لوازم الکترونیکی دست دست کرد.

جهت خرید این لوازم دو راه پیش رو دارید: خرید نقدی یا خرید به صورت قسطی


در حال حاضر به دلیل عدم تطابق درآمد افراد با ملزومات ضروری زندگی، خرید قسطی به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده‌است. خرید قسطی کالا از زمان های دور، در بین ایرانیان مرسوم بوده‌است و افراد زیادی، بسیاری از هزینه‌های سبد زندگی مانند هزینه خرید خوراک، خانه، خودرو، پوشاک و غیره را به صورت اقساطی پرداخت می‌کردند. در حال حاضر نیز خرید اقساطی راه حل داشتن به موقع لوازم ضروری زندگی است.

 

 

خرید اقساطی چیست؟


خرید اقساطی طبق یک توافق میان خریدار و فروشنده شکل می‌گیرد. طبق این قرارداد و یا تفاهم نامه، فروشنده کالای خود را می‌فروشد و خریدار ضمانت می‌دهد که مبلغ کالا را در چند بخش پرداخت کند و به عبارتی یک جا پول کالایی را که خریده، نپردازد. خرید به صورت قسطی هم مانند سایر شیوه‌های خرید، برای خریدار و فروشنده دارای مزایا و فوایدی است.

 

خرید به صورت اقساطی به دو شکل انجام می‌شود: خرید قسطی با پیش‌پرداخت و خرید اقساطی از دم قسط.


در پروسه خرید قسطی با پیش‌پرداخت، نیاز است که ابتدا شما بخشی از مبلغ کل خرید را به فروشنده پرداخت کنید و باقی مبلغ را با احتساب نرخ سود اقساطی در ماه‌های متعدد، تسویه کنید. در صورتی‌که شما خرید قسطی کالا با شرایط دم قسط را انتخاب کردید، به این معناست که کل مبلغ خرید، با در نظر گرفتن نرخ سود، در قسط‌های متعدد و مشخص‌شده قابل تسویه است.

 

مزایای خرید اقساطی گوشی برای خریدار


زمانی را تصور کنید که نیاز ضروری به خرید گوشی موبایل دارید اما بودجه‌ کافی برای خرید نقدی آن را ندارید و از طرفی هم نمی‌توانید برای خرید آن مدت‌ها صبر کنید. (نیاز فوری دارید و علاوه بر آن، قیمت روزانه کالای دیجیتال منجر می‌شود که قیمت کالا روزانه تغییر کند و افزایش یابد و خرید را دشوار سازد.)

 و یا زمانی را تصورکنید که خرید یک لپ تاپ می‌تواند منجر به درآمدزایی شما شود و این در حالی است که پس‌انداز شما با مبلغ لپ تاپ هم‌خوانی ندارد. و یا پول کافی برای خرید یک لپ تاپ را در حساب پس‌انداز خود دارید اما با خرید نقدی آن، ناچار به خالی کردن حساب بانکی‌تان می‌شوید. در چنین شرایطی بهتر است دست به پس انداز خود نزنید و بدون استرس و نگرانی از خالی شدن حساب بانکیتان، هزینه کالایی که خریداری کردید را ماهانه و در اقساط مشخص پرداخت کنید.

زمانی‌که شما کالایی را به صورت اقساطی خریداری کنید از دو جهت سود خواهید کرد: اول اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کالای مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنید و دوم اینکه، با گذشت زمان به دلیل تورم حاکم بر بازار ایران ارزش کالای شما چند برابر می‌شود. بنابراین شما علاوه بر آن که قیمت کالا را طی چند بخش به صورت ماهانه پرداخت کرده اید، محصول شما به مرور زمان گرانتر و ارزشمندتر نیز شده‌است.

از طرفی دیگر، خرید اقساطی چند کالا به طور همزمان امکان‌پذیر است اما خرید نقدی و یک‌جای چند کالا بسیار دشوار و تا حدودی هم غیرممکن است. زیرا پرداخت اقساط فشار مالی زیادی به شما و خانوادتان وارد نمی‌کند اما پرداخت یک جای چند صد میلیون تومان آن هم به صورت یک جا، می‌تواند برایتان دشوار و تا حدی غیرممکن باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، خرید اقساطی، این امکان را به شما می‌دهد تا تمامی سرمایه خود را برای خرید کالای مورد نظر، خرج نکنید و بتوانید بخشی از سرمایه‌تان را پس انداز کنید و آن را در موقعیت‌های بهتر به کار بگیرید.

 

مدارک لازم جهت خرید اقساطی


هر یک از فروشگاه‌های آنلاین خرید اقساطی، مدارک مشخصی را برای ارائه خدمات قسطی کالا، برای مشتری در نظر می‌گیرند، برای خرید اقساطی از فروشگاه سپهردیجیتال به لینک زیر مراجعه کنید.

روی این لینک کلیک کن

 

حرف آخر


با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت سرسام‌آور کالای مصرفی و همچنین تورم حاکم بر کشور و بی ارزش شدن ارزش پول ملی، خرید اقساطی کالا یک راه حل هوشمندانه است. خرید اقساطی کالا برای خریدار و فروشنده مزایای زیادی دارد، با خرید اقساطی کالا می‌توانید کالای مورد نظر خود را سریع در اختیار داشته‌باشید و با گذشت زمان به ارزش آن نیز بیفزایید. علاوه بر آن، با پرداخت قسط‌های کالا به صورت ماهانه، فشار مالی و استرسی بر خود و خانواده‌تان متحمل نشوید.

فروشگاه‌ اینترنتی سپهردیجیتال شرایطی را برای مشتری های عزیز در نظر گرفته که با فراهم کردن آن، مشتری می‌تواند به راحتی از تسهیلات اعتباری استفاده کند. برای خرید اقساطی روی لینک زیر کلیک کنید.