بررسی گوشی گلکسی A24 سامسونگ؛ میان‌رده‌ای با طراحی پرچم‌دار

 

سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کند و گلکسی A23 این شرکت، از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده موجود در بازار است. غول فناوری کره‌ای برای ادامه‌ی این روند خوب خود در سال جاری، از نسل جدید این گوشی هوشمند میان‌رده‌اش در سری A با نام گلکسی A24 رونمایی کرده و آن را با طراحی جدید و قابلیت‌های جذاب‌تر در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گلکسی A24 سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با سپهردیجیتال همراه باشید.


مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی A24 سامسونگ در یک نگاه


 

گلکسی A24 سامسونگ که به عنوان جایگزین گوشی پرفروش و محبوب گلکسی A23 به بازار گوشی ورود پیدا کرده، روی کاغذ ویژگی‌ها و مشخصات قابل توجهی دارد که آن را به یک رقیب قدرتمند در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده تبدیل می‌کند. قبل از اینکه به نقد و بررسی بخش‌های مختلف گوشی هوشمند گلکسی A24 سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی هوشمند میان‌رده داشته باشیم تا ببینیم وضعیت آن به چه صورت است.

 

نام گوشی گلکسی  A24 سامسونگ
ابعاد و وزن ۱۶۲.۱ در ۷۷.۶ در ۸.۳ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم
مشخصات نمایشگر Super AMOLED با پشتیبانی از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیت – اندازه‌ی ۶٫۵ اینچی با تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل بر هر اینچ و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ – نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ – نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۲.۴ درصد 
گواهی ضد آب و ضد گردوغبار ندارد
کیفیت ساخت فریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم‌عامل و پردازنده اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core 5.1 سامسونگ / پردازنده‌ی ۶ نانومتری و هشت هسته‌ای هلیو G99 مدیاتک ( ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55) – همراه با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم

۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم 

۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم

دوربین‌ها  ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با فوکوس خودکار، با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال و با گشودگی دیافراگم f/1.8 – دوربین ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پوشش ۱۲۳ درجه – دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه – دوربین سلفی ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری و شارژر  باتری غیر قابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۲۵ واتی شارژ
سایر مشخصات بلوتوث نسخه‌ی ۵.۳ – حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه‌ی پاور – دو سیم‌ کارت – درگاه USB 2.0 – پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه (۴G) – اسپیکر – پشتیبانی از OTG – شتاب‌سنج – ژیروسکوپ – قطب‌نما – جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
رنگ‌های قابل عرضه مشکی، سبز لیمویی، چند رنگ و شرابی

طراحی و کیفیت ساخت


 

سامسونگ پس از مدت‌ها استفاده از طراحی یکسان و کسل‌کننده برای گوشی‌های میان‌رده‌ سری A، این بار به فکر تغییرات گسترده در این بخش افتاده و این موضوع را می‌توان از طراحی جدید گلکسی A24 فهمید. طراحی مینیمالیستی که غول کره‌ای دنیای فناوری برای این گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید خود استفاده کرده، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. در حقیقت، طراحی این گوشی یادآور گوشی پرچم‌دار گلکسی S23 است و این یعنی که غول کره‌ای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا با زیباسازی طراحی گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود، جایگاه بسیار بهتری در بازار گوشی‌های میان‌رده برای خود دست‌وپا کند. در پنل پشتی گلکسی A24، شاهد قرارگیری سه سنسور دوربین هستیم که اطراف آن‌ها هیچ ماژولی قرار نگرفته و این موضوع ظاهر گوشی را به مراتب خاص‌تر و ساده‌تر از قبل کرده است.

مطالب بیشتر: چگونه پالت رنگی گوشی‌های سامسونگ را تغییر دهیم؟

البته باید اشاره کنیم که به موجب این طراحی، وقتی گوشی را به پشت روی یک سطح صاف مثلا روی میز قرار می‌دهید، کمی لق می‌زند و شاید نتوانید با آن تایپ کنید. سامسونگ پس از مدت‌ها برای پنل پشتی گوشی میان‌رده خود از محافظ شیشه‌ای براق بهره برده که حس و حال یک گوشی هوشمند پرچم‌دار را به کاربران القا می‌کند و این موضوع از این نظر بسیار حائز اهمیت است. براق بودن پنل پشتی، جذابیت خاصی به گوشی بخشیده، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که استفاده از ساختار براق، موجب می‌شود تا لکه‌های چربی و اثر انگشت به شدت خود را روی پنل پشتی گوشی نشان دهد. با این وجود، استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند گره‌ گشای این مشکل باشد و این موضوع برای کاربران آزار دهنده نخواهد بود. گلکسی A24 سامسونگ، لبه‌های محنی شکلی دارد، اما اطراف نمایشگر این گوشی را یک پنل پلاستیکی پوشانده که کاملاً صاف و بدون انحنا است.

