۴ درس مهمی که ناتینگ فون باید از وان پلاس یاد بگیرد

 

 

کمتر کسی است که امروزه با گوشی‌های موبایل شرکت وان پلاس آشنایی نداشته باشد. در واقع چون OnePlus یک مجموعه‌ی قوی در سال‌های گذشته بوده و پیشرفت چشمگیری نیز داشته، پس می‌توانیم آن را الگویی برای شرکت‌های نوپا قرار دهیم. از طرف دیگر شرکت ناتینگ توسط یکی از بنیانگذاران وان پلاس یعنی کارل پی تأسیس شده و همین موضوع به تنهایی سروصدایی به پا کرده است. Nothing Phone 1 نیز که اولین گوشی موبایل برند ناتینگ بود، به تازگی عرضه شده و مورد توجه عموم نیز قرار گرفت. ما همچنین می‌دانیم که ناتینگ فون ۲ نیز در راه است. همه‌ی این موارد را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که ناتینگ فون و وان پلاس را باید در کنار هم قرار دهیم و در این راه ناتینگ فون باید از وان پلاس درس‌های زیادی را یاد بگیرد تا بیشتر پیشرفت کند.

 

 

ناتینگ فون چه چیزهایی را باید از وان پلاس یاد بگیرد؟


ناتینگ فون و وان پلاس

 

در مقدمه‌ی این مطلب متوجه شدیم که اگر شرکت ناتینگ به پیشرفت و حتی فروش بیشتر دستگاه‌های خود فکر می‌کند، بهتر است که شرکتی مثل وان پلاس را الگوی خود قرار دهد. احتمالا شما هم تصور می‌کنید که گوشی‌‌های برند ناتینگ فون و وان پلاس شباهت زیادی ندارند و دلیلی وجود ندارد که شرکت ناتینگ به فکر الگوبرداری از وان پلاس باشد. با این وجود بهتر است بدانید که خیلی از موارد مربوط به فروش و بازاریابی شرکت وان پلاس می‌تواند به کمک مجموعه‌ی ناتینگ برود. از طرف دیگر ناتینگ در حال ساخت و معرفی ناتینگ فون ۲ است و به همین دلیل ما به سراغ مواردی برای فروش بیشتر این گوشی موبایل می‌رویم. چهار درس مهم و کاربردی از وان پلاس برای ناتینگ فون دو عبارتند از:

 

۱) قرارداد با اپراتورهای موبایل


Nothing Phone 1

 

اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل می‌دانند که برای فروش بیشتر مخصوصا در ایالات محده‌ی آمریکا و حتی کشورهای اروپایی باید با یک و یا چند اپراتور گوشی موبایل قرارداد ببندند و عدم انجام این کار فروش آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. در واقع هیچ تبلیغی به اندازه‌ی قرارداد با اپراتورها نمی‌تواند فروش کالای مورد نظر شما را افزایش دهد. از طرف دیگر برای فروش بیشتر در کشورهای آفریقایی باید به سراغ سایت‌هایی همچون Vodacom رفت.

پس در حقیقت باید جامعه‌ی هدف را در ابتدا شناسایی کرد و برای هر یک، بهترین روش فروش را پیدا و سپس استفاده کرد. به عنوان مثال فروش گوشی‌های موبایل در دبی در نمایندگی‌ها به درستی و خوبی انجام می‌شود و نیاز به انجام کار خاصی برای فروش ناتینگ فون ۲ در دبی نخواهید داشت و همان تبلیغات اولیه شما را در این راه همراهی خواهد کرد.

 

۲) مالکیت نرم‌افزارها


ناتینگ فون و وان پلاس

 

شاید این مورد از نگاه بسیاری از شما اصلا اهمیت نداشته باشد و فکر کنید که نرم‌افزارها می‌توانند بین شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این تصور شما تا حدی درست است ولی زمانی که پای رقابت و فروش بیشتر به میان می‌آید باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. اگر سال‌های اولیه‌ی فعالیت وان پلاس و گوشی‌های موبایل ابتدایی آن را به یاد داشته باشید، قطعا می‌دانید که این مجموعه درگیر کشمکش‌های نرم‌افزاری بود.

این مورد از نگاه مشتری یک عیب بزرگ است و شاید باعث شود که شما مشتری خود را برای همیشه از دست دهید. بسیاری از افراد تحمل مشکلات نرم‌افزاری را روی گوشی موبایل خود ندارند و ترجیح می‌دهند که به سراغ برندی بدون چنین مشکلاتی بروند. شاید یکی از نکات قوت شرکت اپل نیز همین موضوع باشد!