 

 

رنگ‌های عرضه شده‌ی این گوشی میان‌رده جدید سامسونگ نیز بسیار گسترده است و کاربران می‌توانند از بین گزینه‌های رنگی مشکی، سبز لیمویی، چند رنگ و شرابی به دلخواه خود دست به انتخاب بزنند. به طور کلی کیفیت ساخت این گوشی بسیار مناسب است و کار کردن با آن حس بسیار خوبی دارد. وزن این گوشی حدود ۱۹۵ گرم است و ابعاد آن نیز به ۱۶۲.۱ در ۷۷.۶ در ۸.۳ میلی‌متر می‌رسد. صادقانه بگوییم که در دست گرفتن گلکسی A24 سامسونگ به هیچ عنوان حس سنگین بودن را به شما القا نمی‌کند که این موضوع به لطف بدنه‌ی تمام پلاستیکی‌اش است. قاعدتاً بدنه‌ی پلاستیکی از لحاظ دوام و مقاومت نیز عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های هوشمند با بدنه‌ی شیشه‌ای دارد. همچنین این گوشی از هیچ گواهی ضد آب و ضد گردوغباری نیز پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین هنگام استفاده حتما باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهید. این گوشی هوشمند از درگاه اختصاصی کارت حافظه‌ی میکرو SD بهره می‌برد که در صورت نیاز می‌توانید فضای ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند را افزایش دهید.

از آنجا که گلکسی A24 سامسونگ در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، حاشیه‌های تقریباً زیادی اطراف نمایشگر آن دیده می‌شود. اما نکته‌ی امیدوارکننده اینجاست که ضخامت این حاشیه‌ها نسبت به نسل قبلی بسیار نازک‌تر شده و در همه‌ی فریم‌ها این حاشیه‌ها ضخامت یکسانی دارند. در فریم سمت راستی این گوشی هوشمند  جدید سامسونگ دکمه‌‌ی پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا دیده می‌شوند. در فریم پایینی شاهد قرارگیری یک میکروفون، پورت شارژ USB-C، بلندگو و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستیم. در فریم سمت چپ نیز درگاه سیم‌کارت به چشم می‌خورد. این گوشی به طور همزمان از دو سیم کارت فعال پشتیبانی می‌کند و همراه با کابل USB-C درون جعبه به کاربران تقدیم می‌شود، البته همچنان خبری از آداپتور درون جعبه نیست. دوربین سلفی نیز همانند اکثر گوشی‌های سامسونگ، درون یک ناچ قطره‌ای در پنل جلویی قرار دارد.

 


نمایشگر و اسپیکر


گلکسی A24 سامسونگ

 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، پنل جلویی گلکسی A24 سامسونگ میزبان یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از جنس SUPER AMOLED است که از رفرش ریت ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و محتواهای تصویری را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ به کاربران نشان می‌دهد. تراکم پیکسلی این نمایشگر، ۳۹۶ پیکسل بر هر اینچ است و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد. سامسونگ همواره از بهترین نمایشگرها برای محصولات خود استفاده می‌کند و گلکسی A24 نیز از این موضوع مستثنی نیست. کیفیت تصویر این نمایشگر در یک کلام، بسیار خوب است. این موضوع یعنی که برای کاربران تجربه‌ی گشت و گذار در منوهای مختلف گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود و رنگ‌ها هم به شکل جذابی برای آن‌ها به نمایش در خواهند آمد. همه‌ی قابلیت‌های خوب پنل‌های AMOLED از نمایش رنگ‌ها به صورت پویا گرفته تا رنگ سیاه عمیق و زوایای دید گسترده، در این نمایشگر به وضوح قابل مشاهده هستند.

بیشینه‌ی روشنایی در گلکسی A24 به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که استثنائی است و به راحتی می‌توانید در زیر نور شدید آفتاب نیز از گوشی هوشمند خود بهره ببرید. از آنجایی که گلکسی A24، یک گوشی هوشمند میان‌رده به شمار می‌رود، اطراف نمایشگر آن حاشیه‌های نسبتاً زیادی دیده می‌شود. به طور دقیق، باید اشاره کنیم که چیزی در حدود ۸۲.۴ درصد از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن احاطه کرده که این موضوع خیلی مورد پسند کاربران نخواهد بود، اما نمی‌توان از این موضوع گله کرد. سامسونگ نرخ رفرش ریت ۹۰ هرتزی گلکسی A23 را به این گوشی هوشمند جدید نیز انتقال داده تا نمایشگر این گوشی اسکرول بسیار روان‌ را در اختیار کاربران قرار دهد. از آنجا که آیفون ۱۴ ۸۰۰ دلاری اپل همچنان نمایشگر ۶۰ هرتزی دارد، پشتیبانی از این نرخ رفرش ریت می‌تواند یک برتری قابل توجه برای این گوشی هوشمند میان‌رده‌ی سامسونگ به شمار آید.

 

گلکسی A24 سامسونگ

 

گلکسی A24 از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه‌ی پاور نیز بهره می‌برد که سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد و اثر انگشت شما را با دقت بالایی تشخیص می‌دهد. اگر از طرفداران استفاده از هدفون‌های سیمی هستید، باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید سامسونگ، برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید امروزی، از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهره می‌برد. سامسونگ برای گلکسی A24، از یک اسپیکر تکی در فریم پایینی گوشی استفاده کرده که کیفیت صدای قابل قبولی دارد. تفکیک صدا در این اسپیکر چندان خوب نیست، اما کاربران می‌توانند از آن برای دیدن فیلم و سریال استفاده کنند. به طور کلی، گلکسی A24 سامسونگ به عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده، نمایشگر با کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و می‌تواند رضایت کلی کاربران را در این زمینه به خود جلب کند.


عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری


گلکسی A24 سامسونگ

 

گلکسی A24 سامسونگ از پردازنده‌ی هلیو G99 شرکت مدیاتک به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند که این تراشه برای گوشی‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه ۴G تولید و روانه‌ی بازار شده است. تراشه‌ی هلیو G99 شامل دو هسته‌ی Cortex A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس دو گیگاهرتز است. مدیاتک برای ساخت این تراشه به‌جای استفاده از فرایند ۱۲ نانومتری TSMC از فرایند ۶ نانومتری این شرکت بهره گرفته و به همین دلیل نیز مصرف انرژی آن نسبت به نسل قبلی بسیار کمتر شده است. همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز اشاره کنیم که در کنار تراشه‌ی مدیاتک به انجام وظیفه می‌پردازد. ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای این گوشی هوشمند جدید در نظر گرفته شده که از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران قادر خواهند بود تا فضای ذخیره‌سازی آن را تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهند.

مطالب بیشتر: سامسونگ از گلکسی F14 با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی کرد

از لحاظ عملکردی باید اشاره کنیم که گلکسی A24 سامسونگ، به خوبی از پس انجام کارهای روزانه‌ی شما بر می‌آید. باز شدن اپلیکیشن‌ها در این گوشی، به سرعت انجام می‌شود و در بررسی‌های صورت گرفته شاهد ایجاد لگ‌وباگ خاصی نبودیم. کاربران می‌توانند از این گوشی برای دیدن فیلم و سریال با کیفیت FULL HD، پخش موسیقی، گشتن در اینترنت و چک کردن فضای مجازی استفاده کنند و از اسکرول روان آن نیز لذت ببرند. گاهی اوقات یک سری لگ‌وباگ دیده می‌شود، اما به سرعت گذرا هستند و به هیچ عنوان در عملکرد کلی گوشی تأثیرگذار نخواهند بود. جانشین گلکسی A23 سامسونگ، از لحاظ عملکرد گیمینگ نیز بسیار قابل اعتماد ظاهر شده و می‌تواند جدیدترین بازی‌های روز دنیا را با کمترین لگ‌وباگ برای شما به اجرا در بیاورد. شما می‌توانید بازی‌های مانند PUBG Mobile را با تنطیمات گرافیکی پیش‌فرض در گلکسی A24 سامسونگ اجرا کنید و در این زمینه با لگ‌وباگ‌های متعددی مواجه نخواهید شد.

گلکسی A24 سامسونگ

 

همچنین به لطف لیتوگرافی ۶ نانومتری پردازنده‌ی این گوشی، پس از مدتی باز کردن، گوشی داغ نمی‌شود و این یک مزیت بسیار مثبت است. به طور کلی، این گوشی برای کاربرانی قصد انجام کارهای سنگین مثل انجام بازی را دارند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد. این گوشی متاسفانه از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) پشتیبانی نمی‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند جدید سامسونگ نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 را اجرا می‌کند. سامسونگ وعده‌ی پشتیبانی ۵ ساله (۴ به‌روزرسانی بزرگ اندروید و ۵ سال پشتیبانی امنیتی) را به کاربران گلکسی A24 داده که این موضوع بسیار عالی است.

 


سیستم دوربین


گلکسی A24 سامسونگ

 

کیفیت دوربین گلکسی A24 سامسونگ به لطف استفاده از فناوری هوش مصنوعی و پیکربندی بهتر لنزها، نسبت به نسل قبلی بهبود بسیار چشم‌گیری پیدا کرده است. در پنل پشتی این گوشی میان‌رده سامسونگ شاهد قرارگیری سه سنسور دوربین هستیم که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی که از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد، کیفیت بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها، کنتراست و جزئیات تصاویر را به خوبی ثبت می‌کند. همچنین این دوربین حالت‌های تصویربرداری مختلفی دارد و با استفاده از واحد پردازش تصویر پیشرفته نتایج مناسبی را ارائه می‌دهد. در شرایط نوری نامناسب نیز این دوربین عکس‌های خوبی می‌گیرد و نویز زیادی در تصاویر دیده نمی‌شوند.

دوربین اولترا واید گلکسی A24 نیز می‌توانند همانند دوربین اصلی تمام جزئیات، رنگ‌ها و نور را در تصاویر به ثبت برساند و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. دوربین ماکروی این گوشی نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده و از لحاظ ثبت جزئیات عملکرد قابل قبولی دارد، اما به طور کلی خیلی نمی‌توان روی کیفیت تصاویر آن حساب باز کرد. سامسونگ به عنوان دوربین سلفی در حفره‌ی نمایشگر، از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده که کیفیت مناسبی برای یک گوشی هوشمند میان‌رده دارد و حالت‌های تصویربرداری مختلفی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

 

 

به طور کلی در شرایط نوری مناسب، سلفی‌های خوبی با دوربین این گوشی می‌توانید بگیرید. این گوشی هوشمند قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و ویدیوهای گرفته شده با دوربین این گوشی، به لطف بودن لرزشگیر اپتیکال، کیفیت بسیار خوبی داشتند. اپلیکیشن دوربین این گوشی حالت‌های عکاسی پرتره و عکاسی در شب را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. در نور شب وقتی حالت شب فعال باشد گلکسی A24 تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند که هم جزئیات آن‌ها خوب است، هم گستره‌ی دینامیکی بالایی دارند.

 


باتری و میزان شارژدهی


گلکسی A24 سامسونگ

 

به طور کلی، گوشی‌های میان‌رده سامسونگ از باتری‌های پرظرفیتی بهره می‌برند و این قضیه در مورد گلکسی A24 نیز به درستی صدق می‌کند. این میان‌رده جدید، انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که با یک بار شارژ کامل این گوشی می‌توانید در حالت عادی تا حداکثر ۲ روز از آن بهره ببرید. اما اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که زیاد از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید، باتری این گوشی می‌تواند حداکثر تا یک روز شما را در این زمینه همراهی کند.

مطالب بیشتر: سامسونگ شاید اواخر امسال از نخستین تبلت تاشوی خود رونمایی کند

بررسی‌های انجام شده روی باتری این گوشی نشان داد، زمانی که باتری گوشی ۹۵ درصد شارژ داشته باشد، شما می‌توانید حداکثر سه ساعت با آن به انجام بازی‌های مختلف بپردازید یا بیش از ۶ ساعت نیز با آن محتواهای ویدیویی تماشا کنید. گلکسی A24 سامسونگ از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. این شارژر می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند میان‌رده را در نیم ساعت حدود ۴۵ درصد و در یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ کند.

 


جمع‌بندی و سخن پایانی


گلکسی A24 سامسونگ

 

گلکسی A24، میان‌رده‌ی جدید سامسونگ است که قابلیت‌ها و امکانات خوبی را نسبت به قیمت مناسبش به کاربران ارائه می‌دهد و به طور کلی می‌تواند از پس انجام همه‌ی امور روزانه‌ی کاربران به خوبی بر بیاید. این گوشی نمایشگر شفاف و باکیفیتی دارد که از رفرش ریت ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. شارژدهی و قدرت پردازشی این محصول نیز بسیار مناسب است و دوربین اصلی آن عکس‌های بسیار باکیفیتی را به ثبت می‌رساند. در رنج قیمتی گلکسی A24 سامسونگ می‌توان به رقبای بسیار خوبی از دیگر برندها نظیر ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی و گلکسی M33 5G سامسونگ نیز اشاره کنیم که اولی سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و از سرعت شارژ ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و گوشی دومی نیز از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

نکات مثبت
  • نمایشگر SUPER AMOLED با پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی
  • دوربین اصلی بسیار باکیفیت
  • عملکرد مناسب پردازنده
  • باتری پرظرفیت و سرعت شارژ بالا
  • مجهز بودن به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • قیمت مناسب
نکات منفی
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری ۴K
  • نبود محافظ گوریلا گلس
  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم

 

در این مطلب به نقد و بررسی گوشی هوشمند جدید سامسونگ یعنی گلکسی A24 پرداختیم. آیا شما هم خرید این گوشی میان‌رده جدید سامسونگ را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این گوشی هوشمند میان‌رده در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران سپهر دیجیتال در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

مطالب بیشتر در سایت سپهر دیجیتال