شرکت ناتینگ نیز در ابتدا توسعه‌ی نرم‌افزاری خود را برای ناتینگ فون ۲ برون سپاری کرد، اما خبر خوب این است که این شرکت در حال حاضر تیم نرم‌افزاری بسیار قوی مخصوص به خود را دارد. در واقع ۷۰ درصد از کارمندان این شرکت، کارکنان سابق مجموعه‌ی وان پلاس هستند. بنابراین به نظر نمی‌رسد مشکلاتی مربوط به نرم‌افزار‌ها در ناتینگ فون دو وجود داشته باشد.

 

۳) حذف کمپین‌های بازاریابی احمقانه


حذف تبلیغات احمقانه‌ی شرکت‌ها

 

بسیاری از فعالان حوزه‌ی تکنولوژی به یاد دارند که روزهای اولیه وان پلاس با برخی از کمپین‌هایی به ظاهر جذاب ولی در حقیقت احمقانه آغاز شد. به عنوان مثال کمپینی تحت عنوان Smash The Past وجود داشت که از مردم می‌خواست تا گوشی‌های خود را بشکنند و وان پلاس یک را به قیمت ۱ دلار بخرند. همچنین کمپین Ladies First وجود داشت که از زنان می‌خواست که با لوگوهای مخصوص نشان داده شده در تصویر، از خود عکس بگیرند.

در واقع شاید این کمپین‌ها فقط در ذهن طراح کمپین جالب باشد و در دنیای امروز نه تنها کاربردی نباشد، بلکه به نوعی ضدتبلیغ محسوب شود! پس شرکت ناتینگ باید بداند که برای فروش بیشتر ناتینگ فون دو نباید به سراغ تبلیغاتی فاجعه‌بار برود. تبلیغات ساده که فقط توجه مشتری را به کالای شما جذب کند، احتمالا در دنیای امروز بیشتر جواب بدهند و فروش شما را نسبت به تبلیغات اشتباه، افزایش دهند. به همین سادگی!

 

۴) پرهیز از ارائه تخفیف بیش از حد


بررسی ناتینگ فون و وان پلاس

 

اگر دقت کرده باشید، در بسیاری از موارد گوشی‌های موبایلی توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که ویژگی‌های بسیار خوبی نیز دارند و حتی قیمت آن‌ها معقول است. در چنین شرایطی برخی از افراد فکر می‌کنند که این گوشی‌های موبایل که قیمت پایینی دارند، کیفیت پایینی نیز دارند و همین تصور باعث می‌شود که فروش این کالاها کمی کاهش پیدا کند.

مطالب بیشتر: افت شدید درآمد و سود شیائومی در بحبوحه وضعیت نابسامان بازار موبایل چین

از طرف دیگر به گوشی‌های موبایل برند اپل توجه کنید. اصولا آیفون‌ها با تخفیف خاصی در بازار ارائه نمی‌شوند ولی همیشه و در هر شرایطی پرطرفدار هستند. پس بهتر است شرکت ناتینگ بداند که تخفیف‌های زیاد نه تنها باعث فروش بیشتر نمی‌شود، بلکه گاهی باعث کاهش فروش دستگاه‌‎ها نیز می‌شود. حالا که ناتینگ فون یک نیز در بین مردم بسیار پرطرفدار بود، پس یک تبلیغ درست و بازاریابی مناسب در کنار تخفیف منطقی می‌تواند بهترین گزینه برای این مجموعه باشد. پس در یک کلام تخفیف باید منطقی و درست ارائه شود.

 

جمع‌بندی


خرید گوشی موبایل

 

هدف ما در این مطلب بررسی صفر تا صدی مواردی بود که در شرکت وان پلاس شاهد شکست آن‌ها بودیم و شرکتی مثل ناتینگ نباید آن‌ها را تکرار کند. در واقع چهار نکته‌ای که در این مطلب بررسی کردیم، جزو مشهودترین موارد بودند و امکان دارد موارد خاص دیگری نیز توسط وان پلاس تست شده باشد و در نهایت شکست خورده باشد که ما از آن‌ها خبری نداریم. پس شرکت ناتینگ باید از این چهار نکته درس بگیرد و آن‌ها را در هنگام ارائه‌ی ناتینگ فون ۲ استفاده کند تا بهترین و بیش‌ترین فروش ممکن را روی این گوشی موبایل تجربه کند. به نظر شما ناتینگ فون دو نیز می‌تواند فروش بالایی را مثل ناینگ فون یک تجربه کند؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهردیجیتال